ایستگاه راه آهن باید از بافت شهری برود
عضو شورای شهر تهران گفت: ایستگاه راه آهن درون شهر باید دارای استانداردهای محیطی شهری باشد اما در تهران اینگونه نیست و مشکل ساز شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، اقبال شاکری به ارایه طرح پیشنهاد خروج راه آهن تهران از بافت مسکونی جنوب شهر به خارج از پایتخت اشاره و اظهارکرد: بارها در بازدید از کشورهای بزرگ دنیا شاهد استقرار ایستگاه راه آهن در داخل شهر بوده ام اما این ایستگاه ها برخلاف ایستگاه راه آهن تهران با بافت منطقه ای خود سازگار هستند نه اینکه با ایجاد آلودگی صوتی و هوا در زندگی ساکنین منطقه اختلال ایجاد کنند.
وی اقدام منفرد هر یک از دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف را صحیح ندانست و ادامه داد: بی شک این عدم هماهنگی ها هزینه های زندگی در پایتخت را افزایش می دهد که این مساله در تهران مشهود است.
شاکری به برگزاری جلسات متعدد مشترک با مسوولان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: خروج از راه آهن پیشنهاد مدیریت شهری و شورا بوده تا مسیر حرکت قطارها که سبب انقطاع در این منطقه شده اصلاح شود. زیرا این انقطاع ناهنجاری های اجتماعی منطقه ای به وجود آورده که رفع آن لازم و ضروری است.
شاکری با بیان اینکه در تمام شهرهای بزرگ دنیا مدیرت یکپارچه شهری دیده شده و تصمیم گیری های از این دست برعهده مدیریت های شهری است، خاطرنشان کرد: درشهری مانند تهران مدیریت یکپارچه شهری تعریف نشده و هر دستگاه اجرایی تنها مسوولیت ها و سیاست های کاری خود را در نظر می گیرد . حال آنکه اجرای هر طرحی باید در راستای یکسان سازی شهرها باشد تا هزینه زندگی در شهرها افزایش نیابد.
عضو کمیسیون عمران شورا در تشریح جزئیات طرح پیشنهادی انتقال خطوط راه آهن از درون به برون شهر اعلام کرد: پیشنهاد داده ایم فضای روی سطح به فضای عمومی اختصاص یابد و فضای زیرزمین نیز به مترو تخصیص یابد تا ترافیک منطقه ای کاهش یابد. زیرا تردد مترو در این منطقه لازم و ضروری است تا ترافیک شهری کاهش یابد.
شاکری با تاکید بر اینکه اگر سازگاری محیطی راه آهن با مناطق اطراف برقرار می شد امروز شاهد مشکلات کنونی نبودیم، متذکر شد: ایستگاه های راه آهن در تمام دنیا تابع استانداردهای محیطی شهری هستند، اما راه آهن تهران اینگونه نیست. از همین رو شورا موافق اجرای این طرح است و بر اجرای آن تاکید دارد.
رئیس کمیته عمران شورا اظهار کرد: راه آهنی که دارای استانداردهای موردنیاز و لازم شهر باشد بی شک سازگاری با اجزای شهر دارد در غیر اینصورت تنها به مشکلات شهرها دامن می زند.
انتهای پیام/
وی اقدام منفرد هر یک از دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف را صحیح ندانست و ادامه داد: بی شک این عدم هماهنگی ها هزینه های زندگی در پایتخت را افزایش می دهد که این مساله در تهران مشهود است.
شاکری به برگزاری جلسات متعدد مشترک با مسوولان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: خروج از راه آهن پیشنهاد مدیریت شهری و شورا بوده تا مسیر حرکت قطارها که سبب انقطاع در این منطقه شده اصلاح شود. زیرا این انقطاع ناهنجاری های اجتماعی منطقه ای به وجود آورده که رفع آن لازم و ضروری است.
شاکری با بیان اینکه در تمام شهرهای بزرگ دنیا مدیرت یکپارچه شهری دیده شده و تصمیم گیری های از این دست برعهده مدیریت های شهری است، خاطرنشان کرد: درشهری مانند تهران مدیریت یکپارچه شهری تعریف نشده و هر دستگاه اجرایی تنها مسوولیت ها و سیاست های کاری خود را در نظر می گیرد . حال آنکه اجرای هر طرحی باید در راستای یکسان سازی شهرها باشد تا هزینه زندگی در شهرها افزایش نیابد.
عضو کمیسیون عمران شورا در تشریح جزئیات طرح پیشنهادی انتقال خطوط راه آهن از درون به برون شهر اعلام کرد: پیشنهاد داده ایم فضای روی سطح به فضای عمومی اختصاص یابد و فضای زیرزمین نیز به مترو تخصیص یابد تا ترافیک منطقه ای کاهش یابد. زیرا تردد مترو در این منطقه لازم و ضروری است تا ترافیک شهری کاهش یابد.
شاکری با تاکید بر اینکه اگر سازگاری محیطی راه آهن با مناطق اطراف برقرار می شد امروز شاهد مشکلات کنونی نبودیم، متذکر شد: ایستگاه های راه آهن در تمام دنیا تابع استانداردهای محیطی شهری هستند، اما راه آهن تهران اینگونه نیست. از همین رو شورا موافق اجرای این طرح است و بر اجرای آن تاکید دارد.
رئیس کمیته عمران شورا اظهار کرد: راه آهنی که دارای استانداردهای موردنیاز و لازم شهر باشد بی شک سازگاری با اجزای شهر دارد در غیر اینصورت تنها به مشکلات شهرها دامن می زند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *