آغاز ثبت نام متقاضیان جایگاه های سوخت
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، از نهایی شدن جداول و ضوابط اعطای برند جایگاه های سوخت و آغاز ثبتنام متقاضیان خبرداد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، سید ناصر سجادی مدیرعامل
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به نهایی شدن
جداول و ضوابط اعطای مجوز جایگاه های زنجیره ای سوخت گفت: با توجه به نهایی شدن
جداول و ضوابط اعطای مجوز جایگاه های زنجیره ای سوخت از 15 روز آینده به طور
رسمی ثبتنام از متقاضیان آغاز میشود.
وی با اشاره به این که طرح ارزیابی شرکتهای توزیع سوخت جزو سیاستهای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران است، افزود: شرایط شرکتهای متقاضی ساخت جایگاههای زنجیرهای سوخت را براساس معیارها و ضوابط ارزیابی میکنیم و در صورت کسب امتیاز لازم، مجوز ساخت به آنها تعلق می گیرد.
سجادی ادامه داد: متقاضیان براساس جداول اعطای مجوز جایگاه های زنجیره ای سوخت باید از 100 امیتاز حداقل 68 امتیاز کسب کنند تا در فهرست شرکتهای صاحب برند قرار گیرند.
وی تاکید کرد: درخواست شرکتهای متقاضی براساس جداول و شرایط مشخص شده ارزیابی می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، تمکن مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده در جنبههای مختلف از جمله اچ اس یی را بخشی از ضوابط برای کسب امتیاز لازم برای صدور مجوز اعلام کرد.
وی، درباره اولویت بعدی احداث جایگاههای زنجیرهای بعد از اصفهان، گفت: تهران و دیگر کلانشهرهای کشور، ظرفیت ایجاد چنین جایگاههایی را دارند، زیرا نیاز به زمین با متراژ زیادی نیست.
به گفته سجادی، صاحب جایگاه زنجیرهای، پس از کسب مجوز باید فعالیت خود را دست کم با 60 نازل آغاز کند و ظرف 2 سال نیز باید این تعداد نازل را به 300 عدد افزایش دهد.
وی اعلام کرد: برای اینکه انحصار در زمینه احداث جایگاههای زنجیرهای به وجود نیاید، ضوابطی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اظهار کرد: بر اساس این ضوابط پیشبینی شده است که جهت جلوگیری از ایجاد انحصار، صاحب جایگاه زنجیرهای نمیتواند در کل کشور بیش از 20 درصد نازلها را در اختیار داشته باشد.
به گفته وی، این تعداد نازل در استانها به 30 درصد و در شهرستانها نیز 50 درصد تعیین شده است.
سجادی افزود: زمانی که تعدادی جایگاه تحت پوشش برند قرار گیرند، آن برند از لحاظ کیفیت، کمیت و مسائل فنی نظارت را عهده دار می شود، بنابراین برندها برای ارائه خدمات مناسب تر به مردم با یکدیگر رقابت می کنند.
وی درباره قیمت عرضه سوخت در جایگاههای تحت پوشش برند، تاکید کرد: قیمت فرآوردههای سوخت طبق نرخ مصوب دیگر جایگاهها عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه می کنند، قیمتها افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: ما معتقدیم زمانی که برندهاشکل گیرند عرضه خدمات بهبود می یابد و سرانجام این موضوع سبب دریافت خدمات بهتر به مردم می شود.
به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلبوبتر در حوزه عرضه فرآورده های نفتی به مردم است.
وی اعلام کرد: اگر عرضه فرآوردههای نفتی به جایگاهها تحت پوشش برندها شکل بگیرد، بتدریج برندها برای اعتبار خودشان هم که شده است، کیفیت خدماتشان را ارتقا می دهند و میان آنها رقابت ایجاد می شود و سرانجام به نفع مردم خواهد شد.
سجادی، با بیان این که اجرای طرح برندسازی با هدف مدیریت و بهبود توزیع سوخت در کشور اجرایی شده است، تاکید کرد: مدیریت نظام توزیع سوخت در کشور از اولویتهای جدی وزارت نفت هست، بنابراین برای تحقق این موضوع به سمت برندسازی حرکت کردیم.
وی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دو نرخی کردن قیمت بنزین در جایگاهها نیستیم، بلکه هدف افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مردم را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به این که طرح ارزیابی شرکتهای توزیع سوخت جزو سیاستهای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران است، افزود: شرایط شرکتهای متقاضی ساخت جایگاههای زنجیرهای سوخت را براساس معیارها و ضوابط ارزیابی میکنیم و در صورت کسب امتیاز لازم، مجوز ساخت به آنها تعلق می گیرد.
سجادی ادامه داد: متقاضیان براساس جداول اعطای مجوز جایگاه های زنجیره ای سوخت باید از 100 امیتاز حداقل 68 امتیاز کسب کنند تا در فهرست شرکتهای صاحب برند قرار گیرند.
وی تاکید کرد: درخواست شرکتهای متقاضی براساس جداول و شرایط مشخص شده ارزیابی می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، تمکن مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده در جنبههای مختلف از جمله اچ اس یی را بخشی از ضوابط برای کسب امتیاز لازم برای صدور مجوز اعلام کرد.
وی، درباره اولویت بعدی احداث جایگاههای زنجیرهای بعد از اصفهان، گفت: تهران و دیگر کلانشهرهای کشور، ظرفیت ایجاد چنین جایگاههایی را دارند، زیرا نیاز به زمین با متراژ زیادی نیست.
به گفته سجادی، صاحب جایگاه زنجیرهای، پس از کسب مجوز باید فعالیت خود را دست کم با 60 نازل آغاز کند و ظرف 2 سال نیز باید این تعداد نازل را به 300 عدد افزایش دهد.
وی اعلام کرد: برای اینکه انحصار در زمینه احداث جایگاههای زنجیرهای به وجود نیاید، ضوابطی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اظهار کرد: بر اساس این ضوابط پیشبینی شده است که جهت جلوگیری از ایجاد انحصار، صاحب جایگاه زنجیرهای نمیتواند در کل کشور بیش از 20 درصد نازلها را در اختیار داشته باشد.
به گفته وی، این تعداد نازل در استانها به 30 درصد و در شهرستانها نیز 50 درصد تعیین شده است.
سجادی افزود: زمانی که تعدادی جایگاه تحت پوشش برند قرار گیرند، آن برند از لحاظ کیفیت، کمیت و مسائل فنی نظارت را عهده دار می شود، بنابراین برندها برای ارائه خدمات مناسب تر به مردم با یکدیگر رقابت می کنند.
وی درباره قیمت عرضه سوخت در جایگاههای تحت پوشش برند، تاکید کرد: قیمت فرآوردههای سوخت طبق نرخ مصوب دیگر جایگاهها عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه می کنند، قیمتها افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: ما معتقدیم زمانی که برندهاشکل گیرند عرضه خدمات بهبود می یابد و سرانجام این موضوع سبب دریافت خدمات بهتر به مردم می شود.
به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلبوبتر در حوزه عرضه فرآورده های نفتی به مردم است.
وی اعلام کرد: اگر عرضه فرآوردههای نفتی به جایگاهها تحت پوشش برندها شکل بگیرد، بتدریج برندها برای اعتبار خودشان هم که شده است، کیفیت خدماتشان را ارتقا می دهند و میان آنها رقابت ایجاد می شود و سرانجام به نفع مردم خواهد شد.
سجادی، با بیان این که اجرای طرح برندسازی با هدف مدیریت و بهبود توزیع سوخت در کشور اجرایی شده است، تاکید کرد: مدیریت نظام توزیع سوخت در کشور از اولویتهای جدی وزارت نفت هست، بنابراین برای تحقق این موضوع به سمت برندسازی حرکت کردیم.
وی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دو نرخی کردن قیمت بنزین در جایگاهها نیستیم، بلکه هدف افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مردم را دنبال می کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *