هند بعد از چابهار، بدنبال سرمایه گذاری در "بندر پایرا" بنگلادش
دولت هند پس از سفر موفقیت آمیز نارندرا مودی نخست وزیر این کشور به ایران و امضای قرارداد توسعه بندر راهبردی و مهم چابهار،در ادامه سیاست نگاه به شرق خود به دنبال توسعه بندر پایرا در بنگلادش است .
خبرگزاری میزان -
به گزارش سرویس بین الملل نخست وزیر هند در سفر دو هفته پیش خود به ایران، بعد از سالها تعلل،قرارداد توسعه بندر چابهار را با سرمایه گذاری اولیه 85 میلیون دلار قطعی کرد.
مقامات هندی، همچنین از علاقمندی این کشور برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری این کشور در بخش های مختلف در بخش های انرژی ،زیرساخت ،حمل و نقل سخن گفتند.
وزارت کشتیرانی ،بزرگراه و حمل و نقل هند روز شنبه اعلام کرد شرکت دولتی پورت گلوبال این کشور، علاقه مند به توسعه بندر پورت گلوبال در بنگلادش است .
به گفته مسئولان وزارت کشتیرانی هند، این کشور یک تیم تحقیقاتی برای سرمایه گذاری در این بندر را روانه بنگلادش کرده است .
پیش از این ،گزارش هایی از علاقه مندی چین برای سرمایه گذاری در بندر پایرا منتشر شده بود ولی با بهبود روابط میان هند و بنگلادش ،کلمبو درخواست چین برای سرمایه گذاری دراین بندر را رد کرد.
نخست وزیر هند در ادامه سیاست نگاه به شرق خود ،برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه را در اولویت برنامه های خود قرار داده است .
کارشناسان ،توسعه بنادر چابهار در ایران و پایرا در بنگلادش از سوی هند را پاسخی به سرمایه گذاری چین در بنادر کلمبو در سریلانکا و گوادر در پاکستان می دانند.
چین با اتخاذ سیاست رشته مروارید در حال ایجاد چندین بندر و جای پا در شبه قاره برای افزایش نفوذ اقتصادی خود در منطقه است .
این اقدام هند،دو هفته پس از امضای توافقنامه توسعه بندر راهبردی چابهار که می تواند به منافع دهلی نو در خلیج فارس کمک بسیاری کند،آغاز می شود.
نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی ،حمل و نقل و بزرگراههای هند، یکی از مزایای سرمایه گذاری در بندر چابهار را دسترسی به گاز ارزانقیمت برای تولید کود شیمیایی مورد نیاز این کشور ،با هدف کاهش یارانه دولت در این بخش عنوان کرد.
مقامات هندی، همچنین از علاقمندی این کشور برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری این کشور در بخش های مختلف در بخش های انرژی ،زیرساخت ،حمل و نقل سخن گفتند.
وزارت کشتیرانی ،بزرگراه و حمل و نقل هند روز شنبه اعلام کرد شرکت دولتی پورت گلوبال این کشور، علاقه مند به توسعه بندر پورت گلوبال در بنگلادش است .
به گفته مسئولان وزارت کشتیرانی هند، این کشور یک تیم تحقیقاتی برای سرمایه گذاری در این بندر را روانه بنگلادش کرده است .
پیش از این ،گزارش هایی از علاقه مندی چین برای سرمایه گذاری در بندر پایرا منتشر شده بود ولی با بهبود روابط میان هند و بنگلادش ،کلمبو درخواست چین برای سرمایه گذاری دراین بندر را رد کرد.
نخست وزیر هند در ادامه سیاست نگاه به شرق خود ،برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه را در اولویت برنامه های خود قرار داده است .
کارشناسان ،توسعه بنادر چابهار در ایران و پایرا در بنگلادش از سوی هند را پاسخی به سرمایه گذاری چین در بنادر کلمبو در سریلانکا و گوادر در پاکستان می دانند.
چین با اتخاذ سیاست رشته مروارید در حال ایجاد چندین بندر و جای پا در شبه قاره برای افزایش نفوذ اقتصادی خود در منطقه است .
این اقدام هند،دو هفته پس از امضای توافقنامه توسعه بندر راهبردی چابهار که می تواند به منافع دهلی نو در خلیج فارس کمک بسیاری کند،آغاز می شود.
نیتین گادکاری وزیر کشتیرانی ،حمل و نقل و بزرگراههای هند، یکی از مزایای سرمایه گذاری در بندر چابهار را دسترسی به گاز ارزانقیمت برای تولید کود شیمیایی مورد نیاز این کشور ،با هدف کاهش یارانه دولت در این بخش عنوان کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *