درس انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تدریس می شود

11:13 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۲۰۹
سرپرست دفتر آموزش محیط زیست گفت: کارگروه ارتقای آگاهی های محیط زیستی برای تدوین محتوای آموزشی درس انسان و محیط زیست به جمع بندی رسیده است.
درس انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تدریس می شود
به گزارش گروه جامعه ،در جلسه کارگروه ارتقای آگاهی های محیط زیستی که روز یکشنبه 5 اردیبهشت ماه در محل دفتر آموزش محیط زیست برگزار شد عناوین و سرفصل های درس "انسان و محیط زیست" که برای اولین بار در سیستم آموزش رسمی کشور طرح و در شورایعالی آموزش و پرورش تصویب شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  
 
کیومرث کلانتری گفت: درس "انسان و محیط زیست" قرار است برای تمامی فراگیران رشته های علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، کارودانش و فنی و حرفه ای پایه یازدهم تدریس شود.
 
وی افزود: سرفصل های درس "انسان و محیط زیست" در کارگروه ارتقای آگاهی های محیط زیستی که متشکل از نمایندگان دفتر آموزش، معاونت های تخصصی سازمان و متخصصین مربوطه در حوزه محیط زیست می باشد، در حال تدوین است که پس از  جمع بندی برای نهایی شدن به کارگروه مربوطه در دفتر تألیف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/




مرضیه نوربخش
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
با سلام. لطفا برای این واحد درسی از تحصیل کرده های همین رشته به عنوان مدرس استفاده نمایید.
محمودی
|
-
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام. تدوین درس انسان و محیط زیست برای اموزش در مقطع دبیرستان بسیار خوب و لازم بوده است. حتی میتوان تدریس محیط زیست را از پایه های پایین تر مثل ابتدایی و راهنمایی هم شروع کرد. زیرا محیط زیست یک جنبه بسیار مهم از زندگی است که با زندگی انسان دارای تاثیرات متقابل است و مشکلات محیط زیستی امروزه کشور ما هم کم نیست. ولی چیزی که مهمتر و ضروری تر بنظر میرسد اینست که اموزش و پرورش از نیروی متخصص یعنی فارغ التحصیلان رشته محیط زیست برای تدریس این درس استفاده کند. در غیر اینصورت اهداف اموزشی مدنظر محقق نخواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *