تحت پوشش قرار گرفتن 5 هزار و 600 دانش آموز در طرح قاضی مدرسه
در دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با مدیرکل آموزش و پرورش راهکارهای همکاری در اجرای برنامههای سال جاری به بحث و بررسی گذاشته شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در جلسه مشترک با مسئولان آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: سال گذشته با وجود اینکه بیش از 70 برنامه داشتیم همگی آن برنامهها را بیش از صددرصد اجرایی کردیم.
معاون اجتماعی دادگستری استان یزد عمدهترین برنامههای سال جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد را توجه به بحث خانواده و تحکیم بنیان خانواده دانست و بیان داشت: با توجه به حجم بالای کار و نیاز به تاسیس مراکز بیشتر جهت اقدام درخصوص کلیه دعاوی مرتبط با خانواده، بدنبال راه اندازی 2 تا 3 مرکز دیگر هستیم و امیدواریم در این مراکز بتوانیم از ظرفیت مشاورین آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم.
وی دیگر برنامه مهم سال جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد را تلاش در جهت فراگیر کردن آموزشهای پیش از ازدواج دانست.
رفاهی در اینباره گفت: متاسفانه با وجود قریب به 11 میلیون جوان در سن ازدواج اقدامی درجهت آموزش آنها صورت نمیگیرد که جای آن بسیار خالی است و اگر کاری هم انجام میشود بسیار جزیی و پراکنده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در این زمینه پیشنهاد داد: با نظر مشاوران آموزش و پرورش برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه کارگاههای آموزش پیش از ازدواج برگزار شود.
وی همچنین پیشنهاد داد یک بانک اطلاعاتی از دانش آموزان در معرض خطر و آسیب مانند بچههای طلاق، بچههای زندانیان، بچههای دارای والدین معتاد و... تشکیل شود.
رفاهی در جهت بالاتر بردن آگاهی و توان دانش آموزان در هنگام مقابله با انواع آسیبها پیشنهاد داد: چنانچه معلمین حداقل 5 دقیقه از وقت کلاس خود را درخصوص مسائل مرتبط با آسیبهای اجتماعی صحبت کنند و به دانش آموزان در این زمینه اطلاعات داده شود میتوانیم شاهد تحول چشمگیری در زمینه مقابله با این آسیبها باشیم.
این مسئول قضایی دانش آموزان را تشنه اجرای طرحهایی مانند طرح قاضی مدرسه دانست و اظهار داشت: در انتهای مراجعه به هر مدرسه با اشتیاق فراوان دانش آموزان روبرو میشویم بطوریکه جلسه همیشه بیش از ساعت پیشبینی شده بطول میانجامد و ما با انبوهی از سوالات آنها روبرو میشویم که پاسخ داده میشود.
وی ادامه داد: سوالات مطرح شده دانش آموزان بسیار تامل برانگیز است و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه به بیان مشکلات آموزش و پرورش پرداخت وگفت: دستگاههای مختلفی با طرحها و برنامههای زیاد تقاضای ورود به آموزش وپرورش و اجرای طرحهای خود را دارند که این معظلی برای مدیران ما شده است. بخصوص اینکه برخی از این طرحها مشابه هم و تکراری است. لذا بهتر است تدبیری اندیشیده شود تا موازی کاریها صورت نگیرد.
شیرزاد سه عامل انتخاب و همراهی آگاهانه دانش آموز , عدم دستوری بودن طرح و همراهی خانوادهها را از عمده ترین عوامل موفقیت طرحهای مختلف در آموزش و پرورش دانست.
در آغاز این جلسه دهقان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات و همکاریهای مشترک آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سال 94 گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 600 دانش آموز تحت پوشش طرح قاضی مدرسه قرار گرفتهاند و به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شده است.
معاون اجتماعی دادگستری استان یزد عمدهترین برنامههای سال جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد را توجه به بحث خانواده و تحکیم بنیان خانواده دانست و بیان داشت: با توجه به حجم بالای کار و نیاز به تاسیس مراکز بیشتر جهت اقدام درخصوص کلیه دعاوی مرتبط با خانواده، بدنبال راه اندازی 2 تا 3 مرکز دیگر هستیم و امیدواریم در این مراکز بتوانیم از ظرفیت مشاورین آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم.
وی دیگر برنامه مهم سال جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد را تلاش در جهت فراگیر کردن آموزشهای پیش از ازدواج دانست.
رفاهی در اینباره گفت: متاسفانه با وجود قریب به 11 میلیون جوان در سن ازدواج اقدامی درجهت آموزش آنها صورت نمیگیرد که جای آن بسیار خالی است و اگر کاری هم انجام میشود بسیار جزیی و پراکنده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در این زمینه پیشنهاد داد: با نظر مشاوران آموزش و پرورش برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه کارگاههای آموزش پیش از ازدواج برگزار شود.
وی همچنین پیشنهاد داد یک بانک اطلاعاتی از دانش آموزان در معرض خطر و آسیب مانند بچههای طلاق، بچههای زندانیان، بچههای دارای والدین معتاد و... تشکیل شود.
رفاهی در جهت بالاتر بردن آگاهی و توان دانش آموزان در هنگام مقابله با انواع آسیبها پیشنهاد داد: چنانچه معلمین حداقل 5 دقیقه از وقت کلاس خود را درخصوص مسائل مرتبط با آسیبهای اجتماعی صحبت کنند و به دانش آموزان در این زمینه اطلاعات داده شود میتوانیم شاهد تحول چشمگیری در زمینه مقابله با این آسیبها باشیم.
این مسئول قضایی دانش آموزان را تشنه اجرای طرحهایی مانند طرح قاضی مدرسه دانست و اظهار داشت: در انتهای مراجعه به هر مدرسه با اشتیاق فراوان دانش آموزان روبرو میشویم بطوریکه جلسه همیشه بیش از ساعت پیشبینی شده بطول میانجامد و ما با انبوهی از سوالات آنها روبرو میشویم که پاسخ داده میشود.
وی ادامه داد: سوالات مطرح شده دانش آموزان بسیار تامل برانگیز است و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه به بیان مشکلات آموزش و پرورش پرداخت وگفت: دستگاههای مختلفی با طرحها و برنامههای زیاد تقاضای ورود به آموزش وپرورش و اجرای طرحهای خود را دارند که این معظلی برای مدیران ما شده است. بخصوص اینکه برخی از این طرحها مشابه هم و تکراری است. لذا بهتر است تدبیری اندیشیده شود تا موازی کاریها صورت نگیرد.
شیرزاد سه عامل انتخاب و همراهی آگاهانه دانش آموز , عدم دستوری بودن طرح و همراهی خانوادهها را از عمده ترین عوامل موفقیت طرحهای مختلف در آموزش و پرورش دانست.
در آغاز این جلسه دهقان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات و همکاریهای مشترک آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سال 94 گفت: تاکنون بیش از 5 هزار و 600 دانش آموز تحت پوشش طرح قاضی مدرسه قرار گرفتهاند و به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *