آغاز جمعآوری هواپیماهای اسقاطی از فرودگاهها
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از آغاز جمعآوری هواپیماهای اسقاطی از فرودگاهها خبرداد و گفت: البته این کار یک اقدام تدریجی است و به یکباره امکان پذیر نیست.
به گزارش گروه اقتصاد ، مقصود اسعدی سامانی از برنامهریزی شرکتهای هواپیمایی برای جمعآوری هواپیماهای زمینگیر خود از فروگاهها خبرداد و افزود: شرکتهای هواپیمایی عملیات جمع آوری هواپیماهای غیرعملیاتی و قابل معدوم خود از فرودگاهها را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه جمعآوری هواپیماهای زمینگیر غیرقابل عملیاتی یک اقدام تدریجی است و به یکباره امکان پذیر نیست گفت: در این راستا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی جمع آوری هواپیماهای خود از فرودگاهها را آغاز کرده و سایر شرکتها نیز به تدریج در حال جمع آوری هواپیماهای قابل معدوم خود از سطح فرودگاهها هستند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکره ایرلاینها با بوئینگ با توجه به نامه اخیر ۳ نماینده کنگره آمریکا به این شرکت مبنی بر عدم همکاری با ایران گفت: مذاکرات شرکتهای هواپیمایی با شرکتهای هواپیماسازی از جمله بوئینگ ادامه دارد و نامه اخیر چند نماینده کنگره آمریکا به بوئینگ هیچ تاثیری در روند مذاکرات نداشته و تنها یک شوی سیاسی و تبلیغی بود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD، بوئینگ ۷۴۷، بوئینگ ۷۳۷، بوئینگ ۷۲۷ و بوئینگ ۷۵۷ در شرکتهای هواپیمایی مختلف ایرانی در حال پرواز هستند که ۳۲ درصد از ناوگان فعال هوایی کشور را تشکیل میدهد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: ایرلاینها در تلاش هستند تا از طریق اجاره یا اجاره به شرط تملیک، هواپیمای مورد نیاز خود را تأمین کنند که مذاکرات آنها ادامه دارد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: طبق قانون دائمی شدن بخشی از احکام برنامههای توسعهای کشور سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج و مشمول قانون کار شدند که این مصوبه میتواند تحول بزرگی در صنعت هوانوردی ایجاد کند.
سامانی با تاکید بر لزوم حمایت نمایندگان مجلس از صنعت حمل و نقل هوایی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی یکی از موانع ایرلاینها برای خرید هواپیما است که عنایت ویژه مجلس میتواند دریافت وام از این صندوق را تسهیل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایطی که برای دریافت تسهیلات از این صندوق در نظر گرفته شده، شرکتهای هواپیمایی قادر به استفاده از منابع این صندوق نیستند.
وی با بیان اینکه جمعآوری هواپیماهای زمینگیر غیرقابل عملیاتی یک اقدام تدریجی است و به یکباره امکان پذیر نیست گفت: در این راستا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی جمع آوری هواپیماهای خود از فرودگاهها را آغاز کرده و سایر شرکتها نیز به تدریج در حال جمع آوری هواپیماهای قابل معدوم خود از سطح فرودگاهها هستند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکره ایرلاینها با بوئینگ با توجه به نامه اخیر ۳ نماینده کنگره آمریکا به این شرکت مبنی بر عدم همکاری با ایران گفت: مذاکرات شرکتهای هواپیمایی با شرکتهای هواپیماسازی از جمله بوئینگ ادامه دارد و نامه اخیر چند نماینده کنگره آمریکا به بوئینگ هیچ تاثیری در روند مذاکرات نداشته و تنها یک شوی سیاسی و تبلیغی بود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD، بوئینگ ۷۴۷، بوئینگ ۷۳۷، بوئینگ ۷۲۷ و بوئینگ ۷۵۷ در شرکتهای هواپیمایی مختلف ایرانی در حال پرواز هستند که ۳۲ درصد از ناوگان فعال هوایی کشور را تشکیل میدهد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: ایرلاینها در تلاش هستند تا از طریق اجاره یا اجاره به شرط تملیک، هواپیمای مورد نیاز خود را تأمین کنند که مذاکرات آنها ادامه دارد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: طبق قانون دائمی شدن بخشی از احکام برنامههای توسعهای کشور سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج و مشمول قانون کار شدند که این مصوبه میتواند تحول بزرگی در صنعت هوانوردی ایجاد کند.
سامانی با تاکید بر لزوم حمایت نمایندگان مجلس از صنعت حمل و نقل هوایی گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی یکی از موانع ایرلاینها برای خرید هواپیما است که عنایت ویژه مجلس میتواند دریافت وام از این صندوق را تسهیل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به شرایطی که برای دریافت تسهیلات از این صندوق در نظر گرفته شده، شرکتهای هواپیمایی قادر به استفاده از منابع این صندوق نیستند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *