حفظ حقوق بیت المال، اولویت اصلی دادگستری کرمان

14:27 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۹۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: خوشبختانه در سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر رخدادهای امنیتی به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است و شاخص‌های امنیتی این سه شهرستان هر سال در حال ارتقاء است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد درسفر یک روزه به شهرستان بافت در نشست با مسئولین قضائی شهرستان‌های بافت، ارزوئیه و رابر اظهار داشت: مسئولین قضائی و امنیتی وانتظامی بایستی با هماهنگی وهوشیاری زمینه‌های ناامنی را رصد و با عوامل ناامنی با قاطعیت برخورد کرده تا امنیت جامعه تامین گردد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کار و رسیدن به هدف با پیمودن برنامه‌ها میسر است و با برنامه‌ریزی امکان پیدا می‌کند، گفت: برنامه ریزی در سازمان‌ها به عنوان یک نگرش، رکن اساسی هرگونه اقدام و عاملی برای تبدیل به نتایج پیش بینی شده می‌باشد.
این مقام ارشد قضابی استان کرمان تصریح کرد:با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکید دستگاه قضایی بر اهمیت برنامه‌ریزی و همچنین تجربه موفق دادگستری استان کرمان در اجرای برنامه‌های سال 1394، مجلد برنامه‌های پیشنهادی سال 95 حوزه‌های قضایی استان کرمان تدوین گردیده است.
موحد با بیان اینکه حفظ حقوق بیت المال یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان می‌باشد خاطرنشان ساخت: با تغییر اراضی کشاورزی در شهرستان رابر به شدت برخورد قضایی خواهد شد.
در ادامه جلسه رییس دادگاه عمومی شهرستان رابر گفت: متوسط وقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی در شهرستان رابر  40روز می‌باشد
محمدجوادطالبیان اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزاتر 532 فقره پرونده به سیستم قضایی شهرستان رابر وارد شده است که نسبت به سال 93 شاهد رشد 2درصدی ورودی پرونده‌ها بوده ایم.
وی ادامه داد: با توجه به  تلاش‌های شبانه روزی کارمندان قضایی و اداری شهرستان رابر شاهد کاهش 25درصدی موجودی پرونده‌ها در شعب دادگاه عمومی رابر در سال 94 بوده‌ایم.
رییس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه نیز عنوان کرد: در سال گذشته متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در این شهرستان 64 روز بود  وشاهد کاهش 15درصدی ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی در این شهرستان هستیم.
عنایت الله دهقان تصریح کرد: حضور مسئولین قضایی و قضات در جمع نمازگزاران و مردم در جهت حل وفصل مشکلات قضایی مردم منجر به کسب رضایت‌مندی عمومی از سیستم قضایی در شهرستان ازروئیه شده است.
وی اعلام کرد: دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه با کمبود امکانات اداری مواجه است.
محسن نیک ورز، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: علیرغم افزایش 6 درصدی حجم ورودی پرونده‌ها در سال 94 و با تلاش مستمر کارمندان قضایی و اداری شاهد کاهش 13درصدی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و در مجموع شاهد کاهش 25درصدی کل پرونده‌های موجودی این دادستانی بوده ایم.
یدالله سپهری رییس دادگستری شهرستان بافت نیز در این جلسه بیان داشت: این حوزه قضایی با  کمبود کادر نیروی انسانی و امکانات اداری مواجه است واین درحالی است که دادگستری بافت از لحاظ کسب امتیاز قضایی و اداری در سال گذشته رتبه اول استان کرمان را کسب کرده است.
شایان ذکر است موحد رییس کل دادگستری استان کرمان عصر امروز از نزدیک  وضعیت عملکرد دادگستری‌های شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه را بررسی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *