آخرین وضعیت روستاهای متاثر از سرریز آب سد در شهرستان درود/ انتقال ساکنان به روستای جدید+فیلم

13:26 - 09 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۶۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
فرماندار شهرستان درود گفت: در پی سرریز سد کمال صالح استان مرکزی، ساکنان یکی از روستاهای شهرستان درود استان لرستان به روستای جدید منتقل شدند.
ماشاءالله نعمتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: به دلیل سرریز سد کمال صالح در استان مرکزی، آب سد مروک در حوزه شهرستان درود تا حدودی سرریز کرده است.

وی افزود: مسئولان استان مرکزی اعلام کرده اند که در حوزه پایین دست سد مشکلی ندارند اما ما در استان لرستان تمام اقدامات لازم برای صدمه ندیدن شهروندان را انجام داده ایم.

فرماندار شهرستان درود با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر هشدارهای لازم به شهروندان، جلسه مدیریت بحران نیز تشکیل شد و در تمام مناطق روستای «گوشه» که در مدخل سد قرار گرفته و متاثر از سرریز آب سد است، اطلاع رسانی شده است.

نعمتی در خصوص مشکلات شهرستان های درود در پی احداث سد کمال صالح تصریح کرد: پس از راه اندازی این سد در دولت گذشته، روستاهای شهرستان درود همواره متاثر از حوادث ناشی از سرریز آب سد بوده اند و این موضوع برای ما تازگی ندارد.

وی از احداث روستای جدید برای سکونت ساکنان روستای گوشه خبر داد و اذعان کرد: قبل از ماجرای سرریز آب سد طی روزهای اخیر، در موارد مشابه دیگری نیز شاهد این اتفاق بوده ایم و از همان زمان نیز اقدامات برای احداث روستای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان درود اذعان کرد: ساکنان روستای «گوشه» اکنون به روستای تازه تاسیس شده، انتقال داده شده اند و در کنار این اقدام، 2 پایگاه امدادی نیز در بالا دست روستا جهت انتقال افراد راه اندازی شده است.

فیلم به زیر آب رفتن یک روستا در لرستان را اینجا ببینید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *