پایان تعارفات در جودو/ چه کسی بر صندلی ریاست تکیه می‌زند؟

11:47 - 27 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۳۰۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
زمان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون جودو در حالی به پایان رسید که تقریبا تمام نام‌های بزرگ این رشته برای تصدی صندلی ریاست این فدراسیون ثبت نام کردند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، درست پس از کسب نتایج نسبتا رضایت بخش تیم ملی جودو در رقابت‌های قهرمانی آسیا و حتمی شدن سه سهمیه المپیک، خبر برگزاری مجمع فدراسیون جودو پیش از آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو رسانه‌ای شد. این خبر بازتاب گوناگونی داشت تا جایی که عده‌ای زمان اعلام این خبر را نا مناسب می‌دانستند و برخی‌ها نظر دیگری داشتند.

به هر حال پس از اعلام این خبر جنگ میان بزرگان جودو شروع شد و افرادی که بنا به هر دلیلی از جودو دور بودند و یا نفر نخست نبودند برای ریاست این فدراسیون دندان تیز کردند.

شاید تا چند هفته پیش نظر اکثر کارشناسان و بزرگان جودو این بود که مهم نیست چه کسی در راس این فدراسیون باشد و باید برای موفقیت این رشته دست به دست هم داد اما حالا می‌بینیم که تقریبا اکثر افراد صاحب نام جودو برای قاب کردن عکس خود در اتاق ریاست این فدراسیون دست به کار شده‌اند.

محمد درخشان رئیس پیشین فدراسیون جودو جزو اولین کسانی بود که هفته گذشته با حضور در فدراسیون جودو به صورت رسمی برای شرکت در انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کرد.

رشید خدابخش سرپرست سابق فدراسیون جودو هم پس از ارائه استعفاء خود به مسئولان وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی در انتخابات فدراسیون جودو ثبت نام کرد.

هدی درخشنده (دبیر پیشین فدراسیون جودو)، محمد بلوطی (دبیرسابق فدراسیون)، ابوالفضل حیدریان ( عضو سابق کمیته جودو) مجید زارعیان ( سرمربی تیم ملی جودو) و مهرداد حسن زاده از مربیان جودو هم از دیگر نامزهای ریاست این فدراسیون هستند.

ضمن اینکه علیرضا امینی قرار است با تکمیل فرم‌های درخواست به صف کاندیداهای تصدی صندلی ریاست فدراسیون جودو اضافه شود.

اما روز و در آخرین ساعات آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو هم در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کرد تا تنور این رقابت داغ‌تر از هر زمان دیگری شود.

با نگاهی به اسامی نامزدهای ریاست فدراسیون جودو متوجه می‌شویم که تقریبا تمام اسامی قابل پیشبینی برای ریاست ثبت نام کرده‌اند و همه دوست دارند در این شرایط تیری در تاریکی برای ریاست فدراسیون جودو پرتاب کنند.

در حال حاضر اینکه چه کسی را شانس اول و چه کسی را کم شانس ترین فرد برای ریاست این فدراسیون بدانیم کار درستی نیست اما بی تردید پس از انتخابات ریاست این فدراسیون باید منتظر کنار رفتن بسیاری از افراد صاحب نام برای مدت طولانی از جودو باشیم زیرا بعید است رئیس بعدی این فدراسیون بخواهد به رقبای خود فرصت عرض اندام در سمت‌های دیگر بدهد.

باید منتظر ماند و دید در پایان رقابت ریاست فدراسیون جودو، «کٌت» بر تن چه کسی خواهد بود و سرنوشت این فدراسیون همیشه نا آرام به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *