معلمان باید فارغ از دغدغه معاش به تربیت نسل آینده بپردازند
جامعه بایستی با پیش بینی مکانیزم های آموزشی و نیز ابزارهای حقوقی و مالی مناسب نسبت به تربیت مربیان و آموزگاران اقدام جدی تری نشان دهد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، دکتر عزت الله کرد میرزا، روان شناس بالینی و مدرس دانشگاه در خصوص نظریه روان شناسی رشد کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس نظریه های روان شناسی در رشد کودک و نوجوان بعد از ساختار خانواده نخستین ساختار اثر گذار در فرآیند رشد و شخصیت کودک محیط آموزشی مدرسه و نقش معلمان است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: مهمترین نهاد اجتماعی که در رشد و شخصیت کودک و فرآیند جامعه پذیری کودکان اثر می گذارد محیط آموزش و پرورش است. در این بین یکی از اثرگذارترین مولفه محیط آموزشی معلمان و آموزگاران به شمار می رود که می تواند نقش یک الگو بر شخصیت کودکان داشته باشد.
وی ادامه داد: طبیعتاً هر چه رابطه معلم و دانش آموز فارغ از یک رابطه عمودی مبتنی بر اثرگذاری بر سه مولفه رشد جسمانی، رشد روانی و اجتماعی کودک باشد در جامعه پذیری شاگردان اثرگذاری جدی تری نیز دیده می شود. با توجه به تغییر نقش ها در جامعه و حضور زنان در جایگاه های شغلی مختلف برخی اوقات این نگرانی را در بین والدین ایجاد می کند که شاغل بودن مادر ممکن است بر فرآیند رشد کودک اثرات منفی داشته باشد.
این عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: پژوهش ها نشان می دهد چنانچه محیط آموزشی غنی و مربیان و معلمان آموزش دیده ای نقش تربیتی و مراقبتی از کودک را خواه در مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان ها و یا مدارس به عهده می گیرند نه تنها شاغل بودن مادر اثر منفی بر رشد کودکان ندارد بلکه کودکان این گروه از مادران اجتماعی تر و در سطح بالاتری از جامعه پذیری قرار می گیرند و خود را نشان می دهند.
دکتر کرد میرزا خاطر نشان کرد: جامعه بایستی با پیش بینی مکانیزم های آموزشی و نیز ابزارهای حقوقی و مالی مناسب نسبت به تربیت مربیان و آموزگاران اقدام جدی تری نشان دهد. تا معلمان نیز فارغ از دغدغه های معاش و اقتصاد، نسبت به تربیت نسل آینده جامعه اقدام کنند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
منبع: آستان
این مدرس دانشگاه ادامه داد: مهمترین نهاد اجتماعی که در رشد و شخصیت کودک و فرآیند جامعه پذیری کودکان اثر می گذارد محیط آموزش و پرورش است. در این بین یکی از اثرگذارترین مولفه محیط آموزشی معلمان و آموزگاران به شمار می رود که می تواند نقش یک الگو بر شخصیت کودکان داشته باشد.
وی ادامه داد: طبیعتاً هر چه رابطه معلم و دانش آموز فارغ از یک رابطه عمودی مبتنی بر اثرگذاری بر سه مولفه رشد جسمانی، رشد روانی و اجتماعی کودک باشد در جامعه پذیری شاگردان اثرگذاری جدی تری نیز دیده می شود. با توجه به تغییر نقش ها در جامعه و حضور زنان در جایگاه های شغلی مختلف برخی اوقات این نگرانی را در بین والدین ایجاد می کند که شاغل بودن مادر ممکن است بر فرآیند رشد کودک اثرات منفی داشته باشد.
این عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: پژوهش ها نشان می دهد چنانچه محیط آموزشی غنی و مربیان و معلمان آموزش دیده ای نقش تربیتی و مراقبتی از کودک را خواه در مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان ها و یا مدارس به عهده می گیرند نه تنها شاغل بودن مادر اثر منفی بر رشد کودکان ندارد بلکه کودکان این گروه از مادران اجتماعی تر و در سطح بالاتری از جامعه پذیری قرار می گیرند و خود را نشان می دهند.
دکتر کرد میرزا خاطر نشان کرد: جامعه بایستی با پیش بینی مکانیزم های آموزشی و نیز ابزارهای حقوقی و مالی مناسب نسبت به تربیت مربیان و آموزگاران اقدام جدی تری نشان دهد. تا معلمان نیز فارغ از دغدغه های معاش و اقتصاد، نسبت به تربیت نسل آینده جامعه اقدام کنند.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
منبع: آستان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *