حقیقت، فضیلت و عدالت سه هدف اصلی نهضت امام زمان (عج) است

21:40 - 02 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۷۰۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حقیقت،فضیلت و عدالت سه رکن اصلی حرکت توحید و هدف اصلی نهضت امام زمان (عج) است.
حقیقت، فضیلت و عدالت سه هدف اصلی نهضت امام زمان (عج) استبه گزارش گروه سیاسی ، حسن رحیم‌پور ازغندی همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در حسینه هنر مشهد اظهار کرد: قیام آخر زمان و آنچه قرار است اتفاق بیفتد و واقعیت جهان را تغییر دهد، در سه سطح هستی شناسی، ارزش شناسی و زیبایی شناسی و وظیفه شناسی است.

وی تصریح کرد: سطح اول در بحث هستی شناسی مشمول معرفت شناسی است که چه چیزی چگونه شناسایی می‌شود و آفات شناخت و مقدمات و شرایط آن را تعیین می کند.

 عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهان کفر هر سه سطح یعنی هستی شناسی، زیبایی شناسی و وظیفه شناسی را دستکاری کرده است، افزود: در سطح هستی شناسی که اصل معرفت و شناخت اینکه هستی چیست و انسان و مبدا و معاد چیست مورد هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سطح وظیفه شناسی حوزه رفتار و عمل فردی و اجتماعی است که خط امام زمان و انقلاب به حساب می آید، افزود: کسانی که منکر عدالت هستند، می گویند، عدالت در جهان هستی معنایی ندارد و عالم حساب و کتاب ندارد و کل اتفاقات در عالم بشریت به صورت طبیعی و کاملا اتفاقی انجام می شود .

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بی عدالتی در ابتدای بشریت حتی در دعوای هابیل و قابیل اتفاق افتاده این در حالی است که تا به امروز در همه جای جهان این در گیری ها ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: اوج بی عدالتی ها و نبرد ها در جهان مسئله مهدویت است؛ عدالت و ظلم، حقیقت با مادیت و فضیلت با رذیلت ها شکل گرفته است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: حقیقت ، فضیلت و عدالت سه رکن اصلی حرکت توحید و هدف اصلی نهضت امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به اینکه هر چه از فطرت الهی دور شویم قدرت ارزش شناسی و زیبایی شناسی در انسان ضعیف می شود، اظهار کرد: این در حالی است که انسان کم کم به جایی می رسد که به لحاظ روحی بیمار و همه چیز را نازیبا و بی ارزش دیده و به دنبال لذت و منفعت برای خود می گردد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در حوزه زیبایی شناسی نگاه جدید در جوامع مدرنیته مادی شده است، تصریح کرد: در دوره پست مدرن زیبایی به صورت شخصی شده است و هر کس بر اساس معیارهای شخصی هر کاری را که دوست دارد انجام می دهد و ملاک منافع شخصی خود است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در جامعه مدرن مفهوم زیبایی شناسی مانند فطرت انسان ها تعادلش بهم خورده است، بیان کرد: به طور مثال در ورزش خود اصل ورزش به حاشیه رفته و در حالی که مسائل حاشیه ای هدف اصلی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کار اصلی انبیا این است که ترازو عدل و داد را به جهانیان نشان و تشخیص دهند که چه چیزی زشت و چه چیزی زیباست و ارزش دارد؛ و حس زیبایی شناسی و حق شناسی و وظیفه شناسی را در انسان پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرانی خود آفرینش های خود را زیبا تعریف می کند، عنوان کرد: مفهوم این آیه در قران کریم  که می فرمایند ما آسمان پایین را زیبا طراحی کرده ایم،  مصداق این است که در خلقت آسمان ها، خداوند زیبایی آفرینش را به رخ عالمیان می کشد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: در آیه دیگر زمانی که بحث آفرینش انسان می شود خداوند می فرمایید انسان را به زیبا ترین و نیکو ترین روش خلق کرده ایم.

وی اظهار کرد: از آیات بالا برداشت می شود که خداوند جهان و انسان را زیبا خلق کرده و منشا زیبایی در آیات و روایات متعددی آمده است که هر جا حیات است زیبایی هم می باشد؛ یعنی هیچ آفرینشی زشت و نا زیبا نیست و اگر ما زشت می پنداریم مشکل ازدید ما بوده و از بعد منافع شخصی خود می نگریم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه در روایات دیگر  مانند آیه 6 سوره نحل نیز در باره جانوران و حیوانات در بحث زیبایی شناسی صحبت شده است، افزود: خداوند در قران کریم می فرمایند عالم همه زیباست حیوانات و طبیعت و حتی کویر که خداوند آفریده است زیباست.

وی اظهار کرد: در روایات آمده است که با ظهور حضرت مهدی(عج)  شادی و سرور به اهل عالم می رسد، حتی موعود را  مردگان به هم اطلاع می دهند و با خبر ظهور شاد می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه با ظهور حجت (عج) طبیعت سبز و خرم می شود و بارندگی خاصی اتفاق می افتد و حتی حیوانات در کنار هم عبور می کنند در حالی که کاری به هم ندارند، افزود: این اتفاق در حالی است که در جامعه زیبایی و ارامش با ظهور حضرت قائم(عج) رخ داده و شرایط حاکم جامعه تغییر می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *