تامین مالی از طریق بازار سرمایه و سیستم لیزینگ/ ال سی قطار سریعالسیر تهران-قم- اصفهان فعال شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از بازار سرمایه و سیستم لیزینگ از جمله مباحثی بوده که با مذاکره کنندگان خارجی در جهت تامین مالی پروژه ها مطرح شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در کنفرانس بینالمللی ریل-بندر و ریل-نفت با بیان شعار وزارت راه در گسترش تمدن ایرانشهر اظهار کرد: اولین شعاری که در وزارت راه پیگیری میکنیم بحث ارتباطات است، مرحله اول در حوزه تمدن ایرانشهر از مدیترانه تا شبه قاره را شامل میشود. باید بتوانیم ارتباطات را بین همه کشورها در حوزههای ریلی، هوایی، زمینی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: البته تاکید عمده ما ارتباطات بر حوزه ریلی است تا بتوانیم تمدنهای این حوزه را به هم وصل کنیم.
آخوندی با اشاره به ارتباط بسیار خوب با کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه از توجه به چشمههای بار در این کشورها یاد کرد و افزود: مقداری هماهنگی و توجه به مسائل شبکهای میتواند رشدهای خوبی را در حوزه حمل و نقل ریلی داشته باشد. در ایران سالانه 90 میلیون تن مواد معدنی مختلف جابجا میشود که نباید از طریق جاده حمل شود و باید از طریق ریل حمل شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که نیازمندیم در حوزه رگولاتوری با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم، اظهار کرد: دنیا، دنیای رقابت است و با دستور نمیتوانیم کاری از پیش ببریم.
وی با بیان این که میتوانیم حمل و نقل مواد معدنی را به 200 درصد افزایش دهیم، ابراز امیدواری کرد قطارهای بینالمللی بار و مسافری کاملاً به صورت قابل اعتماد و دارای برنامه داشته باشیم.
آخوندی با اشاره به برنامه ریزی برای تردد قطارهای برنامهای به سمت اروپا گفت: باید در حوزه دو خطه کردن، افزایش سرعت، قطارهای سریعالسیر و حمل و نقل حومهای اقدامات بسیاری انجام شود که خوشبختانه بعد از مدتها ال سی قطار سریعالسیر تهران-قم- اصفهان فعال شده که با اجرای آن طی 4 سال قطارها با سرعت 250 کیلومتر در ساعت سیر میکنند.
وی با اشاره به این که قرارداد برقی کردن مسیر تهران-مشهد و افزایش سرعت به 200 کیلومتر به زودی نهایی میشود، افزود: بحث حمل و نقل حومهای تهران با سرعت در دست اقدام است و در حال اجراست، همین بحث برای خط مشهد به گلبهار و سرخس در دست اقدام است. همچنین همین بحث در حوزه شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز مطرح شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید یک خط ریلی خوب در بخش مسافر با کشورهای همسایه داشته باشیم و باید برای آن برنامه ریزی شود. کار سختی است چراکه سابقه آنرا نداریم، اما باید به سمت آن برویم چون هم به نفع ماست هم کشورهای همسایه.
آخوندی با اشاره به روشهای جدید تأمین مالی افزود: استفاده از بازار سرمایه و سیستم لیزینگ از جمله مباحثی بوده که با مذاکره کنندگان خارجی مطرح شده است. خیلی مهم است که بتوانیم از این قبیل روشها استفاده کنیم، شاید موفقترین روش برای قراردادها استفاده از همین سیستمهاست.
وی تصریح کرد: البته تاکید عمده ما ارتباطات بر حوزه ریلی است تا بتوانیم تمدنهای این حوزه را به هم وصل کنیم.
آخوندی با اشاره به ارتباط بسیار خوب با کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه از توجه به چشمههای بار در این کشورها یاد کرد و افزود: مقداری هماهنگی و توجه به مسائل شبکهای میتواند رشدهای خوبی را در حوزه حمل و نقل ریلی داشته باشد. در ایران سالانه 90 میلیون تن مواد معدنی مختلف جابجا میشود که نباید از طریق جاده حمل شود و باید از طریق ریل حمل شود.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که نیازمندیم در حوزه رگولاتوری با کشورهای دیگر همکاری داشته باشیم، اظهار کرد: دنیا، دنیای رقابت است و با دستور نمیتوانیم کاری از پیش ببریم.
وی با بیان این که میتوانیم حمل و نقل مواد معدنی را به 200 درصد افزایش دهیم، ابراز امیدواری کرد قطارهای بینالمللی بار و مسافری کاملاً به صورت قابل اعتماد و دارای برنامه داشته باشیم.
آخوندی با اشاره به برنامه ریزی برای تردد قطارهای برنامهای به سمت اروپا گفت: باید در حوزه دو خطه کردن، افزایش سرعت، قطارهای سریعالسیر و حمل و نقل حومهای اقدامات بسیاری انجام شود که خوشبختانه بعد از مدتها ال سی قطار سریعالسیر تهران-قم- اصفهان فعال شده که با اجرای آن طی 4 سال قطارها با سرعت 250 کیلومتر در ساعت سیر میکنند.
وی با اشاره به این که قرارداد برقی کردن مسیر تهران-مشهد و افزایش سرعت به 200 کیلومتر به زودی نهایی میشود، افزود: بحث حمل و نقل حومهای تهران با سرعت در دست اقدام است و در حال اجراست، همین بحث برای خط مشهد به گلبهار و سرخس در دست اقدام است. همچنین همین بحث در حوزه شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز مطرح شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید یک خط ریلی خوب در بخش مسافر با کشورهای همسایه داشته باشیم و باید برای آن برنامه ریزی شود. کار سختی است چراکه سابقه آنرا نداریم، اما باید به سمت آن برویم چون هم به نفع ماست هم کشورهای همسایه.
آخوندی با اشاره به روشهای جدید تأمین مالی افزود: استفاده از بازار سرمایه و سیستم لیزینگ از جمله مباحثی بوده که با مذاکره کنندگان خارجی مطرح شده است. خیلی مهم است که بتوانیم از این قبیل روشها استفاده کنیم، شاید موفقترین روش برای قراردادها استفاده از همین سیستمهاست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *