لزوم تامین هزینه ساخت آزادراه شمال/ پیمانکاران داخلی در اولویت
معاون وزیر راه وشهرسازی ورود پیمانكاران و مشاوران داخلی را به پروژه آزادراه تهران- شمال در اولویت اعلام كرد و گفت: شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود شركتهای پیمانكاری به این پروژه مانند قرارگاه خاتم، تامین مالی دست كم 60 درصدی هزینه های ساخت است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد، علی نورزاد معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ورود پیمانكاران داخلی به پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: در دولت تدبیر و امید پیمانكاران داخلی وارد پروژه آزادراه تهران- شمال شدند و اكنون در این پروژه هفت پیمانكار داخلی مشغول به كارند و بخشی از مطالعات این پروژه را نیز مشاوران داخلی انجام میدهند.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور مشكل ساخت و تكمیل پروژه آزادراه تهران- شمال را تامین اعتبارات اعلام كرد و گفت: هر شركت داخلی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) كه توان تامین مالی دست كم 60 درصدی پروژههایی مانند آزادراه تهران- شمال را داشته باشد، میتواند وارد این پروژه شود.
بر این اساس، قطعه یك آزادراه تهران- شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق كن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانك می رسد.
با راه اندازی این قطعه قسمتی از راه كنونی كه از طریق كرج می گذرد، حذف و مسیر كنونی حدود 60 كیلومتر كوتاه تر می شود.
قطعه دوم این آزادراه مربوط به دوآب شهرستانك- پل زنگوله به طول تقریبی 25 كیلومتر است. تونل های بلند البرز هر یك به طول 6 هزار و 350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول جاده كنونی كرج- چالوس نزدیك پنج كیلومتر كوتاه تر می شود.
قطعه سوم آزادراه تهران- شمال بین پل زنگوله- سه راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 كیلومتر است. این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و در قسمت فراز یك خط كندرو به مسیر اضافه می شود و ساخت این قسمت از پیچیدگی های زیادی برخوردار است.
قطعه چهار آزادراه تهران- شمال مربوط به سه راهی دشت نظیر- چالوس به طول حدود 20 كیلومتر و به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت های بلند آن یك خط كندرو نیز وجود دارد. این قطعه تابستان پارسال زیر بار ترافیك رفت.
چندی پیش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساخت آزادراه تهران- شمال با تامین مالی 40 درصدی اعلام آمادگی كرد.
همچنین قرار بود نوزدهم اردیبهشت ماه اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران از آزادراه تهران- شمال بازدید كنند اما این بازدید لغو شد.
انتهای پیام /
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور مشكل ساخت و تكمیل پروژه آزادراه تهران- شمال را تامین اعتبارات اعلام كرد و گفت: هر شركت داخلی مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) كه توان تامین مالی دست كم 60 درصدی پروژههایی مانند آزادراه تهران- شمال را داشته باشد، میتواند وارد این پروژه شود.
بر این اساس، قطعه یك آزادراه تهران- شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق كن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانك می رسد.
با راه اندازی این قطعه قسمتی از راه كنونی كه از طریق كرج می گذرد، حذف و مسیر كنونی حدود 60 كیلومتر كوتاه تر می شود.
قطعه دوم این آزادراه مربوط به دوآب شهرستانك- پل زنگوله به طول تقریبی 25 كیلومتر است. تونل های بلند البرز هر یك به طول 6 هزار و 350 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول جاده كنونی كرج- چالوس نزدیك پنج كیلومتر كوتاه تر می شود.
قطعه سوم آزادراه تهران- شمال بین پل زنگوله- سه راهی دشت نظیر به طول تقریبی 46 كیلومتر است. این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و در قسمت فراز یك خط كندرو به مسیر اضافه می شود و ساخت این قسمت از پیچیدگی های زیادی برخوردار است.
قطعه چهار آزادراه تهران- شمال مربوط به سه راهی دشت نظیر- چالوس به طول حدود 20 كیلومتر و به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت های بلند آن یك خط كندرو نیز وجود دارد. این قطعه تابستان پارسال زیر بار ترافیك رفت.
چندی پیش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساخت آزادراه تهران- شمال با تامین مالی 40 درصدی اعلام آمادگی كرد.
همچنین قرار بود نوزدهم اردیبهشت ماه اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و خبرنگاران از آزادراه تهران- شمال بازدید كنند اما این بازدید لغو شد.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *