بر طرف شدن مشکل بیمه پی اند آی کلاب نفتکش ها
معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت از حل مشکل بیمه پی اند آی کلاب (P&I CLUB) نفتکشها خبر داد و تاکید کرد: مشکل خط لوله «سومد» حل شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش تعاملات پس از برجام اظهار کرد: پس از اجرای برجام، تعامل شرکتهای خارجی و داخلی افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان این که این دوره از نمایشگاه یک تفاوت ماهوی با نمایشگاههای دیگر داشته است و آن اجرای برجام بود، تصریح کرد: تعامل شرکتهای خارجی و خارجی سبب می شود که یک رونق جدی به صنعت نفت برگردد.
معاون وزیر نفت درباره خط لوله «سومد» مصر (از دریای سرخ به مدیترانه) هم با بیان این که مشکل این خط حل شده است، افزود: در این زمینه تفاهم شده، نفتکشهای بزرگ (VLCC) محموله های نفتی را در ساحل دریای سرخ تخلیه و پس از انتقال از طریق خط لوله سومد به دریای مدیترانه، دوباره آن را بارگیری کند.
سهام خط لوله «سومد» در اختیار عربستان، امارات و کویت است، سومد یک خط لوله نفت در مصر است که ترمینال عین السخنه در خلیج سوئز را به ساحل اسکندریه در دریای مدیترانه متصل میکند.
این خط لوله به عنوان جایگزینی برای صادرات نفت از خلیج فارس که باید از کانال سوئز بگذرد به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در نشست خبری در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پخش درباره این خط لوله گفته بود: استفاده از خط لوله سومد امکان حمل محموله های بزرگ نفتی به دریای مدیترانه و اروپا را فراهم می کند و استفاده از خط لوله سومد حضور نفتکشهای بزرگ ایران در بازار نفت اروپا و مدیترانه گسترش می یابد.
وی با بیان این که این دوره از نمایشگاه یک تفاوت ماهوی با نمایشگاههای دیگر داشته است و آن اجرای برجام بود، تصریح کرد: تعامل شرکتهای خارجی و خارجی سبب می شود که یک رونق جدی به صنعت نفت برگردد.
معاون وزیر نفت درباره خط لوله «سومد» مصر (از دریای سرخ به مدیترانه) هم با بیان این که مشکل این خط حل شده است، افزود: در این زمینه تفاهم شده، نفتکشهای بزرگ (VLCC) محموله های نفتی را در ساحل دریای سرخ تخلیه و پس از انتقال از طریق خط لوله سومد به دریای مدیترانه، دوباره آن را بارگیری کند.
سهام خط لوله «سومد» در اختیار عربستان، امارات و کویت است، سومد یک خط لوله نفت در مصر است که ترمینال عین السخنه در خلیج سوئز را به ساحل اسکندریه در دریای مدیترانه متصل میکند.
این خط لوله به عنوان جایگزینی برای صادرات نفت از خلیج فارس که باید از کانال سوئز بگذرد به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در نشست خبری در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پخش درباره این خط لوله گفته بود: استفاده از خط لوله سومد امکان حمل محموله های بزرگ نفتی به دریای مدیترانه و اروپا را فراهم می کند و استفاده از خط لوله سومد حضور نفتکشهای بزرگ ایران در بازار نفت اروپا و مدیترانه گسترش می یابد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *