نوسازی خطوط راه آهن اولویت سال جاری / به دنبال افزایش 100 درصدی ترانزیت ریلی
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طرح های افزایش سرعت قطار و چند خطه کردن بیشتر مسیرهای ریلی به عنوان اولویت های سال جدید خبر داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پورسیدآقایی گفت: برای دو خطه کردن مسیرهای ریلی طرح های گسترده ای داریم و مسیرهای بافق به بندرعباس تا اصفهان و مسیرهای ریلی به سمت قزوین و تهران دو خطه می شود و مسیر راه آهن- گرمسار هم چهارخطه خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر ضرورت نوسازی خطوط تاکید کرد و افزود: مسیر اندیمشک و اهواز هم دو خطه خواهد شد.
پورسیدآقایی توجه به اصول اقتصاد مقاومتی را نقشه راه طرح های عمرانی و توسعه ای راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: افزایش جذب بار داخلی و همچنین افزایش ترانزیت بین المللی با رویکرد کاهش هزینه و همچنین کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد در اولویت است که به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم کمک خواهد کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش صددرصدی ترانزیت ریلی در سال 94 خبرداد و گفت: عملکرد ما به یک میلیون و 450 هزار تن رسید که در سال جدید تلاش می کنیم با بیش از صددرصد افزایش به سه میلیون تن برسد.
پورسیدآقایی همچنین از توسعه کیفی و کمی قطارهای مسافری و توسعه ناوگان و نوسازی آن خبرداد و گفت: واگن های جدید با همکاری بخش خصوصی در سال جاری وارد شبکه می شود و بخشی از ناوگان های قدیمی و کهنه از رده خارج خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری و مدرن سازی ایستگاههای راه آهن گفت: سرعت قطارها باید در مسیرهای ریلی بویژه در مسیرهای منتهی به تهران نو تهران- مشهد افزایش یابد و خیلی از مسیرها را در استان های آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی در کنار مازندران دو خطه خواهیم کرد تا زمان سفرهای ریلی کاهش یابد.
پورسیدآقایی درباره همکاری های خارجی هم گفت: جوهره این همکاری ها را نوسازی و بهبود خدمات، مدرن سازی ساختار اداری و همچنین افزایش سرعت با استفاده از جذب و انتقال فناوری به داخل کشور در کنار استفاده از همکاری های داخلی و همچنین فاینانس های خارجی تشکیل می دهد.
وی افزود: برای افزایش سرعت قطارها با کشورهای ژاپن و ایتالیا صحبت کرده ایم و در حوزه مدرن سازی ایستگاههای راه آهن از همکاری فرانسوی ها و برای توسعه ساختار اداری هم از همکاری های آلمان ها استفاده خواهیم کرد.
پورسیدآقایی همچنین گفت: برای تولید لوکوموتیو و نوسازی واگن ها نیز تلاش می کنیم و امیدواریم در سال جاری سهم حمل بار از طریق ریل به 17 درصد افزایش یابد و سهم طرف های داخلی در اجرای این طرح ها افزایش خواهد داشت.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سال جدید دوره رونق طرح های نوسازی و توسعه ریلی است و کارهای مطالعاتی افزایش سرعت قطار در مسیر تهران- مشهد با همکاری چینی ها به اتمام می رسد و با مشارکت 60 درصد طرف های ایرانی و فاینانس چینی این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد.
انتهاب پیام /
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر ضرورت نوسازی خطوط تاکید کرد و افزود: مسیر اندیمشک و اهواز هم دو خطه خواهد شد.
پورسیدآقایی توجه به اصول اقتصاد مقاومتی را نقشه راه طرح های عمرانی و توسعه ای راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: افزایش جذب بار داخلی و همچنین افزایش ترانزیت بین المللی با رویکرد کاهش هزینه و همچنین کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد در اولویت است که به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم کمک خواهد کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش صددرصدی ترانزیت ریلی در سال 94 خبرداد و گفت: عملکرد ما به یک میلیون و 450 هزار تن رسید که در سال جدید تلاش می کنیم با بیش از صددرصد افزایش به سه میلیون تن برسد.
پورسیدآقایی همچنین از توسعه کیفی و کمی قطارهای مسافری و توسعه ناوگان و نوسازی آن خبرداد و گفت: واگن های جدید با همکاری بخش خصوصی در سال جاری وارد شبکه می شود و بخشی از ناوگان های قدیمی و کهنه از رده خارج خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری و مدرن سازی ایستگاههای راه آهن گفت: سرعت قطارها باید در مسیرهای ریلی بویژه در مسیرهای منتهی به تهران نو تهران- مشهد افزایش یابد و خیلی از مسیرها را در استان های آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی در کنار مازندران دو خطه خواهیم کرد تا زمان سفرهای ریلی کاهش یابد.
پورسیدآقایی درباره همکاری های خارجی هم گفت: جوهره این همکاری ها را نوسازی و بهبود خدمات، مدرن سازی ساختار اداری و همچنین افزایش سرعت با استفاده از جذب و انتقال فناوری به داخل کشور در کنار استفاده از همکاری های داخلی و همچنین فاینانس های خارجی تشکیل می دهد.
وی افزود: برای افزایش سرعت قطارها با کشورهای ژاپن و ایتالیا صحبت کرده ایم و در حوزه مدرن سازی ایستگاههای راه آهن از همکاری فرانسوی ها و برای توسعه ساختار اداری هم از همکاری های آلمان ها استفاده خواهیم کرد.
پورسیدآقایی همچنین گفت: برای تولید لوکوموتیو و نوسازی واگن ها نیز تلاش می کنیم و امیدواریم در سال جاری سهم حمل بار از طریق ریل به 17 درصد افزایش یابد و سهم طرف های داخلی در اجرای این طرح ها افزایش خواهد داشت.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سال جدید دوره رونق طرح های نوسازی و توسعه ریلی است و کارهای مطالعاتی افزایش سرعت قطار در مسیر تهران- مشهد با همکاری چینی ها به اتمام می رسد و با مشارکت 60 درصد طرف های ایرانی و فاینانس چینی این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد.
انتهاب پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *