تاکید رئیس کمیته امداد بر لزوم ارائه خدمات بیشتر در مناطق محروم

18:06 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۰۸۰
رئیس کمیته امداد با تاکید براولویت قراردادن مناطق محروم و روستایی در ارائه خدمات گفت: رسیدگی به مناطق محروم و دوردست و ایجاد اشتغال از اقدامات قابل توجه کمیته امداد برای کاهش محرومیت است.

به گزارش گروه جامعه ، سید پرویز فتاح گفت: اطمینان و اعتماد عمومی مردم با انجام عمل صالح در فعالیت ها افزایش می یابد که کمیته امداد در ارائه خدمات به محرومان و رسیدگی به امور نیازمندان به جایگاه قابل قبولی درجامعه دست یافته است.

وی جذب مشارکت های مردمی و حرکت به سمت خوداتکایی و توانمندی مددجویان را از اولویت های این نهاد عنوان کرد و افزود: امدادگران باید از همه ظرفیت های این نهاد برای خدمات رسانی به جامعه هدف بهره بگیرند. ارائه آمار نادرست موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و باید در عرصه عمل بستر را برای اعتمادسازی و در نتیجه افزایش مشارکت‌های مردمی فراهم سازیم.

وی گفت: کمک‌ها و حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر زمینه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کرده و امید است این همراهی و حمایت تداوم و استمرار یابد. یکی از اهداف اصلی کمیته امداد خدمت به نیازمندان بدون توجه به گرایش مذهب و دین است و همه هموطنان نیازمند اهل تسنن همانند سایر هموطنان اهل تشیع از حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد برخوردارند.

فتاح با مثبت ارزیابی کردن خدمات ارائه شده کمیته امداد طی سال های گذشته و تغییر رفتار سازمانی دراین نهاد اظهارکرد: سابقه امداد دررسیدگی به امورنیازمندان قابل احترام است ولی باید ارائه خدمات و فعالیت های امداد متمرکز و برای مردم و جامعه مشهود باشد.

فتاح رویکرد دیگر کمیته امداد را کاهش جامعه مددجویی و ارائه خدمات به صورت تک خدمتی به جای حمایت مستمرعنوان کرد و تصریح کرد: سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد ازطریق اجرای طرح‌های اشتغالزایی، ازدواج، بیمه های اجتماعی ، تحصیلی و فرهنگی خارج می شوند.

وی با تاکید بر تقویت اردوهای زیارتی مددجویان افزود: اردوهای زیارتی تاثیر بسزایی در تقویت اعتقادات مذهبی مددجویان و نشاط و شادابی آنان دارد که باید گسترش بیشتری یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *