افزایش ظرفیت راه آهن اردکان- اصفهان- زرینشهر به 50 میلیون تن بار در سال
مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن گفت:طرح احداث خط دوم راه آهن بافق- یزد- میبد- اردکان- اصفهان- زرینشهر که در ادامه مسیر دوخطه بندرعباس- بافق در حال احداث است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ،سیدمحمد موسوی مدیر پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه آهن گفت: در چارچوب رسالت راه آهن برای افزایش سهم خود در حمل بار و رفع گلوگاه های مسیر موجود، پروژه خط آهن دو خطه بافق تا زرینشهر تعریف شد.
موسوی با بیان اینکه این پروژه از اواخر سال 1393 آغاز به کار کرده است ، افزود: طول این مسیر ریلی با احتساب ایستگاه ها 490 کیلومتر است و افزایش بار محوری از 25 تن به 30 تن برای نخستین بار در خاورمیانه، در این محور انجام می شود و قرار است با تکنولوژی جدید تراورسهایی که بتوانند بار محوری 30 تن را تحمل کنند، برای نخستین بار در این مسیر استفاده شود.
وی محل تامین اعتبارات را از محل اعتبارات عمرانی اعلام کرد و افزود: افزایش ظرفیت محور به حدود 50 میلیون تن بار در سال، ایجاد همزمان بلاکهای میانی و سیستم های علایم ، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا 160 کیلومتر و قطارهای باری به 120کیلومتر در ساعت و تبدیل محور به بخشی از کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب از جمله اهداف اجرای پروژه دو خطه شدن محور بافق- یزد- میبد- اردکان- اصفهان- زرینشهر است.
موسوی اظهار داشت: کاهش سالانه 136 میلیارد تومان مصرف سوخت بر حسب نرخ فوب خلیج فارس، کاهش تعداد تلفات جاده ای 455 نفر در سال، کاهش آلاینده های زیست محیطی 5200 تن در سال از مزایای اجرای پروژه است.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مسیر بافق تا میبد تا 22 بهمن امسال و باقی مانده آن تا تابستان سال 96 به به رهبرداری برسد. این پروژه از سوی معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در قالب پروژه افزایش ظرفیت خطوط به صورت EPC اجرا میشود.
این خط آهن 8 ایستگاه بافق، یزد، نظرآباد، میبد، اردکان، سیستان، اصفهان و زرین شهر را خواهد داشت و خلیج فارس را به مراکز تولید کالا در مرکز کشور وصل می سکند.
انتهای پیام /
موسوی با بیان اینکه این پروژه از اواخر سال 1393 آغاز به کار کرده است ، افزود: طول این مسیر ریلی با احتساب ایستگاه ها 490 کیلومتر است و افزایش بار محوری از 25 تن به 30 تن برای نخستین بار در خاورمیانه، در این محور انجام می شود و قرار است با تکنولوژی جدید تراورسهایی که بتوانند بار محوری 30 تن را تحمل کنند، برای نخستین بار در این مسیر استفاده شود.
وی محل تامین اعتبارات را از محل اعتبارات عمرانی اعلام کرد و افزود: افزایش ظرفیت محور به حدود 50 میلیون تن بار در سال، ایجاد همزمان بلاکهای میانی و سیستم های علایم ، افزایش سرعت قطارهای مسافری تا 160 کیلومتر و قطارهای باری به 120کیلومتر در ساعت و تبدیل محور به بخشی از کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب از جمله اهداف اجرای پروژه دو خطه شدن محور بافق- یزد- میبد- اردکان- اصفهان- زرینشهر است.
موسوی اظهار داشت: کاهش سالانه 136 میلیارد تومان مصرف سوخت بر حسب نرخ فوب خلیج فارس، کاهش تعداد تلفات جاده ای 455 نفر در سال، کاهش آلاینده های زیست محیطی 5200 تن در سال از مزایای اجرای پروژه است.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مسیر بافق تا میبد تا 22 بهمن امسال و باقی مانده آن تا تابستان سال 96 به به رهبرداری برسد. این پروژه از سوی معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در قالب پروژه افزایش ظرفیت خطوط به صورت EPC اجرا میشود.
این خط آهن 8 ایستگاه بافق، یزد، نظرآباد، میبد، اردکان، سیستان، اصفهان و زرین شهر را خواهد داشت و خلیج فارس را به مراکز تولید کالا در مرکز کشور وصل می سکند.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *