در برخی از مناطق کشور، همچنان سیاست‌های کنترل جمعیت به صورت رایگان دنبال می‌شود

5:05 - 03 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۶۱۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مصاحبه با برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت ‌و‌ گو، تاکید کرد :باید خانواده ها را با ابعاد مختلف مشکلات ناشی از کاهش جمعیت و بحرانی که کشور را این موضوع تهدید می‌کند، آشنا کرد.
در برخی از مناطق کشور، همچنان سیاست‌های کنترل جمعیت به صورت رایگان دنبال می‌شود به گزارش گروه سیاسی ،کبری خزعلی،رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی  در  برنامه رادیویی"بدون خط خوردگی" با تبیین عملکرد این شورا اظهار کرد: ما از سال 65 فعالیت خود را  در شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز و تلاش کردیم در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی زنان و خانواده برنامه‌ریزی و سیاست گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه پس از مدتی به بحث طراحی مهندسی فرهنگی پرداختیم و در آن جایگاه خانواده، فرزند آوری ، ازدواج و مسائل مرتبط با آن را تبیین کردیم ،گفت:‌حال  ممکن است ،این سوال مطرح می‌شود که آیا جامعه نتایج این سیاست گذاری ها و برنامه ها را مشاهده می‌کند یا نه؟

خزعلی تصریح کرد: در بخش حاکمیتی و مردمی این تغییرات قابل مشاهده است چنانکه اخیرا نیز دیدیم که برای سربازان متاهل  انواع امتیازات در نظر گرفته شد. یا در برخی از سازمان های حاکمیتی علاوه بر اینکه به زنان مرخصی زایمان نه ماهه داده می‌شود به مردان نیز برای کمک به همسرانشان جهت نگهداری فرزند مرخصی داده می‌شود.

این مقام مسؤول در شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بخش دولتی ما شاهد این رویکرد نیستیم چنانکه مثلا برخی از دستگا ه ها، مرخصی نه ماهه زایمان را برای زنان پذیرفته اند و برخی از دستگاه ها زیر بار آن نرفته اند در بخشی دیگراز صحبت های خود، خاطر نشان کرد: جوانانی که در زمینه ازدواج تعلل می‌کنند را باید به انجام این موضوع ترغیب کنیم و سخت گیری ها در این ارتباط را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه اگر یک خانواده به سلامتی روان فرزندانش توجه دارد باید زمینه را برای ازدواج آن‌ها فراهم کند،  در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه کشور جوانان هستند ، ادامه داد:  متاسفانه در برخی از مناطق کشورهمچنان با عناوین مختلفی به صورت رایگان سیاست  های کنترل جمعیت دنبال می‌شود و جامعه را به سمت این سراشیبی حرکت می دهند .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *