آئین نامه مدارس استعدادهای درخشان تدوین می شود
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت:به زودی آئین نامه مدارس استعدادهای درخشان تدوین و در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح می شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، حسین شجاعی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان و اعضای شورای معاونان استان اردبیل اظهاركرد: یکی از مهمترین برنامه ها و وظایف این مرکز اجرای طرح شهاب در همه مدارس و در تمامی پایه ها و تحت پوشش قرار دادن صد در صدی دانش آموزان در سال های آینده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه شیوه های مختلفی در ارتباط با پرورش استعدادهای برتر در دنیا وجود دارد تصریح كرد: دو شیوه بسیار متداول جداسازی و تلفیقی بیشتر از شیوه های دیگر مورد اقبال قرار گرفته است، که در موازات همدیگر عمل می کنند.
وی خاطرنشان كرد: مدارس استعدادهای درخشان یکی از نمونه های عملی شیوه جداسازی و طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر( شهاب) نیز نمونه بارزی از شیوه تلفیقی هستند.
شجاعی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته صنعتی جداسازی صورت می گیرد افزود : رسیدگی توامان به نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به ویژگی های خاص این دانش آموزان جزو ضروریات است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزاری بیست و چهار مرحله کنگره قرآنی سمپاد و نیز اجرای طرح فراگیر قرآنی و برنامه ریزی برای اجرای المپیادهای ورزشی ویژه این مدارس را از جمله راه کارهای توجه به نیازهای مختلف جسمی و معنوی دانش آموزان این مدارس دانست.
شجاعی بابیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان براساس پنج پایه استوار است،ادامه داد: گزینش و ورودی مناسب دانش آموزان، فضای مناسب فیزیکی، تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی ، پرورشی ، تحقیقی وپژوهشی ، نیروی انسانی مناسب که هم از نظر علمی توان زیادی داشته باشد و هم از نظر برقراری مهارت ارتباطی قوی و نیرومند پنچ ركن اساسی مدارس استعدادهای درخشان است.
وی از تدوین آیین نامه مدارس استعدهای درخشان خبر داد وگفت: بزودی این آیین نامه در صحن شورای آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش و در دوم آذر 93 شورای آموزش و پرورش کلیات نظام هدایت استعدادهای برتر را تصویب کرد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه شیوه های مختلفی در ارتباط با پرورش استعدادهای برتر در دنیا وجود دارد تصریح كرد: دو شیوه بسیار متداول جداسازی و تلفیقی بیشتر از شیوه های دیگر مورد اقبال قرار گرفته است، که در موازات همدیگر عمل می کنند.
وی خاطرنشان كرد: مدارس استعدادهای درخشان یکی از نمونه های عملی شیوه جداسازی و طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر( شهاب) نیز نمونه بارزی از شیوه تلفیقی هستند.
شجاعی با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته صنعتی جداسازی صورت می گیرد افزود : رسیدگی توامان به نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به ویژگی های خاص این دانش آموزان جزو ضروریات است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برگزاری بیست و چهار مرحله کنگره قرآنی سمپاد و نیز اجرای طرح فراگیر قرآنی و برنامه ریزی برای اجرای المپیادهای ورزشی ویژه این مدارس را از جمله راه کارهای توجه به نیازهای مختلف جسمی و معنوی دانش آموزان این مدارس دانست.
شجاعی بابیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان براساس پنج پایه استوار است،ادامه داد: گزینش و ورودی مناسب دانش آموزان، فضای مناسب فیزیکی، تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی ، پرورشی ، تحقیقی وپژوهشی ، نیروی انسانی مناسب که هم از نظر علمی توان زیادی داشته باشد و هم از نظر برقراری مهارت ارتباطی قوی و نیرومند پنچ ركن اساسی مدارس استعدادهای درخشان است.
وی از تدوین آیین نامه مدارس استعدهای درخشان خبر داد وگفت: بزودی این آیین نامه در صحن شورای آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش و در دوم آذر 93 شورای آموزش و پرورش کلیات نظام هدایت استعدادهای برتر را تصویب کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *