آینده درخشان در انتظار حمل و نقل هوایی کشور / لزوم توجه به تربیت نیروی انسانی در تمام بخش ها
وزیر راه و شهرسازی گفت: مجوز وارسی پرواز به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعطا شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از هواپیمای فلایت چک مجوز وارسی پرواز را به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعطا کرد.
وی در این مراسم گفت : در حال انجام یک اقدام بزرگ برای توسعه حمل و نقل هوایی ایران هستیم و حمل و نقل هوایی در صنعت حمل و نقل یک صنعت پیشران است و می تواند موجب تسریع توسعه مناطق کشور شود.
وی گفت: علیرغم همه مشکلات، زیر ساخت مناسبی را داریم که به دلیل کمبود ناوگان و سایر مشکلات از این امکانات استفاده بهینه نمی شود بنابراین سرمایه گذاری در این صنعت موجب بهره برداری از ثروت ملی می شود.
آخوندی افزود : توسعه صنعت هوانوردی ایران منجر به حضور در عرصه بین المللی و افزایش قدرت رقابت پذیری ایران می شود.
وی اظهار داشت : اینکه ایران در چهار راه هوایی شرق و غرب عالم است هم یک فرصت بوده و هم یک مسئولیت است و در کنار استفاده از این موقعیت باید مسئولیت خودمان را ایفا کنیم و باید برای هواپیماهای عبوری امکان پرواز ایمن و بهینه را فراهم کنیم.
آخوندی یادآور شد : گرفتن سهم ایران از بازار جهانی حمل و نقل هوایی اصلی ترین وظیفه ماست و باید سهم ایران و مردم ایران را از بازار جهانی حمل و نقل هوایی به دست آوریم.
وزیر راه و شهرسازی درباره علت اهمیت حمل و نقل هوایی گفت : در دو ماهه سال جاری نسبت به دو ماهه مشابه سال گذشته 20 درصد رشد پروازها را داشتیم و این نشان می دهد که تقاضا برای استفاده از این صنعت در ایران وجود دارد و ما باید به آن پاسخ دهیم.
وی افزود: در دهه گذشته که در دنیا دهه رکود بوده، صنعت حمل و نقل هوایی رشد داشته و این نشان میدهد این صنعت آینده ملت ها را شکل می دهد و مردم علاقه مند به استفاده از این صنعت هستند ، از همین رو اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه این صنعت در کشور در حال انجام است.
آخوندی تصریح کرد : اصلاح ساختار بنگاه داری در صنعت هوانوردی بحث جدیدی است که به دنبال اجرای آن هستیم و در همین راستا با تصویب لزوم کفایت مالی 350 میلیارد تومانی برای بهره برداری از یک شرکت هواپیمایی در تلاش هستیم تا کفایت مالی ، فنی و مدیریتی شرکت های هواپیمایی کشور را یک سر و گردن بالا ببریم تا قدرت رقابت و کیفیت خدمت رسانی شرکت ها را افزایش دهیم.
وی افزود : این صنعت با دو عبارت استاندارد و ایمنی سر و کار دارد و ما به این دو عبارت توجه ویژه داریم و در همین راستا پس از سانحه سقوط فلایت چک ، با تلاش های بسیار این هواپیمای مدرن فلایت چک را برای وارسی دستگاه های کمک ناوبری خریداری کردیم ، اما نیاز داریم تا هواپیمای دوم و در صورت لزوم هواپیمای سوم فلایت چک را نیز خریداری کنیم.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در رابطه با توسعه حمل و نقل هوایی مساله ای که مرا رنج میدهد ، مساله نیروی انسانی است و راه اندازی مرکز علوم وفنون خدمات هوایی موجب خشنودی من شده است و باید بتوانیم برای توسعه و تربیت نیروی انسانی در سطح جهانی گام برداریم و اگر می خواهیم ناوگان را توسعه دهیم باید نیروی انسانی را در تمام بخش های مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشیم.
آخوندی درباره نوسازی ناوگان گفت : کارهای اولیه نوسازی ناوگان هوایی اعم از خرید هواپیما ، موتور ، بدنه ، قطعات یدکی و غیره انجام شده و امیدوارم در آینده بسیار نزدیک طلیعه یک صنعت حمل و نقل هوایی در خور ملت ایران و قابل رقابت با شرکت های منطقه را داشته باشد ببینیم.
وی در این مراسم گفت : در حال انجام یک اقدام بزرگ برای توسعه حمل و نقل هوایی ایران هستیم و حمل و نقل هوایی در صنعت حمل و نقل یک صنعت پیشران است و می تواند موجب تسریع توسعه مناطق کشور شود.
وی گفت: علیرغم همه مشکلات، زیر ساخت مناسبی را داریم که به دلیل کمبود ناوگان و سایر مشکلات از این امکانات استفاده بهینه نمی شود بنابراین سرمایه گذاری در این صنعت موجب بهره برداری از ثروت ملی می شود.
آخوندی افزود : توسعه صنعت هوانوردی ایران منجر به حضور در عرصه بین المللی و افزایش قدرت رقابت پذیری ایران می شود.
وی اظهار داشت : اینکه ایران در چهار راه هوایی شرق و غرب عالم است هم یک فرصت بوده و هم یک مسئولیت است و در کنار استفاده از این موقعیت باید مسئولیت خودمان را ایفا کنیم و باید برای هواپیماهای عبوری امکان پرواز ایمن و بهینه را فراهم کنیم.
آخوندی یادآور شد : گرفتن سهم ایران از بازار جهانی حمل و نقل هوایی اصلی ترین وظیفه ماست و باید سهم ایران و مردم ایران را از بازار جهانی حمل و نقل هوایی به دست آوریم.
وزیر راه و شهرسازی درباره علت اهمیت حمل و نقل هوایی گفت : در دو ماهه سال جاری نسبت به دو ماهه مشابه سال گذشته 20 درصد رشد پروازها را داشتیم و این نشان می دهد که تقاضا برای استفاده از این صنعت در ایران وجود دارد و ما باید به آن پاسخ دهیم.
وی افزود: در دهه گذشته که در دنیا دهه رکود بوده، صنعت حمل و نقل هوایی رشد داشته و این نشان میدهد این صنعت آینده ملت ها را شکل می دهد و مردم علاقه مند به استفاده از این صنعت هستند ، از همین رو اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری برای توسعه این صنعت در کشور در حال انجام است.
آخوندی تصریح کرد : اصلاح ساختار بنگاه داری در صنعت هوانوردی بحث جدیدی است که به دنبال اجرای آن هستیم و در همین راستا با تصویب لزوم کفایت مالی 350 میلیارد تومانی برای بهره برداری از یک شرکت هواپیمایی در تلاش هستیم تا کفایت مالی ، فنی و مدیریتی شرکت های هواپیمایی کشور را یک سر و گردن بالا ببریم تا قدرت رقابت و کیفیت خدمت رسانی شرکت ها را افزایش دهیم.
وی افزود : این صنعت با دو عبارت استاندارد و ایمنی سر و کار دارد و ما به این دو عبارت توجه ویژه داریم و در همین راستا پس از سانحه سقوط فلایت چک ، با تلاش های بسیار این هواپیمای مدرن فلایت چک را برای وارسی دستگاه های کمک ناوبری خریداری کردیم ، اما نیاز داریم تا هواپیمای دوم و در صورت لزوم هواپیمای سوم فلایت چک را نیز خریداری کنیم.
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در رابطه با توسعه حمل و نقل هوایی مساله ای که مرا رنج میدهد ، مساله نیروی انسانی است و راه اندازی مرکز علوم وفنون خدمات هوایی موجب خشنودی من شده است و باید بتوانیم برای توسعه و تربیت نیروی انسانی در سطح جهانی گام برداریم و اگر می خواهیم ناوگان را توسعه دهیم باید نیروی انسانی را در تمام بخش های مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشیم.
آخوندی درباره نوسازی ناوگان گفت : کارهای اولیه نوسازی ناوگان هوایی اعم از خرید هواپیما ، موتور ، بدنه ، قطعات یدکی و غیره انجام شده و امیدوارم در آینده بسیار نزدیک طلیعه یک صنعت حمل و نقل هوایی در خور ملت ایران و قابل رقابت با شرکت های منطقه را داشته باشد ببینیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *