کامیون مفهومی ولوو مصرف سوخت را ۳۰ درصد کاهش می دهد + تصاویر
ولوو از طرح مفهومی جدیدی برای کامیونها و تریلرهای خود رونمایی کرد که با بهینهسازیهای مختلف در بخش آیرودینامیکی و لاستیکها، منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، طرح مفهومی جدید ولوو برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت کامیونهای مجهز به تریلر (به زبان عامیانه ۱۸ چرخها) با بهینهسازیهای متعدد در بخش آیرودینامیکی بدست آمده است.
کلاس نیلسون مدیر کامیونهای ولوو در خصوص طرح مفهومی جدید این شرکت گفت: ما به طور پیوسته در حال تحقیق جهت کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه خود هستیم. کامیون مفهومی جدید ما نیز در همین راستا به خوبی پیشرفت و توانایی تحقیقات ما را نشان میدهد.
طرح مفهومی جدید ولوو نتیجه تحقیقات پنج ساله این شرکت به همراه آژانس انرژی سوئد بوده است. ولوو اعلام کرده که هدف نهایی این تحقیقات کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در کامیونها و تریلرها است. ولوو بدین وسیله قابلیت پیشرفت و بهینهسازی این دسته از وسایل نقلیه را نشان داد.
ولوو برای دستیابی به این میزان از کاهش مصرف سوخت، به بهینهسازی ۴۰ درصدی آیرودینامیک کشنده و تریلر پرداخته است. استفاده از دوربین به جای آینههای جانبی، استفاده از رکابهای جانبی جدید برای پوشش چرخها و جلوگیری از آشفتگی جریان هوا در این بخشها در کنار بهبود حرکت هوا روی بدنه و خنکسازی موثرتر پیشرانه، بخشی از بهینهسازیهای آیرودینامیکی صورت گرفته توسط ولوو هستند.
همچنین باید به تایرهای جدید توسعه یافته توسط ولوو اشاره کرد که نیروی مقاومت غلتشی کمتری را به ارمغان میآورند. کاهش وزن تریلر به میزان ۲.۲ تن و استفاده از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت بهینه جدید ولوو، دیگر بهینهسازیهای این شرکت مطرح سوئدی در طرح مفهومی جدید خود است. کامیون مفهومی جدید ولوو از پیشرانه D13 این شرکت که با استاندارد یورو ۶ تولید شده است، بهره میبرد.
کامیون و تریلر مفهومی ولوو پاییز گذشته تستهای میدانی در سوئد را نیز پشتسر گذاشته است. البته نباید توقع ورود این طرح به بازارها را در آینده نزدیک داشت. ولوو پیش از این برخی از قابلیتهای این طرح مفهومی را در کامیونهای خود استفاده کرده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
کلاس نیلسون مدیر کامیونهای ولوو در خصوص طرح مفهومی جدید این شرکت گفت: ما به طور پیوسته در حال تحقیق جهت کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه خود هستیم. کامیون مفهومی جدید ما نیز در همین راستا به خوبی پیشرفت و توانایی تحقیقات ما را نشان میدهد.
طرح مفهومی جدید ولوو نتیجه تحقیقات پنج ساله این شرکت به همراه آژانس انرژی سوئد بوده است. ولوو اعلام کرده که هدف نهایی این تحقیقات کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در کامیونها و تریلرها است. ولوو بدین وسیله قابلیت پیشرفت و بهینهسازی این دسته از وسایل نقلیه را نشان داد.
ولوو برای دستیابی به این میزان از کاهش مصرف سوخت، به بهینهسازی ۴۰ درصدی آیرودینامیک کشنده و تریلر پرداخته است. استفاده از دوربین به جای آینههای جانبی، استفاده از رکابهای جانبی جدید برای پوشش چرخها و جلوگیری از آشفتگی جریان هوا در این بخشها در کنار بهبود حرکت هوا روی بدنه و خنکسازی موثرتر پیشرانه، بخشی از بهینهسازیهای آیرودینامیکی صورت گرفته توسط ولوو هستند.
همچنین باید به تایرهای جدید توسعه یافته توسط ولوو اشاره کرد که نیروی مقاومت غلتشی کمتری را به ارمغان میآورند. کاهش وزن تریلر به میزان ۲.۲ تن و استفاده از پیشرانه و سیستم انتقال قدرت بهینه جدید ولوو، دیگر بهینهسازیهای این شرکت مطرح سوئدی در طرح مفهومی جدید خود است. کامیون مفهومی جدید ولوو از پیشرانه D13 این شرکت که با استاندارد یورو ۶ تولید شده است، بهره میبرد.
کامیون و تریلر مفهومی ولوو پاییز گذشته تستهای میدانی در سوئد را نیز پشتسر گذاشته است. البته نباید توقع ورود این طرح به بازارها را در آینده نزدیک داشت. ولوو پیش از این برخی از قابلیتهای این طرح مفهومی را در کامیونهای خود استفاده کرده است.
#carousel6925, #thumbs6925 , #carousel_desc6925 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper6925 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper26925 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel6925 span, #carousel6925 img, #thumbs6925 a, #thumbs6925 img { display: block; float: left; } #carousel_desc6925 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel6925 span, #carousel6925 a, #thumbs6925 span, #thumbs6925 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel6925 img, #thumbs6925 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel6925 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc6925 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper6925 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs6925 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs6925 a:hover, #thumbs6925 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail6925 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail6925:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail6925 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail6925:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail6925, .prev_thumbnail6925 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel6925').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc6925').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs6925').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail6925', next: '.prev_thumbnail6925', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs6925 a').click(function() { $('#carousel6925').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc6925').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs6925 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *