ایران در مسائل داخلی کشورهای همسایه دخالت نمی کند/ جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و انسجام در منطقه

7:24 - 14 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۵۲۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و انسجام در منطقه محسوب می شود.
علی اصغری//ایران عامل انسجام در منطقه است/ اجازه نمی دهم عراق را به آشوب بکشندسعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره ادعای برخی از کشورهای عربی مبنی بر دخالت ایران در عراق اظهار کرد: اتفاقی که امروز درعراق افتاده است متأسفانه حاصل شکستی است که عاید یک گروه سیاسی شده است که در شرایط فعلی با تند روی های بی پایه و اساس اوضاع داخلی عراق را به هم ریخته است.

وی افزود: متأسفانه این گروه که شکست سختی را از مردم عراق خورده اند تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا اوضاع داخلی عراق را به هم بریزند اقدامی که سبب شده متأسفانه لطمات زیادی به دولت و مردم عراق وارد شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ادعای مقامات برخی از کشورهای عربی پیرامون دخالت ایران درعراق تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و وحدت بخشی بین کشورهای منطقه محسوب می شود از این رو اجازه نمی دهد هیچ کشوری درهمسایگی دچار آشوب و تشنج شود.

زارعی تأکید کرد: ایران هیچ گاه به خود اجازه نمی دهد تا در مسائل داخلی کشورهای همسایه مداخله کند اما همه اقدامات لازم را برای مساعد کردن فضای منطقه و حل آشوب ها به کار می گیرد که در موضوع عراق نیز همین موضوع حائز اهمیت است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تأکید کرد: ایران تمام تلاش خود را بکار بسته تا ثبات را به عراق برگرداند که این موضوع با توجه به حقوق بین الملل امری عادی است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *