بی ام و در پی تولید رقیبی برای پورشه 911 + تصاویر
خودروسازان آلمانی معمولاً در هیچ بخشی از بازار، حاضر به شانه خالی کردن از رقابت نمیشوند؛ مرسدس بنز برای رقابت با پورشه 911، مدل AMG را عرضه کرده و این بار نوبت به بیامو رسیده است. اخبار جدید حکایت از تغییرات گسترده در تولیدات سری ۶ این شرکت دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، در حال حاضر بیامو سری ۶ کمترین اشتراکات را با پورشه ۹۱۱ دارد، اما قرار است در طی تولید نسل بعدی این خودرو، تغییرات زیادی ایجاد شود؛ بیامو درصدد عرضه رقیبی سرسخت برای ۹۱۱ است.
تولید رقیبی توانمند برای پورشه ۹۱۱ نیازمند تغییرات بسیار گسترده در خط تولید سری ۶ بیامو است، زیرا در حال حاضر این سری در مدلهای متنوعی مانند کوپه، کانورتیبل (روباز) و چهاردَر گرنکوپه تولید میشود. بر اساس اخبار منتشر شده، بیامو به زودی با توقف تولید مدلهای کانورتیبل و گرنکوپه، تنها به تولید نسخه کوپه ادامه خواهد داد.
نسل جدید سری ۶ از پلتفرم نوین بیامو با نام CLAR بهره خواهد برد. این پلتفرم جدید که میزبان آخرین نسل سدان لوکس سری ۷ نیز است، از لحاظ ابعاد کوچکتر و بسیار سبکتر از پلتفرم سابق است؛ این تغییر به تنهایی باعث کاهش وزن ۲۳۰ کیلوگرمی خواهد شد که برای خودروهای اسپرت بسیار حائز اهمیت است.
از لحاظ فنی نیز بیامو احتمال دارد از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی همراه با ۴ توربوشارژر با حداقل قدرت ۵۵۰ اسب بخار استفاده کند. ارتقای کارایی کلی خودرو هم ممکن است با قابلیت سفارش دادن مجموعه تعلیق بادی و چرخهای عقب فرمانپذیر، افزایش یابد.
علاقمندان به خودروهای بیامو به خاطر دارند که در اواسط دهه ۷۰ تا اواخر دهه ۸۰ خودروهای سری ۶ این شرکت، صرفاً در کلاس محصولات کوپه و اسپرت تولید میشدند و خبری از نسخههای دیگر نبود. حال درز این اخبار نمایانگر تغییر رویکرد مجدد بیامو است و این شرکت بار دیگر میخواهد سری ۶ را به عنوان گل سرسبد محصولات اسپرت خویش معرفی کند. این اخبار از هر لحاظ درست به نظر می رسد زیرا مدتهاست که زمزمههایی از تولید نسل جدیدی از خودروهای بیامو تحت سری جدید ۹ شنیده میشود. با انتقال خودروهایی نظیر مدل گرنکوپه فعلی سری ۶ به سری ۹ جدید، تولید این مدل میتواند در آنجا ادامه داشته باشد.
طبق گزارشها، سری ۶ جدید، اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ برای فروش آماده خواهد بود و یک سال پس از آن نیز سری کاملاً جدید ۹ معرفی خواهد شد.
گزارشهای دیگر حاکی از آن است که جانشین مدل Z4 که با کد Z5 عرضه خواهد شد، با همکاری تویوتا در حال توسعه است. آخرین مدل Z4 که از سال ۲۰۰۹ در حال تولید است، به یکی از کمفروشترین خودروهای حال حاضر بیامو تبدیل شده است. این خودرو در سال گذشته میلادی در آمریکا با افت فروش شدیدی روبرو شد و تنها کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه از آن فروخته شده است. به نظر میرسد مدل جدید Z5 بر خلاف نسل قبلی خود تنها در نسخه سقف پارچهای به فروش برسد و خبری از مدل کوپه و یا کانورتیبل با سقف فلزی نیست.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
تولید رقیبی توانمند برای پورشه ۹۱۱ نیازمند تغییرات بسیار گسترده در خط تولید سری ۶ بیامو است، زیرا در حال حاضر این سری در مدلهای متنوعی مانند کوپه، کانورتیبل (روباز) و چهاردَر گرنکوپه تولید میشود. بر اساس اخبار منتشر شده، بیامو به زودی با توقف تولید مدلهای کانورتیبل و گرنکوپه، تنها به تولید نسخه کوپه ادامه خواهد داد.
نسل جدید سری ۶ از پلتفرم نوین بیامو با نام CLAR بهره خواهد برد. این پلتفرم جدید که میزبان آخرین نسل سدان لوکس سری ۷ نیز است، از لحاظ ابعاد کوچکتر و بسیار سبکتر از پلتفرم سابق است؛ این تغییر به تنهایی باعث کاهش وزن ۲۳۰ کیلوگرمی خواهد شد که برای خودروهای اسپرت بسیار حائز اهمیت است.
#carousel6052, #thumbs6052 , #carousel_desc6052 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper6052 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper26052 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel6052 span, #carousel6052 img, #thumbs6052 a, #thumbs6052 img { display: block; float: left; } #carousel_desc6052 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel6052 span, #carousel6052 a, #thumbs6052 span, #thumbs6052 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel6052 img, #thumbs6052 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel6052 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc6052 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper6052 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs6052 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs6052 a:hover, #thumbs6052 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail6052 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail6052:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail6052 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail6052:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail6052, .prev_thumbnail6052 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel6052').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc6052').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs6052').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail6052', next: '.prev_thumbnail6052', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs6052 a').click(function() { $('#carousel6052').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc6052').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs6052 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });
از لحاظ فنی نیز بیامو احتمال دارد از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی همراه با ۴ توربوشارژر با حداقل قدرت ۵۵۰ اسب بخار استفاده کند. ارتقای کارایی کلی خودرو هم ممکن است با قابلیت سفارش دادن مجموعه تعلیق بادی و چرخهای عقب فرمانپذیر، افزایش یابد.
علاقمندان به خودروهای بیامو به خاطر دارند که در اواسط دهه ۷۰ تا اواخر دهه ۸۰ خودروهای سری ۶ این شرکت، صرفاً در کلاس محصولات کوپه و اسپرت تولید میشدند و خبری از نسخههای دیگر نبود. حال درز این اخبار نمایانگر تغییر رویکرد مجدد بیامو است و این شرکت بار دیگر میخواهد سری ۶ را به عنوان گل سرسبد محصولات اسپرت خویش معرفی کند. این اخبار از هر لحاظ درست به نظر می رسد زیرا مدتهاست که زمزمههایی از تولید نسل جدیدی از خودروهای بیامو تحت سری جدید ۹ شنیده میشود. با انتقال خودروهایی نظیر مدل گرنکوپه فعلی سری ۶ به سری ۹ جدید، تولید این مدل میتواند در آنجا ادامه داشته باشد.
طبق گزارشها، سری ۶ جدید، اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ برای فروش آماده خواهد بود و یک سال پس از آن نیز سری کاملاً جدید ۹ معرفی خواهد شد.
گزارشهای دیگر حاکی از آن است که جانشین مدل Z4 که با کد Z5 عرضه خواهد شد، با همکاری تویوتا در حال توسعه است. آخرین مدل Z4 که از سال ۲۰۰۹ در حال تولید است، به یکی از کمفروشترین خودروهای حال حاضر بیامو تبدیل شده است. این خودرو در سال گذشته میلادی در آمریکا با افت فروش شدیدی روبرو شد و تنها کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه از آن فروخته شده است. به نظر میرسد مدل جدید Z5 بر خلاف نسل قبلی خود تنها در نسخه سقف پارچهای به فروش برسد و خبری از مدل کوپه و یا کانورتیبل با سقف فلزی نیست.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *