تمام فراخوانهای تویوتا در ایران اجرا می شود / نامه سازمان حمایت قرار نبود رسانه ای شود

13:23 - 04 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۵۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
تمام فراخوانهای تویوتا در مدل خهای مختلف در ایران هم توسط شرکت ایرتویا اعلام عممی و اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عبدالرضا فهیمی مدیرعامل ایرتویا امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: تنها حدود 40 درصد خودروهای تویوتا موجود در بازار از طریق شرکت ایرتویا عرضه شده و بیش از 60در صد محصولات از طریق واردات غیر رسمی بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات پس از فروش به محصولات تویوتا توسط شرکت ایرتویا توضیح داد: تمام محصولاتی که توسط شرکت ما عرضه شده مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش است و حدود 3 هزار دستگاه از محصولاتی که به صورت غیر رسمی وارد و عرضه شده  توسط شرکت ما گارانتی شده است.

وی ادامه داد: شرکت ایرتویا تابع قوانین وزارت صنعت است و تمام بخشنامه ها و ابلاغیه های این وزارتخانه توسط ما اجرایی می شود.

فهیمی همچنین در پاسخ به سوال در خصوص نامه سازمان حمایت مبنی به تذکر و احتمال لغو امتیاز ایرتویا گفت: این نامه محرمانه و خصوصی ارسال شده و تاریخ آن تقریبا 2 ماه قبل از انتشار این نامه در رسانه ها بود و این نامه ها مرتب به شرکت ما و شرکتهای دیگر برای پاسخگویی و رفع ابهامات ارسال می شود و ما هم مثل همیشه پاسخگوی پرسشها و ابهامات سازمان حمایت بوده و هستیم.

وی ادامه داد: این نامه اصلا قرار نبود اعلام عمومی شود و اتفاقا مانند این نامه از سوی سازمان حمایت به شرکتهای دیگر هم ارسال شده بود و خود سازمان حمایت اعلام کرد این نامه قرار نبود برای رسانه ای ارسال و منتشر شود.

مدیرعامل ایرتویا در خصوص عرضه محصولات جدید این شرکت در بازار گفت: در حال حاضر تویویتا و لکسوس حدود 16 درصد از سهم بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده اند که با برنامه ریزی صورت گرفته امسال سهم بازار تویوتا با عرضه محصولات جدید و به روز اضافه خواهد شد.

فهیمی در رابطه با اجرای فراخوانهای شرکت تویوتا در ایران خاطرنشام کرد: تاما فراخوانهایی که توسط شرکت تویوتا در سراسر جهان اجرا می شود توسط شرکت ایرتویا اعلام عمومی و اجرا می شود.

وی همچنین تعداد خودروهای تویوتا و لکسوس از سال 2005 به بعد که در حال تردد در کشور هستند را بیش از 130 هزار دستگاه برشمرد و گفت: سهم تویوتا و لکسوس از بازار ایران بین 15 تا 20 درصد در حال نوسان است که با توجه به شرایط بازار این نسبت تغییر می کند.

فهیمی با بیان اینکه بیش از 30 برند جهانی خودرو در بازار ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 92 که ورود خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی آزاد بود، وضعیت رقابتی خودروهای تویوتا در سطح بالایی بود اما پس از آن سال و سپس ممنوعیت واردات خودرو با حجم بیش از 2500 سی سی، شرایط این نوع خودرو در بازار ایران دچار نوسان شد.

به گفته وی، 85 درصد فروش خودروهای ایرتویا مربوط به خودروهای با حجم بیش از 2500 سی سی بود اما پس از سال 92 این نسبت دچار دستخوش شد هرچند اکنون در حال پوشش این سهم در شرایط کنونی بازار ایران هستیم.

در همین راستا کوروش مرشد سلوک عضو هیئت مدیره ایرتویا با اشاره به میزان سهم بازار واردکنندگان خودرو در کشور گفت: در حال حاضر هیوندای با 36 درصد، کیا با 20 درصد، تویوتا و لکسوس با 16 درصد و نگین خودرو با 7 درصد بیشترین سهم بازار را در میان واردکنندگان عمده به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین به ارائه خدمات پس از فروش مناسب شرکت ایرتویا به مشتریان این شرکت اشاره کرد و افزود: تمام خودروهایی که توسط شرکت ما عرضه شده مشمول گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش ویژه به مشتریان است.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *