تأثیرگذارترین گجت های تاریخ + تصاویر
در طول تاریخ گجتهای مختلفی به بازار عرضه شدهاند. برخی از آنها تأثیرات زیادی در بازار داشتهاند به طوری که باعث ساخت دستگاههایی پیشرفتهتر شدهاند یا موجب شدهاند که ایدههایی در زمینه ساخت ابزارهای جدید شکل بگیرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، در رابطه با وسایلی که نمیتوانید بدون آنها زندگی کنید، فکر کنید. گوشی هوشمندی که همواره با آن سر و کار دارید، دوربینی که در تمام مسافرتها همراه شماست، تلویزیونی که مانند دروازهای برای تماشا و بازی عمل میکند. همگی اینها مدیون یکی از مدلهای اولیه هستند که مسیر تکنولوژی مربوط به آنها را مشخص کرده است.
بعضی از این گجت ها مانند واکمن سونی، اولین نمونه خود بودند. برخی از آنها مانند آیپاد ایدههای موجود را به مسیر اصلی هدایت کردند. بعضی نیز از لحاظ تجاری با شکست روبرو شدند اما در بخش خود تأثیرگذار بودهاند و تعدادی از آنها در بخشهای ناشناخته و جدیدی فعالیت خود را آغاز کردهاند (مانند Oculus Rift).
به جای ردهبندی در تکنولوژیهای مختلف (مانند نوشتاری، برقی و غیره) ما رتبهبندی را بر اساس گجتهای مختلفی انجام دادیم که اجازه دادند آینده در زمان حال در اختیار کاربران قرار بگیرد. فهرست این گجتها بر اساس تأثیر آنها توسط تحلیلگران، نویسندگان و ویرایشگران بخش تکنولوژی و کسب و کار وبسایت Time ردهبندی و بررسی شدهاند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
بعضی از این گجت ها مانند واکمن سونی، اولین نمونه خود بودند. برخی از آنها مانند آیپاد ایدههای موجود را به مسیر اصلی هدایت کردند. بعضی نیز از لحاظ تجاری با شکست روبرو شدند اما در بخش خود تأثیرگذار بودهاند و تعدادی از آنها در بخشهای ناشناخته و جدیدی فعالیت خود را آغاز کردهاند (مانند Oculus Rift).
به جای ردهبندی در تکنولوژیهای مختلف (مانند نوشتاری، برقی و غیره) ما رتبهبندی را بر اساس گجتهای مختلفی انجام دادیم که اجازه دادند آینده در زمان حال در اختیار کاربران قرار بگیرد. فهرست این گجتها بر اساس تأثیر آنها توسط تحلیلگران، نویسندگان و ویرایشگران بخش تکنولوژی و کسب و کار وبسایت Time ردهبندی و بررسی شدهاند.
Google Glass (عینک گوگل) - عینک گوگل برای افرادی که به مراسم تست بتای آن دعوت شده بودند، ۱۵۰۰ دلار هزینه داشت. این گجت هرگز به صورت عمومی عرضه نشد. این کامپیوتر قدرتمند که بر روی سر افراد قرار میگرفت، راه و روشهای مهمی را برای آینده دستگاههای پوشیدنی، ارائه کرد. عینک گوگل نشان داد که طراحان مشغول کار روی دستگاههایی هستند که روی صورت قرار گرفته و چالشهای مختلفی را به وجود میآورند که مهمترین آن، مشکلات مربوط به حریم خصوصی افراد است. به طور مثال توسط این عینک میشد به صورت مخفیانه از محیطهای مختلف فیلم تهیه کرد، که باعث شد برخی رستورانها و سینماها استفاده از این وسیله را ممنوع اعلام کنند. اگر چه این پروژه در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی تعطیل شد، اما بسیاری از شرکتها از جمله خود گوگل به دنبال دستیابی به واقعیت تکمیلی (نمایش اطلاعات کامپیوتری در دنیای واقعی) تکنولوژی هستند.
دستگاه Makerbot Replicator اولین یا بهترین پرینتر سهبعدی نبود. اما با توجه به قیمت کمتر از ۲۰۰۰ دلار، این دستگاه تکنولوژی پرینت سهبعدی را به صورت وسیع در اختیار عموم گذاشت. این وسیله با کمک تکنولوژی شبیه دستگاههای جوهرافشان، پلاستیک داغ را تبدیل به اشکال سهبعدی جهت قطعههای هنری، وسایل مکانیکی و غیره میکرد. به عنوان یک کمپانی، آینده Makerbot نامشخص است. اما این وسیله کمک کرد تا تکنولوژی پرینت سهبعدی در مسیر خود قرار گیرد و در برنامه کلاسی بسیاری از مدارس آمریکا خود را جای داد.
اسکوتر برقی Segway - میدانید چرا اسکوتر برقی Segway به یک سمبل فرهنگی تبدیل شد؟ زیرا این وسیله یک کنایه به وضعیت و شرایط فیزیکی مردم بود. Segway برای جابجایی در مسافتهای کوتاه بسیار راحت است و برای بسیاری از مردم پیادهروی را منقرض کرد. اثر سمبلیک این وسیله حتی بیشتر از بازاریابی آن تأثیرگذار بود. فروش این وسیله هیچگاه به بیش از یک میلیون نرسید و در سال ۲۰۱۵ یک شرکت چینی امتیاز شرکت تولیدکننده Segway را خریداری کرد.
Yamaha Clavinova Digital Piano - میتوان گفت که Minimoog کارهای بیشتری را برای صنعت موسیقی انجام داد یا Fairlight جالبتر بود اما در اکثر خانههای آمریکا در سال ۱۹۸۰ با پیانو Clavinova روبرو میشدید. پیانو دیجیتال محبوب یاماها ظاهر و شکل و شمایل یک Spinet (مدل کوچکتر و کوتاهتر پیانو) را با کیفیت مدرن رده متوسط ترکیب کرده بود. با وزن کم و فضای مورد نیاز ناچیز و همچنین نیاز نداشتن به کوک شدن، اکثر افراد این پیانو را خریداری کردند بدون اینکه فضای زیادی از خانه خود را اشغال کنند.
DJI Phantom - احتمالاً پهپادهای کوچک به زودی وسایل مارا جابهجا خواهند کرد، مراسم خانوادگی ما را فیلمبرداری میکنند و به اعضای گروه کمکهای اورژانسی یاری میدهند تا افراد را در شرایط بحرانی پیدا کنند. در حال حاضر آنها اکثراً وسایل سرگرمی برای افراد مختلف و عکاسان هستند. کمپانی چینی DJI محبوبترین سری این پهپادها با نام Phantom را به بازار عرضه کرده است. نمونه جدید آنها با نام فانتوم ۴، از دید کامپیوتری برای برخورد نکردن با موانع بدون دخالت انسان، استفاده میکند. این اتفاق به افراد مبتدی کمک میکند از این وسایل استفاده کنند و دسترسی افراد مختلف را به آن آسان میکند.
Raspberry Pi - یک کامپیوتر تک بوردی است که قیمت ۳۵ دلاری با سایز آن متناسب است. این کامپیوتر بدون مانیتور، کیبورد و ماوس است و قرار نیست جای کامپیوترهای شخصی را بگیرد. Pi در کلاسهای درسی در سطح جهان برای آموزش برنامهریزی و سختافزار استفاده میشود. با فروش ۸ میلیون دستگاه از این کامپیوتر طی سال گذشته، این احتمال وجود دارد که مارک زاکربرگ بعدی کار خود را آغاز کرده باشد.
Nest Thermostat - این وسیله که توسط تونی فدل ملقب به "پدربزرگ آیپاد" توسعه یافته است، اولین وسیله خانه هوشمند است که با عرضه در سال ۲۰۱۱ در سطح بسیار وسیعی مورد توجه قرار گرفت. این وسیله با جفتکردن وسیلهای مانند ترموستات دایره شکل قدیمی با صفحه نمایشی تمام رنگی و برنامهای شبیه به اپل، قدرت پردازشی بالایی دارد. برای مثال این وسیله میتواند با استفاده از یادگیری ماشینی خود میزان سرما یا گرمای محیط را مشخص یا پیشبینی کند. به جز جذابیتهای این دستگاه، اتفاق مهم در رابطه با آن، خرید کمپانی تولیدکننده این ترموستات توسط گوگل با قیمت ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ بود. شرکت گوگل با قراردادن این وسیله در مرکز پروژههای مربوط به وسایل هوشمند خانگی خود، در امید رسیدن به دوران دستگاههای مرتبط با یکدیگر در جهت زندگی بهینهتر است.
Osborne 1 - زمانی که در رابطه با کامپیوترهای قابلحمل فکر میکنید، احتمالاً Osborne 1 به فکر شما نمیرسد. این وسیله ۲۵ پوندی (حدود ۱۱ کیلوگرم) در سال ۱۹۸۱ مورد تأیید منتقدان قرار گرفت. مجله BYTE اعلام کرد که این وسیله "در زیر صندلی هواپیما جا میشود". محدودیتهای اوزبورن ۱ مانند صفحه نمایش کوچک به سایز یک گوشی آیفون، فروش پایینی را برای این دستگاه به همراه داشت. تأثیرگذاری این دستگاه روی گجتهای آینده نبود بلکه بیشتر مربوط به بازاریابی آن است. مدیر شرکت اخلاق بدی در رابطه با اعلام زودتر از موعد محصولات داشت و باعث میشد که مشتریان برای خرید نسخه جدیدتر صبر کنند و نسخههای قدیمی را خریداری نکنند و بنابراین فروش را پایین میآورد. دانشجویان بازاریابی این روزها آموزش میبینند که از "تأثیر آزبورن" درس بگیرند و این کار را تکرار نکنند.
Fitbit - دستگاههای قدم شمار قرنها است که وجود دارند اما این دستگاه Fitbit بود که آنها را وارد دنیای دیجیتال کرد و به صورت وسیع عرضه شد. اولین دستگاه این کمپانی در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و قدمهای کاربران، کالری سوختهشده و برنامه خواب آنها را دنبال میکرد. علاوه بر این، کاربران میتوانستند این اطلاعات را برای آنالیز بیشتر روی سایت این کمپانی آپلود کنند. با برچسب قیمتی ۹۹ دلاری، Fitbit نشان داد که دستگاههای پوشیدنی میتوانند قیمت مناسبی داشته باشند. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ میلیون دستگاه فروخت.
Roku Netflix Player - یک وسیله تازه وارد ارزان قیمت به سایز یک توپ هاکی که از لینوکس استفاده میکرد و پخش ویدیوهای نتفلیکس و دیگر شبکهها را انجام میداد. این دستگاه که در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. در حالی که در ابتدا کمپانی اپل در نظم دادن برنامههای تلویزیون اپل مشکلاتی داشت، Roku دسترسی به هزاران شبکه را برای کاربران به ارمغان آورد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *