رونمایی از جدیدترین نسخه تقویت شدۀ خودروی فیات + تصاویر
سرانجام زمان مناسب برای بروزرسانی نسخههای تقویت شده فیات ۵۰۰ توسط اَبارت با نام ۵۹۵، فرا رسید. این شرکت تیونینگ در نسخههای جدید این خودرو، علاوه بر بهبودهای ظاهری، قدرت خروجی پیشرانه را نیز افزایش داده است.
خبرگزاری میزان -
تمامی نسخهها به صورت استاندارد از جعبهدندهی پنج سرعته دستی بهرهمند هستند؛ البته امکان سفارش جعبهدنده خودکار مجهز به شیفترهای پشت فرمان نیز برای این خودروها وجود دارد. مدل Competizione که قدرتمندترین نمونه این سری است به جز جعبهدنده دستی، برای نخستین بار از دیفرانسیل لغزش محدود نیز بهرهمند است که از مدل ۶۹۵ به عاریت گرفته شده. هر دو مدل مذکور آبارت نیز در سیستم تعلیق خود از کمک فنرهای حرفهای FSD ساخت کمپانی koni بهرهمندند. همچنین در مدل فول ۵۹۵ اَبارت سیستم اگزوز حرفهای دو حالته Record Monza وجود دارد.
آبارت ۵۹۵ در نمای ظاهری خود نیز تغییرات و بهینهسازیهای جزئی را تجربه کرده است. این تغییرات شامل استفاده از ورودی هوای بزرگتر هستند که قابلیت خنککاری پیشرانه را تا ۱۸ درصد بهبود بخشیده است. همچنین دیفیوزر عقب با ظاهری خشن و اسپرت نیز به این مدل اضافه شده است. رینگهای ۱۷ اینچی گرن توریسمو نیز روی این خودرو قابل سفارش هستند که در مدل توریسمو بصورت استاندارد موجود هستند. این رینگها ۷ درصد سبکتر از قبل بوده و داری ۵۰ درصد سطح بیشتر برای تبادل هوا هستند که این امر کارایی بهتر آنها را در خنککاری ترمزها به همراه دارد.
چراغهای جلو و عقب اَبارت مشابه فیات ۵۰۰ هستند و تغییری نکردهاند. اما با اضافه شدن چند رنگ جدید به لیست رنگهای قابل سفارش خودرو، هم اکنون میتوان اَبارت را در ۱۵ رنگ مختلف سفارش داد.
در داخل کابین نیز ۵۹۵ اَبارت با استفاده از بکارگیری گسترده چرم آلکانترا و فایبرکربن، کاملاً حال هوای اسپرتی را ایجاد کرده است. صندلیهای چرمی جدید نیز محافظت جانبی بهتری را از سرنشینان به عمل میآورند؛ ضمن اینکه در مدل توریسمو امکان سفارش صندلی به سه رنگ قرمز، مشکی و قهوهای مارون نیز وجود دارد. در مدل Competizione نیز از صندلیهای اسپرت موسوم به کورسا از برند Salbelt استفاده شده است.
غربیلک فرمان نیز طرح جدیدی بخود گرفته و قسمت پایینی آن همانند خودروهای سوپر اسپرت بصورت تخت و صاف ساخته شده است. طرح داخلی خودرو بسته به مدل با رنگهای مختلفی عرضه خواهد شد؛ برای مثال در مدل پایه ۵۹۵ صندلیهای چرمی اسپرت موجود است. در مدل توریسمو تودوزی خاکستری مات و در مدل Competizione نیز تودوزی به رنگ خاکستری و قهوهای مارون در کنار داشبورد فایبرکربنی قابل سفارش است.
سیستم ارتباطی و رسانهای خودرو نیز با مدل جدیدی تعویض شده و به صورت استاندارد به نمایشگر ۵ اینچی لمسی مجهز است. آبارت این امکان را نیز برای مشتریان فراهم کرده است که این سیستم را با نمایشگر با کیفیتتر ۷ اینچی سفارش دهند؛ نمایشگر بزرگتر همچنین به سامانه مسافتسنجی مجهز است که میتواند با ثبت زمان راننده در پیست، اطلاعات رانندگی را در اختیار وی قرار دهد.
فروش آبارت ۵۹۵ از ماه ژوئن در بازار اروپا آغاز خواهد شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، نخستین تغییری که تیونر رسمی فیات یعنی اَبارت (Abarth) روی مدلهای 500 انجام داده، افزایش قدرت پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر دار آن است. این پیشرانه که T-Jet نام دارد، حال قدرتی معادل ۱۴۵ اسب بخار در مدل پایه و ۱۶۵ اسب بخار در مدل توریسمو تولید میکند. این میزان قدرت برای هر دو مدل به مقدار ۵ اسب بخار قویتر از نسخههای پیشین آنهاست. قدرتمندترین نسخه این سری نیز فیات کامپتیزیون Competizione است و پیشرانه آن داری قدرت ۱۸۰ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل برابر با ۶.۷ ثانیه است.
تمامی نسخهها به صورت استاندارد از جعبهدندهی پنج سرعته دستی بهرهمند هستند؛ البته امکان سفارش جعبهدنده خودکار مجهز به شیفترهای پشت فرمان نیز برای این خودروها وجود دارد. مدل Competizione که قدرتمندترین نمونه این سری است به جز جعبهدنده دستی، برای نخستین بار از دیفرانسیل لغزش محدود نیز بهرهمند است که از مدل ۶۹۵ به عاریت گرفته شده. هر دو مدل مذکور آبارت نیز در سیستم تعلیق خود از کمک فنرهای حرفهای FSD ساخت کمپانی koni بهرهمندند. همچنین در مدل فول ۵۹۵ اَبارت سیستم اگزوز حرفهای دو حالته Record Monza وجود دارد.
آبارت ۵۹۵ در نمای ظاهری خود نیز تغییرات و بهینهسازیهای جزئی را تجربه کرده است. این تغییرات شامل استفاده از ورودی هوای بزرگتر هستند که قابلیت خنککاری پیشرانه را تا ۱۸ درصد بهبود بخشیده است. همچنین دیفیوزر عقب با ظاهری خشن و اسپرت نیز به این مدل اضافه شده است. رینگهای ۱۷ اینچی گرن توریسمو نیز روی این خودرو قابل سفارش هستند که در مدل توریسمو بصورت استاندارد موجود هستند. این رینگها ۷ درصد سبکتر از قبل بوده و داری ۵۰ درصد سطح بیشتر برای تبادل هوا هستند که این امر کارایی بهتر آنها را در خنککاری ترمزها به همراه دارد.
چراغهای جلو و عقب اَبارت مشابه فیات ۵۰۰ هستند و تغییری نکردهاند. اما با اضافه شدن چند رنگ جدید به لیست رنگهای قابل سفارش خودرو، هم اکنون میتوان اَبارت را در ۱۵ رنگ مختلف سفارش داد.
در داخل کابین نیز ۵۹۵ اَبارت با استفاده از بکارگیری گسترده چرم آلکانترا و فایبرکربن، کاملاً حال هوای اسپرتی را ایجاد کرده است. صندلیهای چرمی جدید نیز محافظت جانبی بهتری را از سرنشینان به عمل میآورند؛ ضمن اینکه در مدل توریسمو امکان سفارش صندلی به سه رنگ قرمز، مشکی و قهوهای مارون نیز وجود دارد. در مدل Competizione نیز از صندلیهای اسپرت موسوم به کورسا از برند Salbelt استفاده شده است.
غربیلک فرمان نیز طرح جدیدی بخود گرفته و قسمت پایینی آن همانند خودروهای سوپر اسپرت بصورت تخت و صاف ساخته شده است. طرح داخلی خودرو بسته به مدل با رنگهای مختلفی عرضه خواهد شد؛ برای مثال در مدل پایه ۵۹۵ صندلیهای چرمی اسپرت موجود است. در مدل توریسمو تودوزی خاکستری مات و در مدل Competizione نیز تودوزی به رنگ خاکستری و قهوهای مارون در کنار داشبورد فایبرکربنی قابل سفارش است.
سیستم ارتباطی و رسانهای خودرو نیز با مدل جدیدی تعویض شده و به صورت استاندارد به نمایشگر ۵ اینچی لمسی مجهز است. آبارت این امکان را نیز برای مشتریان فراهم کرده است که این سیستم را با نمایشگر با کیفیتتر ۷ اینچی سفارش دهند؛ نمایشگر بزرگتر همچنین به سامانه مسافتسنجی مجهز است که میتواند با ثبت زمان راننده در پیست، اطلاعات رانندگی را در اختیار وی قرار دهد.
فروش آبارت ۵۹۵ از ماه ژوئن در بازار اروپا آغاز خواهد شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *