بررسی وضعیت صنایع خودروسازی در کشورهای مختلف جهان
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی وضعیت صنایع خودروسازی را در کشورهای مختلف جهان موردمطالعه تطبیقی قرار داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه سیاسی ، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی وضعیت صنایع خودروسازی را در کشورهای مختلف جهان مورد مطالعه تطبیقی قرار داد.
دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز هدف اصلی از چنین مطالعهای را بررسی استراتژی و تجارب کشورهای مختلف در صنعت خودروسازی و احصای موارد قابل انطباق آنها در صنعت خودروسازی ایران دانست و افزود: بررسی صنایع خودروسازی جهان نشاندهنده رشد آرام و تمرکز بر رشد و رونق بازار خودرو در بازارهای نوظهور است، به همین دلیل استفاده بهینه از تجارب موفق دیگر کشورها بهخصوص در شرایط فعلی اقتصاد کشور و بهویژه در شرایط پساتحریم فعلی میتواند به توسعه این صنعت در کشور کمک کند.
یافتههای این تحقیق که برگرفته از بررسی استراتژی و رویکرد کشورهای مختلف در صنعت خودروسازی است حکایت از این دارد که استفاده از پلتفرم مشترک و توسعه آن در مقیاس جهانی، ادغام خودروسازان با هدف ارتقای قدرت رقابتپذیری، تقویت و ارتقای صنعت قطعهسازی در مقیاس جهانی با تغییر رویکرد به توسعه صنعت قطعهسازی و خودروسازی از طریق جذب و گسترش همکاریهای خارجی؛ همانند تجربه هند و چین برای ترکیب برندهای داخلی و خارجی، تجربه ترکیه در جذب خودروسازان بینالمللی و توسعه صنعت قطعهسازی و اجتناب از رویکرد خودروی ملی، تجربه برزیل صرفاً بر اساس جذب خودروساز و قطعه ساز خارجی بر اساس مقتضیات نیاز بازار، توسعه همکاریهای خارجی و توان تکنولوژی در تولید خودرو بهرهمندی ترکیه و برزیل از سرریز همکاریهای خارجی و درنهایت اتصال به شبکه تولید و توزیع جهانی از مهمترین رهیافتهای کشورهای موفق در زمینه صنعت خودرو بوده است.
دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز هدف اصلی از چنین مطالعهای را بررسی استراتژی و تجارب کشورهای مختلف در صنعت خودروسازی و احصای موارد قابل انطباق آنها در صنعت خودروسازی ایران دانست و افزود: بررسی صنایع خودروسازی جهان نشاندهنده رشد آرام و تمرکز بر رشد و رونق بازار خودرو در بازارهای نوظهور است، به همین دلیل استفاده بهینه از تجارب موفق دیگر کشورها بهخصوص در شرایط فعلی اقتصاد کشور و بهویژه در شرایط پساتحریم فعلی میتواند به توسعه این صنعت در کشور کمک کند.
یافتههای این تحقیق که برگرفته از بررسی استراتژی و رویکرد کشورهای مختلف در صنعت خودروسازی است حکایت از این دارد که استفاده از پلتفرم مشترک و توسعه آن در مقیاس جهانی، ادغام خودروسازان با هدف ارتقای قدرت رقابتپذیری، تقویت و ارتقای صنعت قطعهسازی در مقیاس جهانی با تغییر رویکرد به توسعه صنعت قطعهسازی و خودروسازی از طریق جذب و گسترش همکاریهای خارجی؛ همانند تجربه هند و چین برای ترکیب برندهای داخلی و خارجی، تجربه ترکیه در جذب خودروسازان بینالمللی و توسعه صنعت قطعهسازی و اجتناب از رویکرد خودروی ملی، تجربه برزیل صرفاً بر اساس جذب خودروساز و قطعه ساز خارجی بر اساس مقتضیات نیاز بازار، توسعه همکاریهای خارجی و توان تکنولوژی در تولید خودرو بهرهمندی ترکیه و برزیل از سرریز همکاریهای خارجی و درنهایت اتصال به شبکه تولید و توزیع جهانی از مهمترین رهیافتهای کشورهای موفق در زمینه صنعت خودرو بوده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *