بهسازی 500 دستگاه اتوبوس فرسوده تهران/ هوشمندسازی صددرصدی ناوگان اتوبوسرانی
به گزارش گروه جامعه ، پیمان سنندجی گفت: در بحث کاهش سرفاصله ها باید دو کار انجام دهیم که در برنامه پنجم اتوبوسرانی نیز به آن اشاره شده است. اولین اقدام بهسازی 500 دستگاه اتوبوس تک کابین در شهر تهران است. قبول داریم که این اتوبوس ها از مرز فرسودگی نیز گذشته اند اما با توجه به شرایطی که اکنون ناوگان اتوبوسرانی با آن روبه روست؛ انجام این کار اهمیت دارد به غیر از تاثیر این اقدام در زیبایی چهره شهر؛ در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه گام دوم برای کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس های شهر تهران تجهیز کامل ناوگان اتوبوسرانی به سیستم های هوشمند ITS است، ادامه داد: البته بخشی از این برنامه در سال های گذشته در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران انجام شده است و باید تکمیل و یا به روز رسانی شود.
سنندجی با بیان اینکه در حوزه ITS یکی از کارهایی که باید انجام شود، تجهیز ناوگان به سیستم گویای اعلام ایستگاه هاست که با هوشمند سازی ناوگان می توانیم این برنامه را در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اجرایی کنیم، بیان کرد: همچنین مانیتورینگ کردن داخل اتوبوس ها یکی دیگر از دستاوردهای هوشمند سازی کامل ناوگان است. نظارت بر حرکت و میزان سرعت اتوبوس ها، میزان باز و بسته شدن در اتوبوس ها و... موضوعاتی است که مورد درخواست مردم است و امیدواریم بتوانیم با تجهیز ناوگان به سیستم ITS آن را اجرایی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در جهت کاهش آلودگی هوا یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در سال گذشته پیگیری کردیم نصب فیلترهای جذب دوده روی اتوبوس های یورو 2 برای کاهش آلودگی هوا است. با توجه به اینکه بخش عمده ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران را اتوبوس های گاز سوز تشکیل می دهد؛ این فیلترها تنها روی اتوبوس های یورو 2 که تعداد آن با توجه به فرسودگی ناوگان 1800 دستگاه است؛ نصب می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران؛ از 6400 دستگاه اتوبوس شهر تهران 50 درصد گازسوز و 50 درصد هم دیزل است. همچنین از 3200 دستگاه اتوبوس دیزل پایتخت 1300 دستگاه استانداردهای یورو3 و 4 را دارد.
سنندجی با بیان
اینکه مزایده نصب فیلترها انجام و پیمانکار تعمیرگاه ها را برای نصب فیلتر جذب دوده
تحویل گرفته است، تاکید کرد: همانطور که می دانید در ایران امکانات نصب فیلتر جذب دوده
وجود نداشته و انجام این کار بسیار مشکل است چرا که اساسا اتوبوس های یورو2 برای نصب
فیلترهای جذب دوده طراحی نشده است. با این وجود سال گذشته 150 اتوبوس برای نصب فیلتر به پیمانکار تحویل داده شد.
انتهای پیام/