نخستین لنج غیرقابل اشتعال در کشور ساخته شد
برای نخستینبار در کشور لنجهای مدرن با بدنه ساندویچ کور کمپوزیت و غیرقابل اشتعال با ایمنی بالا در آبادان ساخته میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، در راستای ایمنسازی و بهینهسازی شناورهای سنتی، نخستین لنجهای مدرن با ظرفیت 500 تن و بدنه ساندویچ کور کمپوزیت و غیرقابل اشتعال، با روش VIP و درصد ایمنی بالا در مقابل حوادث در یک شرکت خصوصی کشتیسازی در آبادان ساخته میشود.
رضا زند مدیرعامل این شرکت در اینباره گفت: در راستای پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی برای بهینهسازی لنجهای سنتی، طرحی را به این سازمان ارسال کردیم که پس از مذاکره و رایزنی توانستیم موافقت سازمان بنادر را با ساخت لنجهای مدرن کمپوزیتی کسب و قرارداد ساخت دو فروند از این نمونه لنجها را به صورت پایلوت امضا کنیم.
وی با بیان اینکه تردد لنجهای قدیمی صرف نظر از ایمنی، به دلیل افزایش قیمت سوخت صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی حدود دو سال پیش پیشنهاد داد تا لنجهای مدرن و بزرگتری با ظرفیت بیش از 200 تن ساخته شود، در این راستا توانستیم با استفاده از گزارشات حوادث و آتشسوزی لنجهای قدیمی و رفع اشکالات آنها، لنجهای جدیدی را با ظرفیت 500 تن و بدنه کمپوزیتی و غیرقابل اشتعال، با روش VIP و درصد ایمنی بالا در مقابل حوادث طراحی کنیم.
وی گفت: در طراحی جدید، امکانات و ساختار رفاهی برای پرسنل مشابه امکانات شناورمدرن باری در نظر گرفته شده است این در حالی است که با استفاده از کامپوزیت در بدنه 17 درصد مصرف سوخت کاهش مییابد.
زند یادآور شد: هر صاحب لنجی که بخواهد شناور خود را از رده خارج کند شامل این طرح خواهد شد به گونهای که با آوردن 20 درصد سرمایه میتواند با استفاده از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی شناور مدرن دریافت کند.
وی افزود: قیمت تمام شده این شناور با احتساب همه قطعات لازم و موتور نصب شده بر روی آن دو میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود.
زند با اشاره به اینکه این نوع شناور تحت بازرسی موسسه ردهبندی ایرانیان ساخته میشود به مارین تایمز گفت: این شناور مدرن تقریباً شبیه لنج است اما از همه امکانات یک کشتی مدرن باری برخوردار است.
انتهای پیام/
رضا زند مدیرعامل این شرکت در اینباره گفت: در راستای پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی برای بهینهسازی لنجهای سنتی، طرحی را به این سازمان ارسال کردیم که پس از مذاکره و رایزنی توانستیم موافقت سازمان بنادر را با ساخت لنجهای مدرن کمپوزیتی کسب و قرارداد ساخت دو فروند از این نمونه لنجها را به صورت پایلوت امضا کنیم.
وی با بیان اینکه تردد لنجهای قدیمی صرف نظر از ایمنی، به دلیل افزایش قیمت سوخت صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی حدود دو سال پیش پیشنهاد داد تا لنجهای مدرن و بزرگتری با ظرفیت بیش از 200 تن ساخته شود، در این راستا توانستیم با استفاده از گزارشات حوادث و آتشسوزی لنجهای قدیمی و رفع اشکالات آنها، لنجهای جدیدی را با ظرفیت 500 تن و بدنه کمپوزیتی و غیرقابل اشتعال، با روش VIP و درصد ایمنی بالا در مقابل حوادث طراحی کنیم.
وی گفت: در طراحی جدید، امکانات و ساختار رفاهی برای پرسنل مشابه امکانات شناورمدرن باری در نظر گرفته شده است این در حالی است که با استفاده از کامپوزیت در بدنه 17 درصد مصرف سوخت کاهش مییابد.
زند یادآور شد: هر صاحب لنجی که بخواهد شناور خود را از رده خارج کند شامل این طرح خواهد شد به گونهای که با آوردن 20 درصد سرمایه میتواند با استفاده از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی شناور مدرن دریافت کند.
وی افزود: قیمت تمام شده این شناور با احتساب همه قطعات لازم و موتور نصب شده بر روی آن دو میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود.
زند با اشاره به اینکه این نوع شناور تحت بازرسی موسسه ردهبندی ایرانیان ساخته میشود به مارین تایمز گفت: این شناور مدرن تقریباً شبیه لنج است اما از همه امکانات یک کشتی مدرن باری برخوردار است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *