ساخت دوچرخه ای با الگو برداری از یوزپلنگ ایرانی
دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به ساخت دوچرخه هیبریدی با الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی به نام «چیتا» شدند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمود کریمی مسئول تیم 'بادپای نصیر' روز پنجشنبه در نخستین کنفرانس
مهندسی مکانیک و هوافضا در مراسم رونمایی از این دوچرخه گفت: آلودگی هوا
یکی از مشکلات اصلی کلان شهرها به ویژه تهران است که برای کاهش آن استفاده
از دوچرخه می تواند بسیار موثر باشد.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات شهری مانند تهران و البته بیشتر شهرهای کشور شیب در خیابان ها و معابر است که دوچرخه سواری را با مشکل مواجه می کند از این رو شاید افرادی که تمایل به استفاده از دوچرخه دارند، به دلیل سختی کار منصرف شوند.
کریمی ادامه داد: بر این اساس ایده طراحی و ساخت دوچرخه ای دومنظوره شکل
گرفت و این کار با کمک تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در قالب تیم
بادپای نصیر انجام شد.
وی گفت: دوچرخه ای که توسط این تیم طراحی و ساخته شده، برگرفته از یوزپلنگ ایرانی و دومنظوره است به این معنا که هم پدالی است و هم در شیب ها می توان از سیستم برقی آن برای ادامه مسیر استفاده کرد.
کریمی افزود: در مکان های مسطح که از پدال برای حرکت دوچرخه استفاده می شود، باتری نیز همزمان شارژ می شود که می تواند با هر بار شارژ تا 10 کیلومتر را طی کند و اگر از باتری های باکیفیت استفاده شود تا 20 کیلومتر مسافت را نیز می توان با استفاده از آن طی کرد.
وی ادامه داد: اگر به طور برنامه ریزی شده هم از پدال و هم سیستم برقی دوچرخه استفاده شود، باتری آن تا 40 کیلومتر مسافت دوام می آورد، البته تمام این ها به مشخصات باتری، سرعت و شرایط جاده ای بستگی دارد.
مسئول تیم بادپای نصیر اظهار کرد: همچنین سیستمی طراحی شده است که فرد دوچرخه سوار می تواند سرعت، میزان شارژ باتری و نقشه راه را روی تلفن همراه خود مشاهده کند که قرار است این سیستم در قالب یک سایت توسعه یابد.
کریمی گفت: درنظرداریم با مذاکره و رایزنی با شهرداری تهران چیتا را به تولید انبوه برسانیم.
نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا با ارایه 300 مقاله، رونمایی از سه طرح ملی و تجلیل از پیشکسوتان مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات شهری مانند تهران و البته بیشتر شهرهای کشور شیب در خیابان ها و معابر است که دوچرخه سواری را با مشکل مواجه می کند از این رو شاید افرادی که تمایل به استفاده از دوچرخه دارند، به دلیل سختی کار منصرف شوند.
وی گفت: دوچرخه ای که توسط این تیم طراحی و ساخته شده، برگرفته از یوزپلنگ ایرانی و دومنظوره است به این معنا که هم پدالی است و هم در شیب ها می توان از سیستم برقی آن برای ادامه مسیر استفاده کرد.
کریمی افزود: در مکان های مسطح که از پدال برای حرکت دوچرخه استفاده می شود، باتری نیز همزمان شارژ می شود که می تواند با هر بار شارژ تا 10 کیلومتر را طی کند و اگر از باتری های باکیفیت استفاده شود تا 20 کیلومتر مسافت را نیز می توان با استفاده از آن طی کرد.
وی ادامه داد: اگر به طور برنامه ریزی شده هم از پدال و هم سیستم برقی دوچرخه استفاده شود، باتری آن تا 40 کیلومتر مسافت دوام می آورد، البته تمام این ها به مشخصات باتری، سرعت و شرایط جاده ای بستگی دارد.
مسئول تیم بادپای نصیر اظهار کرد: همچنین سیستمی طراحی شده است که فرد دوچرخه سوار می تواند سرعت، میزان شارژ باتری و نقشه راه را روی تلفن همراه خود مشاهده کند که قرار است این سیستم در قالب یک سایت توسعه یابد.
کریمی گفت: درنظرداریم با مذاکره و رایزنی با شهرداری تهران چیتا را به تولید انبوه برسانیم.
نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا با ارایه 300 مقاله، رونمایی از سه طرح ملی و تجلیل از پیشکسوتان مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *