رونمایی از وانت جدید فورد + تصاویر
فورد F-150 رپتور سوپرکرو در نمایشگاه اتومبیل پکن به نمایش درآمد؛ این پیکاپ بزرگ و قدرتمند از سال آینده در بازار چین به فروش خواهد رسید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، فورد F150 راپتور سوپرکرو SuperCrew یک وانت بار سایز بزرگ با تواناییهای حرکتی بسیار بالا است، این خودرو هم اکنون در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ به نمایش درآمده است. فورد این خودرو را از سال آینده در بازار چین نیز عرضه می کند و قطعا هواداران آفرود استقبال خوبی از F-150 خواهند کرد. چرا که F-150 خودرویی بسیار توانمند و قابل اطمینان است و تمامی قسمت های آن از جمله پیشرانه، شاسی و تعلیق برای مصارف آفرودی و مسیرهای صعبالعبور تقویت و بهینه سازی شدهاند.
در ساخت فورد F-150 رپتور سوپرکرو بر روی استفاده از مواد پیشرفته تاکید زیادی شده است؛ بطوری که در شاسی این خودرو از فولاد با استحکام بالا و در ساخت بدنه نیز آلومینیوم فوق مستحکم مورد استفاده در صنایع نظامی، به کار رفته است. استفاده از چنین موادی نه تنها سبب کاهش وزن در این خودرو شده است بلکه در دوام و ماندگاری آن نیز تاثیر بسزایی دارد که همگی این موارد در خودروهای آفرود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
حال به تمام این نکات مثبت، استفاده از پیشرانه کم مصرف و قدرتمند اکوبوست را نیز اضافه کنید. به لطف استفاده از پیشرانه اکوبوست ۳.۵ لیتری، فورد F-150 رپتور سوپرکرو دارای نسبت اسب بخار به وزن ایدهآلی هست. این پیشرانه ۴۱۱ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتون متر گشتاور را تولید می کند، این نیرو توسط جعبهدنده ۱۰ سرعته خودکار به چرخها انتقال مییابد.
سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نیز بهینه سازی شده است و تقسیم نیرو بین محور جلو و عقب به صورت هوشمند انجام میگیرد. برای سهولت رانندگی در شرایط جادهای مختلف، راننده میتواند از بین ۶ حالت رانندگی تعبیه شده یکی را بر حسب نیاز انتخاب کند. حالتهای رانندگی فورد F-150 راپتور سوپرکرو شامل وضعیتهای زیر است:
حالت نرمال برای رانندگی روزمره و شهری، حالت Street برای استفاده جادهای با قدرت بالا، حالت weather برای رانندگی در برف و باران، حالت سنگ و گل و لای (Mud and sand) برای رانندگی در مسیرهای شنی و یا گل آلود، حالت باجا Baja برای رانندگی با سرعت بالا در بیابان و حالت صخره برای رانندگی در بین صخرهها و در سرعتهای کم.
امکان سفارش دیفرانسیل جلو از نوع تورسن نیز در فورد F-150 وجود دارد. در صورت سفارش این نوع دیفرانسیل، چسبندگی چرخهای جلو بهبود یافته و قابلیت آفرود خودرو به خصوص در هنگام بالا رفتن از شیبهای تند افزایش چشمگیری پیدا میکند.
به عنوان تجهیزات استاندارد نیز فورد F-150 به کمک فنرهای مسابقهای ساخت کمپانی مشهور FOX مجهز شده است. ضمن این که فورد در ضربهگیرهای سیستم تعلیق از کنیسترهای بزرگتری استفاده کرده است تا از این طریق میزان بازی فنرها را افزایش دهد.
در نهایت نیز F-150 به چرخهایی با قطر ۴۳ سانتی متر مجهز شده که تایرهای KO2 همهجا رو و مخصوص آفرود ساخت شرکت بی اف گودریچ نصب شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
#carousel5226, #thumbs5226 , #carousel_desc5226 { overflow: hidden; } #carousel-wrapper5226 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel-wrapper25226 .caroufredsel_wrapper img{ /*border-radius: 10px;*/ border : 2px solid #ddd } #carousel5226 span, #carousel5226 img, #thumbs5226 a, #thumbs5226 img { display: block; float: left; } #carousel_desc5226 span { width: 100%; /* height: 100%; */ display: block; float: left; position: relative; padding: 9px; } #carousel5226 span, #carousel5226 a, #thumbs5226 span, #thumbs5226 a { position: relative; display: block; height: 100%; } #carousel5226 img, #thumbs5226 img { border: none; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; } #carousel5226 span { width: 554px; height: 313px; } #carousel_desc5226 span { width: 554px; height: auto; } #thumbs-wrapper5226 { padding: 20px 40px; position: relative; } #thumbs5226 a { border: 1px solid #ddd; width: 150px; height: 100px; margin: 0 10px; overflow: hidden; -webkit-transition: border-color .5s; -moz-transition: border-color .5s; -ms-transition: border-color .5s; transition: border-color .5s; } #thumbs5226 a:hover, #thumbs5226 a.selected { border-color: #566; } .fluid_container_album img#shadow { width: 100%; position: absolute; bottom: 0; } .next_thumbnail5226 { background-position: -19px 0; right: 10px; } .next_thumbnail5226:hover { background-position: -19px -20px; } .prev_thumbnail5226 { background-position: 0 0; left: 10px; } .prev_thumbnail5226:hover { background-position: 0 -20px; } .next_thumbnail5226, .prev_thumbnail5226 { background-image: url("/client/themes/fa/main/img/carousel_nav.png"); display: block; height: 20px; margin-top: -10px; position: absolute; top: 50%; width: 19px; } $(function() { $('#carousel5226').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '56%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); /* $('#carousel_desc5226').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, items: { visible: 1, width: 200, height: '30%' }, scroll: { fx: 'directscroll' } }); */ $('#thumbs5226').carouFredSel({ responsive: true, circular: false, auto: false, prev: '.next_thumbnail5226', next: '.prev_thumbnail5226', items: { visible: { min: 2, max: 6 }, width: 150, height: '66%' } }); $('#thumbs5226 a').click(function() { $('#carousel5226').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); /* $('#carousel_desc5226').trigger('slideTo', '#' + this.href.split('#').pop() ); */ $('#thumbs5226 a').removeClass('selected'); $(this).addClass('selected'); return false; }); });
در ساخت فورد F-150 رپتور سوپرکرو بر روی استفاده از مواد پیشرفته تاکید زیادی شده است؛ بطوری که در شاسی این خودرو از فولاد با استحکام بالا و در ساخت بدنه نیز آلومینیوم فوق مستحکم مورد استفاده در صنایع نظامی، به کار رفته است. استفاده از چنین موادی نه تنها سبب کاهش وزن در این خودرو شده است بلکه در دوام و ماندگاری آن نیز تاثیر بسزایی دارد که همگی این موارد در خودروهای آفرود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
حال به تمام این نکات مثبت، استفاده از پیشرانه کم مصرف و قدرتمند اکوبوست را نیز اضافه کنید. به لطف استفاده از پیشرانه اکوبوست ۳.۵ لیتری، فورد F-150 رپتور سوپرکرو دارای نسبت اسب بخار به وزن ایدهآلی هست. این پیشرانه ۴۱۱ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتون متر گشتاور را تولید می کند، این نیرو توسط جعبهدنده ۱۰ سرعته خودکار به چرخها انتقال مییابد.
سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نیز بهینه سازی شده است و تقسیم نیرو بین محور جلو و عقب به صورت هوشمند انجام میگیرد. برای سهولت رانندگی در شرایط جادهای مختلف، راننده میتواند از بین ۶ حالت رانندگی تعبیه شده یکی را بر حسب نیاز انتخاب کند. حالتهای رانندگی فورد F-150 راپتور سوپرکرو شامل وضعیتهای زیر است:
حالت نرمال برای رانندگی روزمره و شهری، حالت Street برای استفاده جادهای با قدرت بالا، حالت weather برای رانندگی در برف و باران، حالت سنگ و گل و لای (Mud and sand) برای رانندگی در مسیرهای شنی و یا گل آلود، حالت باجا Baja برای رانندگی با سرعت بالا در بیابان و حالت صخره برای رانندگی در بین صخرهها و در سرعتهای کم.
امکان سفارش دیفرانسیل جلو از نوع تورسن نیز در فورد F-150 وجود دارد. در صورت سفارش این نوع دیفرانسیل، چسبندگی چرخهای جلو بهبود یافته و قابلیت آفرود خودرو به خصوص در هنگام بالا رفتن از شیبهای تند افزایش چشمگیری پیدا میکند.
به عنوان تجهیزات استاندارد نیز فورد F-150 به کمک فنرهای مسابقهای ساخت کمپانی مشهور FOX مجهز شده است. ضمن این که فورد در ضربهگیرهای سیستم تعلیق از کنیسترهای بزرگتری استفاده کرده است تا از این طریق میزان بازی فنرها را افزایش دهد.
در نهایت نیز F-150 به چرخهایی با قطر ۴۳ سانتی متر مجهز شده که تایرهای KO2 همهجا رو و مخصوص آفرود ساخت شرکت بی اف گودریچ نصب شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *