دیدار واعظی با وزیر اقتصاد آذربایجان / پروژه احداث پل ریلی بین دو کشور آغاز شد
پروژه احداث پل ریلی آستارا- آستارا با حضور وزرای مسئول کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور کلنگ زنی شد.
به گزارش گروه اقتصاد، عملیات احداث پل ریلی و بین المللی آستارا- آستارا که بر روی رودخانه مشترک مرزی آستاراچای انجام می شود و از مهمترین پروژه های ریلی منطقه و نقطه اتصال کریدورهای بین المللی است، عصر چهارشنبه با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و دیگر مسئولان عالی رتبه و ذیربط دو کشور برگزار شد.
این پل ریلی که از مهمترین بخش های پروژه اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به ایران است با ۸۰ متر طول در قالب سه دهنه و طبق سند توافقنامه تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی احداث و عملیاتی می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که ریاست هیات ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را برعهده دارد در مراسم کلنگ زنی احداث این پل ریلی اظهار کرد: با راه اندازی خط ریلی آستار – آستارا حمل بارهای مربوط به آذربایجان، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری خط آهن این کشور وارد جمهوری اسلامی ایران شده و از داخل ایران در قالب دالان حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف جهان ترانزیت می شود.
محمود واعظی با بیان اینکه بر اساس توافقات حاصل شده بین ایران و آذربایجان، احداث هشت کیلومتر عملیات ریلی تا پل مذکور در خاک این کشور جزو تعهدات دولت آذربایجان است، گفت: احداث دو کیلومتر خط ریلی و نیز ایجاد ترمینال بار در شهرستان آستارا نیز در تعهد دولت ایران قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه با اتصال خط آهن بین المللی رشت به آستارای ایران و در نهایت آستارای آذربایجان کشور در حوزه ترانزیتی دستخوش تحولی بزرگ می شود، افزود: با راه اندازی این مسیر ریلی ترانزیتی به وسیله اتصال مسیر قزوین- رشت و در ادامه رشت- آستارا، انتقال بارهای خلیج فارس به مقصد روسیه، دریای سیاه و اروپا معنی پیدا می کند و کریدور حمل و نقل شمال- جنوب کشور فعال می شود.
بدرقه اعضای ایرانی کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در جریان ورود به خاک آذربایجان از طریق پل مرزی آستارا و همچنین بازدید مسئولان ارشد کشورمان از محل احداث پل ریلی، گذر خط آهن و محل ایجاد ترمینال بار این راه آهن در آستارای ایران از جمله حاشیه های این مراسم بود.
آستارا در شمال غربی گیلان و در مجاورت کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد که خط مرز آن با کشور آذربایجان توسط رودخانه آستاراچای تعیین می شود.
انتهای پیام /
این پل ریلی که از مهمترین بخش های پروژه اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به ایران است با ۸۰ متر طول در قالب سه دهنه و طبق سند توافقنامه تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی احداث و عملیاتی می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که ریاست هیات ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را برعهده دارد در مراسم کلنگ زنی احداث این پل ریلی اظهار کرد: با راه اندازی خط ریلی آستار – آستارا حمل بارهای مربوط به آذربایجان، قفقاز و روسیه از طریق شبکه سراسری خط آهن این کشور وارد جمهوری اسلامی ایران شده و از داخل ایران در قالب دالان حمل و نقل ترکیبی به نقاط مختلف جهان ترانزیت می شود.
محمود واعظی با بیان اینکه بر اساس توافقات حاصل شده بین ایران و آذربایجان، احداث هشت کیلومتر عملیات ریلی تا پل مذکور در خاک این کشور جزو تعهدات دولت آذربایجان است، گفت: احداث دو کیلومتر خط ریلی و نیز ایجاد ترمینال بار در شهرستان آستارا نیز در تعهد دولت ایران قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه با اتصال خط آهن بین المللی رشت به آستارای ایران و در نهایت آستارای آذربایجان کشور در حوزه ترانزیتی دستخوش تحولی بزرگ می شود، افزود: با راه اندازی این مسیر ریلی ترانزیتی به وسیله اتصال مسیر قزوین- رشت و در ادامه رشت- آستارا، انتقال بارهای خلیج فارس به مقصد روسیه، دریای سیاه و اروپا معنی پیدا می کند و کریدور حمل و نقل شمال- جنوب کشور فعال می شود.
بدرقه اعضای ایرانی کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در جریان ورود به خاک آذربایجان از طریق پل مرزی آستارا و همچنین بازدید مسئولان ارشد کشورمان از محل احداث پل ریلی، گذر خط آهن و محل ایجاد ترمینال بار این راه آهن در آستارای ایران از جمله حاشیه های این مراسم بود.
آستارا در شمال غربی گیلان و در مجاورت کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد که خط مرز آن با کشور آذربایجان توسط رودخانه آستاراچای تعیین می شود.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *