ساخت آزادراه بندر عباس_ کرمان به کمک بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت:قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث آزادراه ۴خطه بندرعباس-کرمان به کمک بخش خصوصی منعقد شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد، علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل کشور از امضای قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث، نگهداری و بهرهبرداری آزادراه ۴خطه بندرعباس-کرمان خبر داد و گفت: تامین مالی این آزادراه با حذف آورده دولت به صورت ۱۰۰ درصدی بر عهده بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: بر مبنای این قرارداد طی 5 سال (شامل یک سال مطالعه و 4 سال ساخت ) آزادراه بندرعباس-کرمان با رقمی معادل 41 هزار و 108 میلیارد ریال احداث میشود.
وی با بیان اینکه طول این آزادراه 356 کیلومتر است در دو باند عبوری رفت و برگشت اجرا میشود، تصریح کرد: در سال اول بهرهبرداری 10 هزار و 700 سواری از این آزادراه عبور خواهند کرد که این رقم بنابر پیشبینیهای صورت گرفته در انتهای 30 سال به حدود 23 هزار وسیله نقلیه خواهد رسید.
وی ادامه داد: آزادراه بندرعباس-کرمان در مقایسه با محور موجود حدود 136 کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر در آن 2 و نیم ساعت کمتر است که احداث آن سبب رشد چشمگیری در میزان ترانزیت شبکه حمل و نقل جنوب کشور خواهد شد.
نورزاد اضافه کرد: بر مبنای این قرارداد دوران مشارکت در این آزادراه که حاصل جمع دوره مطالعات و طراحی، دوره احداث و دوره بهره برداری است از زمان تاریخ نفوذ قرارداد به مدت 35 سال است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل منوط به مشارکت و همدلی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید در این حوزه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی متمرکز است تا به عنوان بازوی توانمند دولت سهم عمده ای را در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.
انتهای پیام/
وی اظهار کرد: بر مبنای این قرارداد طی 5 سال (شامل یک سال مطالعه و 4 سال ساخت ) آزادراه بندرعباس-کرمان با رقمی معادل 41 هزار و 108 میلیارد ریال احداث میشود.
وی با بیان اینکه طول این آزادراه 356 کیلومتر است در دو باند عبوری رفت و برگشت اجرا میشود، تصریح کرد: در سال اول بهرهبرداری 10 هزار و 700 سواری از این آزادراه عبور خواهند کرد که این رقم بنابر پیشبینیهای صورت گرفته در انتهای 30 سال به حدود 23 هزار وسیله نقلیه خواهد رسید.
وی ادامه داد: آزادراه بندرعباس-کرمان در مقایسه با محور موجود حدود 136 کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر در آن 2 و نیم ساعت کمتر است که احداث آن سبب رشد چشمگیری در میزان ترانزیت شبکه حمل و نقل جنوب کشور خواهد شد.
نورزاد اضافه کرد: بر مبنای این قرارداد دوران مشارکت در این آزادراه که حاصل جمع دوره مطالعات و طراحی، دوره احداث و دوره بهره برداری است از زمان تاریخ نفوذ قرارداد به مدت 35 سال است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل منوط به مشارکت و همدلی دولت و بخش خصوصی دانست و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید در این حوزه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی متمرکز است تا به عنوان بازوی توانمند دولت سهم عمده ای را در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *