شهرداری تهران در انتظار مصوبه استفاده از فاینانس برای تامین واگن های قطار شهری
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در حال پیگیری است تا دولت، شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد موضوع استفاده از فاینانس را برای تامین واگن های قطار شهری تبدیل به مصوبه کنند تا بدین ترتیب زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،ناصر امانی در این باره گفت:وزیر نفت درجلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و هم معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه خط مترو مهرآباد اعلام آمادگی کردند که به شهرداری تهران کمک کنند تا مشکل تحویل واگن های قطار شهری حل شود و از این رو امیدواریم مذاکرات با دولت هر چه سریعتر به نتیجه برسد.
امانی تصریح کرد: در حال حاضر روزی 700 مترحفاری تونل صورت می گیرد و بخش عمده احداث تونل و ریل گذاری خط 6 و 7 مترو درحال انجام است و اگر فرض را بر این بگذاریم که در پایان سال 95 خط 6 و اواسط سال 96، کار زیر ساختی مترو در خط 7 تکمیل شود، اهمیت بحث تامین واگن ها کاملا مشخص خواهد بود چرا که اگر واگن ها تکمیل نشود نمی توان حداکثر استفاده از خطوط را برای مدیریت کاهش ترافیک و کاهش آلودگی در تهران به انجام رساند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر در خط سه مترو با مشکل کمبود واگن قطار شهری مواجه هستیم، افزود: خط افتتاح شده اما در خصوص رسیدن زمان قطار به ایستگاه ها بعضا 20 دقیقه طول می کشد و این بدان معنا است که هم مردم معطل می شوند و هم از ظرفیت خط به درستی استفاده نمی شود.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر واگن های قطار شهری به موقع تامین شود، از ظرفیت خط سه مترو به خوبی بهره برداری می شود و بلافاصله بعد از ریل گذاری و تامین تجهیزات خط 6 و 7 بهره برداری از این خطوط آغاز می شود.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری انتظار دارد دولت به قولی که داد عمل کند و اقدام بزرگ شهرداری تهران در ساخت همزمان دو خط مترو با تامین واگن ها کامل شود.
انتهای پیام/
امانی تصریح کرد: در حال حاضر روزی 700 مترحفاری تونل صورت می گیرد و بخش عمده احداث تونل و ریل گذاری خط 6 و 7 مترو درحال انجام است و اگر فرض را بر این بگذاریم که در پایان سال 95 خط 6 و اواسط سال 96، کار زیر ساختی مترو در خط 7 تکمیل شود، اهمیت بحث تامین واگن ها کاملا مشخص خواهد بود چرا که اگر واگن ها تکمیل نشود نمی توان حداکثر استفاده از خطوط را برای مدیریت کاهش ترافیک و کاهش آلودگی در تهران به انجام رساند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر در خط سه مترو با مشکل کمبود واگن قطار شهری مواجه هستیم، افزود: خط افتتاح شده اما در خصوص رسیدن زمان قطار به ایستگاه ها بعضا 20 دقیقه طول می کشد و این بدان معنا است که هم مردم معطل می شوند و هم از ظرفیت خط به درستی استفاده نمی شود.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اگر واگن های قطار شهری به موقع تامین شود، از ظرفیت خط سه مترو به خوبی بهره برداری می شود و بلافاصله بعد از ریل گذاری و تامین تجهیزات خط 6 و 7 بهره برداری از این خطوط آغاز می شود.
وی تاکید کرد: مدیریت شهری انتظار دارد دولت به قولی که داد عمل کند و اقدام بزرگ شهرداری تهران در ساخت همزمان دو خط مترو با تامین واگن ها کامل شود.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *