شرکت های نفتی بین المللی توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی دارند
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: اعتبار شرکت های بین المللی فعال در حوزه انرژی تنها به فعالیت های عملیاتی و صنعتی مربوط نمی شود، بلکه بخشی از اعتبار خود را از طریق مسئولیت های اجتماعی به دست می آورند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، مرضیه شاهدایی ظهر امروز در همایش (مسئولیت اجتماعی شرکت؛مسئولیت اجتماعی صنعت نفت (CSR)) گفت: از دیدگاه مرکز جهانی توسعه پایدار کسب و کار؛ مسئولیت اجتماعی شرکت ها تعهد کسب و کار در توجه به توسعه اقتصادی پایدار، تعامل با کارکنان، خانواده، جامعه محلی و به طور کلی جامعه، برای بهبود کیفیت زندگی است.
وی افزود: در عرصه توسعه پایدار، دولت، شرکت ها و شهروندان با اتکا به نگرش مسئولیت پذیری، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی، تصمیم ها و اقدام های خود را در همه سطوح مد نظر قرار می دهند، مسئولیت های اجتماعی از دیدگاه کمیسیون اروپا مفهومی است که در آن شرکت ها مسائل اجتماعی و زیست محیطی را به صورت داوطلبانه در زمره فعالیت های اقتصادی و ارتباطات با سهامدارات خود تعریف کرده اند.
شاهدایی گفت: نتایج حاصل از تعهد به مسئولیت های اجتماعی شامل شهرت و مدیریت برند، مدیریت ریسک، دسترسی بهتر به منابع سرمایه، نوآوری و یادگیری و رقابت و نفوذ در بازار است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ویژگی اساسی CSR را داوطلبانه بودن آن دانست و گفت: بسیاری از تعریف های موجود از CSR ایران مفهوم را مرتبط با فعالیت های دواطلبانه می انگارند که از فعالیت های مقرر شده بر پایه قانون فراتر می روند، وانگهی از دیگر ویژگی های CSR می توان به درونی سازی یا مدیریت عوامل بیرونی اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیتهای CSR برخی شرکت های بزرگ دنیا همچون او ام وی اتریش، شرکت انگلیسی-هلندی شل، سابیک عربستان و توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: شرکت های بین المللی، اعتبار خود را تنها از طریق فعالیت های صنعتی به دست نمی آورند، بلکه بخشی از اعتبار آنها به دلیل انجام فعالیت های CRS است.
شاهدایی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به عنوان یک سازمان توسعه ای، با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه کارآمد و بهره مندی از سرمایه های انسانی و فکری خود با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش به برنامه ریزی کلان، تسهیل سرمایه گذاری، زمینه سازی و پشتیبانی صنعت پتروشیمی می پردازد، این شرکت بر آن است با صیانت از محیط زیست و منابع ملی، ارج نهادن به خلاقیت و نوآوری، توجه به مسئولیت های اجتماعی، اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق ذینفعان در رشد اقتصاد کشور و ارتقای کیقیت زندگی مردم نقشی کلیدی ایفا کند.
وی به وجود ساختار شورای راهبری مسئولیت های اجتماعی در این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن حجم درخواست های مردمی در ماهشهر و عسلویه سعی کردیم بیشتر در حوزه CSR کار کنیم، از این رو شوراهای راهبردی شکل گرفت است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از برنامه های راهبردی شوراهای راهبردی صنعت پتروشیمی در سال ٩٥ می توان به تهیه نقشه راه مسئولیت های اجتماعی صنعت پتروشیمی با الهام از ماموریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با اتکا به چشم انداز ایران در سال ١٤٠٤ و نیز استقرار نظام ممیزی مسئولیت های اجتماعی در صنعت پتروشیمی اشاره کرد.
وی افزود: از برنامه های جامع استقرار مسئولیت های اجتماعی می توان به امضای قراردادهای همکاری با بنیاد توانمندی سازی منابع انسانی به عنوان موسسه معتبر جهانی به منظور آموزش و تربیت ارزیاب و اجرای نظام ممیزی csr در سطح صنعت پتروشیمی و ارتباط با سازمان ملل و تهیه متن پیشنهادی همکاری با UNDP در زمینه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.
انتهای پیام /
وی افزود: در عرصه توسعه پایدار، دولت، شرکت ها و شهروندان با اتکا به نگرش مسئولیت پذیری، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی، تصمیم ها و اقدام های خود را در همه سطوح مد نظر قرار می دهند، مسئولیت های اجتماعی از دیدگاه کمیسیون اروپا مفهومی است که در آن شرکت ها مسائل اجتماعی و زیست محیطی را به صورت داوطلبانه در زمره فعالیت های اقتصادی و ارتباطات با سهامدارات خود تعریف کرده اند.
شاهدایی گفت: نتایج حاصل از تعهد به مسئولیت های اجتماعی شامل شهرت و مدیریت برند، مدیریت ریسک، دسترسی بهتر به منابع سرمایه، نوآوری و یادگیری و رقابت و نفوذ در بازار است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ویژگی اساسی CSR را داوطلبانه بودن آن دانست و گفت: بسیاری از تعریف های موجود از CSR ایران مفهوم را مرتبط با فعالیت های دواطلبانه می انگارند که از فعالیت های مقرر شده بر پایه قانون فراتر می روند، وانگهی از دیگر ویژگی های CSR می توان به درونی سازی یا مدیریت عوامل بیرونی اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیتهای CSR برخی شرکت های بزرگ دنیا همچون او ام وی اتریش، شرکت انگلیسی-هلندی شل، سابیک عربستان و توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: شرکت های بین المللی، اعتبار خود را تنها از طریق فعالیت های صنعتی به دست نمی آورند، بلکه بخشی از اعتبار آنها به دلیل انجام فعالیت های CRS است.
شاهدایی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به عنوان یک سازمان توسعه ای، با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه کارآمد و بهره مندی از سرمایه های انسانی و فکری خود با رویکرد کاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش به برنامه ریزی کلان، تسهیل سرمایه گذاری، زمینه سازی و پشتیبانی صنعت پتروشیمی می پردازد، این شرکت بر آن است با صیانت از محیط زیست و منابع ملی، ارج نهادن به خلاقیت و نوآوری، توجه به مسئولیت های اجتماعی، اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق ذینفعان در رشد اقتصاد کشور و ارتقای کیقیت زندگی مردم نقشی کلیدی ایفا کند.
وی به وجود ساختار شورای راهبری مسئولیت های اجتماعی در این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن حجم درخواست های مردمی در ماهشهر و عسلویه سعی کردیم بیشتر در حوزه CSR کار کنیم، از این رو شوراهای راهبردی شکل گرفت است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از برنامه های راهبردی شوراهای راهبردی صنعت پتروشیمی در سال ٩٥ می توان به تهیه نقشه راه مسئولیت های اجتماعی صنعت پتروشیمی با الهام از ماموریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با اتکا به چشم انداز ایران در سال ١٤٠٤ و نیز استقرار نظام ممیزی مسئولیت های اجتماعی در صنعت پتروشیمی اشاره کرد.
وی افزود: از برنامه های جامع استقرار مسئولیت های اجتماعی می توان به امضای قراردادهای همکاری با بنیاد توانمندی سازی منابع انسانی به عنوان موسسه معتبر جهانی به منظور آموزش و تربیت ارزیاب و اجرای نظام ممیزی csr در سطح صنعت پتروشیمی و ارتباط با سازمان ملل و تهیه متن پیشنهادی همکاری با UNDP در زمینه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *