«مینی» پنج خودروی جدید ارائه می کند + تصاویر

14:43 - 05 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۸۹۸
قطعاً خودروی مینی معروف مستر بین یا روان آتکینسون (Rowan Atkinson) را به یاد دارید. مینی خودروی شهری جمع و جور است که در مدل‌های اخیر این شرکت نشانی از نام برند آن را مشاهده نخواهید کرد. این شرکت اخیرا برنامه‌ خود را برای ارایه‌ پنج مدل جدید ارایه کرده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مینی در آینده‌ای نه چندان دور از پنج مدل جدید خود که بر پایه پلتفرم UKL تولید می‌شوند، رونمایی خواهد کرد. این پلتفرم توسط بی‌ام‌و توسعه داده شده است که برای خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک کارایی دارد. این خبر در پی کاهش فروش مینی در مدل‌های کوپه، رودستر و پیسمن (Paceman) منتشر شده است.


پس از عرضه مدل کانتریمن (Countryman) و نسخه هیبرید پلاگین آن، از زمان ارائه مدل‌های هاچبک دو درب که به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد، شاهد عرضه خودروی جدیدی در این کلاس توسط مینی نبوده‌ایم. این بدان معنا است که مدیران ارشد مینی در حال برنامه‌ریزی برای نسل جدید محصولات این شرکت بودند که بتواند برند مینی را به یدک بکشد و در عین حال از ایده‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده است استفاده بهینه بکند. برخی از این تجارب کسب شده توسط مدل‌های مینی لیوینگ (Mini Living) و مینی فشن (Mini Fashion) بدست آمده است. با این حال مرکز طراحی و توسعه‌ مینی هرگز از ارائه طراحی‌های مختلف دست نمی‌کشد و همواره به دنبال ارایه‌ طرح‌های جدید است. با توجه به اظهارات مدیران مینی سباستین ماکنسن (Sebastian Mackensen) و پیتر شوازنبار (Peter Schwarzenbauer)، پنج مدل جدید و ابرقهرمان (بنا به گفته‌ مسئولان این شرکت) قرار است که به احیای این برند سرشناس کمک کنند.

در حال حاضر، این پنج نمونه ارائه شده شامل سدان کول‌باکس (CoolBox)، نسخه‌ مینی ون رمبا (Rumba)، نمونه‌ کوچک شهری مینی مینی (MiniMini)، نسخه‌ رودستر سوپر لگرا (Supperleggera) و کراس اور جمع و جور که تراولر (Traveller) نام دارد، است. طراحی مفهومی نسخه رودستر آن پیش‎تر رونمایی شده بود. دو نسخه پیشنهادی دیگر نیز در حال آزمایش است که شامل نمونه‌ چهار درب پیسمن (Paceman) و نسخه‌ تمام الکتریکی آن است.

به گزارش AUTOMOBILE از میان این پنج ابرقهرمان نسخه‌های مینی مینی، سوپرلگرا و رومبا بسیار به تولید انبوه نزدیک‌تر هستند. با این وجود مشکلاتی برای این سه نسخه ذکر شده وجود دارد که شامل اندازه‌ مدل رومبا، نبود پلتفرمی مناسب برای نسخه‌ مینی مینی و ظرفیت قیمتی بالا برای نسخه‌ سوپرلگرا است. در حالی که طول و فاصله میان دو محور پلتفرم UKL قابلیت انعطاف زیادی دارد ولی عرض آن ثابت است. یعنی خودروهای مینی همواره برچسب خودروی شهری را به همراه خواهند داشت که در دسته خودروهای کوچک تلقی می‌شوند و کوچک‌تر از خودروی مینی هاردتاپ (Hardtop) است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *