فیسبوک به کاربرانش اجازه خواهد داد تا از پستهای خود کسب درآمد کنند + تصاویر
فیسبوک به دنبال راههایی نو برای کاربران خود است تا بتوانند از پستهایشان در شبکه کسب درآمد کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، یک نظرسنجی میان کاربران در این هفته انجام شد که به انواع روشهایی که کاربران میتوانند از آن پول به دست آورده و یا به رشد یک اتفاق کمک کنند میپرداخت. یکی از این روشها اضافه کردن بخش ظرف انعام، محتوای مربوط به برند و به دست آوردن بخشی از درآمد تبلیغاتی که فیسبوک از پستها به دست میآورد بود.
همچنین این نظرسنجی نظر کاربران را درباره اضافه شدن دکمهای با عنوان Call to action میپرسید. به کمک این دکمه کاربر میتواند به دنبال کنندههای خود امکان انجام کمکهای مالی را بدهد. همچنین نظر آنها را درباره «بازار حامیان» پرسید، جایی که کاربران میتوانند به دنبال تبلیغکنندهها بگردند تا از آنها حمایت کنند. هنوز معلوم نیست که فیسبوک این امکانات را در اختیار تمام کاربران خود قرار خواهد داد یا خیر؛ اما از لحنی که در نظرسنجی بهکار برده شده بود حدس میزنیم که امکانات جدید، کاربران شناختهشده را هدف گرفته باشند.
در حال حاضر فیسبوک به کاربران خود اجازه کسب درآمد از پستهایشان را نمیدهد. به ناشران اخبار اجازه داده که در بخش Instant Articles (جایی که ناشر میتواند مقالهها را با فرمتی شبیه به وبسایت خود در برنامه فیسبوک به نمایش بگذارد) به فروش تبلیغات بپردازند. همچنین در حال آزمایش تبلیغات در بخش پیشنهادهایی که پس از تماشای یک ویدئو برای کاربران نمایش داده میشود بوده است؛ اما بهتازگی این کمپانی اقدام به در دسترس قرار دادن بیشتر ابزارهای منتشر سازی خود کرده است. یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده که ۳ ماه پیش این کمپانی به هرکسی که از Instant Articles استفاده میکرد گفته با اینکه هنوز خیلی زود است، اما ما متعهد به ایجاد مدلهای کسب درآمد طولانیمدت و پایدار برای شرکای خود بوده و منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم.
فیسبوک اولین پلتفرم رسانه اجتماعیای که به کاربران خود اجازه کسب سود از پستهایشان را میدهد نخواهد بود. یوتیول، Twitch (پلتفرم استریم بازی) و YouNow (پلتفرم پخش ویدئو مخصوص کاربران با کم سن و سال) هم این امکان را برای کاربران مهیا کردهاند. در پلتفرمهای بدون قرارداد شراکتی مثل توییتر و اسنپچت نیز کاربران مشهور گاهی از برندها بدون اجازه کمپانی مربوطه در میان پستهایشان تبلیغ میکنند.
علاقه فیسبوک به ایجاد امکان کسب درآمد توسط کاربران، از هدف تبدیلشدن به پلتفرم به اشتراکگذاری برتر نشأت میگیرد.
امکان کسب درآمد توسط پستها برای کاربران بسیار جالب است. تا به امروز شبکههای اجتماعی برای رشد توسط پستهایی که کاربران منتشر میکردهاند، تقریباً هیچ هزینهای را پرداخت نمیکردند. منتقدان به رهبری پیشگام واقعیت مجازی آقای Jaron Lanier، این کمپانی را به خاطر تمرکز بر ثروتی که از پستهای کاربران عاید فیسبوک شده و اینکه این ثروت را با کاربران به اشتراک نمیگذارد، مورد سرزنش قرار دادهاند. آقای Dan Rose معاون رئیس بخش مشارکت در فیسبوک بهتازگی از علاقه این کمپانی به عقد قراردادهای مختلف در زمینهٔ تولید درآمد با کاربران سخن گفته که تا به امروز این گفتوگو، کاربران با تعداد دنبال کننده بالا را هدف گرفته بود. درهرصورت این امکانات جدید، کاربران بیشتری را به سوی فیسبوک جذب خواهد کرد.
درست است که این حرکت تنها یک نظرسنجی بوده و فیسبوک میتواند بهراحتی برنامه خود را عوض کند. این نظرسنجی تنها از محدودهای از امکانات صحبت میکرد و نه برنامه حتمی فیسبوک؛ اما با توجه به تصمیمات شدید این کمپانی در جهت به اشتراکگذاری بلادرنگ، محتوای نظرسنجی راه دیگری را برای افزایش تسلط فیسبوک نشان میدهد. گرفتن لایک حس خوشایندی است، اما چهبهتر که بتوان بابت آنها پول هم دریافت کرد!
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
همچنین این نظرسنجی نظر کاربران را درباره اضافه شدن دکمهای با عنوان Call to action میپرسید. به کمک این دکمه کاربر میتواند به دنبال کنندههای خود امکان انجام کمکهای مالی را بدهد. همچنین نظر آنها را درباره «بازار حامیان» پرسید، جایی که کاربران میتوانند به دنبال تبلیغکنندهها بگردند تا از آنها حمایت کنند. هنوز معلوم نیست که فیسبوک این امکانات را در اختیار تمام کاربران خود قرار خواهد داد یا خیر؛ اما از لحنی که در نظرسنجی بهکار برده شده بود حدس میزنیم که امکانات جدید، کاربران شناختهشده را هدف گرفته باشند.
در حال حاضر فیسبوک به کاربران خود اجازه کسب درآمد از پستهایشان را نمیدهد. به ناشران اخبار اجازه داده که در بخش Instant Articles (جایی که ناشر میتواند مقالهها را با فرمتی شبیه به وبسایت خود در برنامه فیسبوک به نمایش بگذارد) به فروش تبلیغات بپردازند. همچنین در حال آزمایش تبلیغات در بخش پیشنهادهایی که پس از تماشای یک ویدئو برای کاربران نمایش داده میشود بوده است؛ اما بهتازگی این کمپانی اقدام به در دسترس قرار دادن بیشتر ابزارهای منتشر سازی خود کرده است. یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده که ۳ ماه پیش این کمپانی به هرکسی که از Instant Articles استفاده میکرد گفته با اینکه هنوز خیلی زود است، اما ما متعهد به ایجاد مدلهای کسب درآمد طولانیمدت و پایدار برای شرکای خود بوده و منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم.
فیسبوک اولین پلتفرم رسانه اجتماعیای که به کاربران خود اجازه کسب سود از پستهایشان را میدهد نخواهد بود. یوتیول، Twitch (پلتفرم استریم بازی) و YouNow (پلتفرم پخش ویدئو مخصوص کاربران با کم سن و سال) هم این امکان را برای کاربران مهیا کردهاند. در پلتفرمهای بدون قرارداد شراکتی مثل توییتر و اسنپچت نیز کاربران مشهور گاهی از برندها بدون اجازه کمپانی مربوطه در میان پستهایشان تبلیغ میکنند.
علاقه فیسبوک به ایجاد امکان کسب درآمد توسط کاربران، از هدف تبدیلشدن به پلتفرم به اشتراکگذاری برتر نشأت میگیرد.
امکان کسب درآمد توسط پستها برای کاربران بسیار جالب است. تا به امروز شبکههای اجتماعی برای رشد توسط پستهایی که کاربران منتشر میکردهاند، تقریباً هیچ هزینهای را پرداخت نمیکردند. منتقدان به رهبری پیشگام واقعیت مجازی آقای Jaron Lanier، این کمپانی را به خاطر تمرکز بر ثروتی که از پستهای کاربران عاید فیسبوک شده و اینکه این ثروت را با کاربران به اشتراک نمیگذارد، مورد سرزنش قرار دادهاند. آقای Dan Rose معاون رئیس بخش مشارکت در فیسبوک بهتازگی از علاقه این کمپانی به عقد قراردادهای مختلف در زمینهٔ تولید درآمد با کاربران سخن گفته که تا به امروز این گفتوگو، کاربران با تعداد دنبال کننده بالا را هدف گرفته بود. درهرصورت این امکانات جدید، کاربران بیشتری را به سوی فیسبوک جذب خواهد کرد.
درست است که این حرکت تنها یک نظرسنجی بوده و فیسبوک میتواند بهراحتی برنامه خود را عوض کند. این نظرسنجی تنها از محدودهای از امکانات صحبت میکرد و نه برنامه حتمی فیسبوک؛ اما با توجه به تصمیمات شدید این کمپانی در جهت به اشتراکگذاری بلادرنگ، محتوای نظرسنجی راه دیگری را برای افزایش تسلط فیسبوک نشان میدهد. گرفتن لایک حس خوشایندی است، اما چهبهتر که بتوان بابت آنها پول هم دریافت کرد!
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *