ناوگان برون شهری مناسب حال گردشگری نیست
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان برون شهری ما چندان مناسب حال گردشگری نیست و در عین حال مردم عادت دارند با وسیله نقلیه شخصی سفر کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،عبدالوحید فیاضی اظهار داشت: یکی از ضرورت های مهم کشور ما توسعه ناوگان عمومی شهری و برون شهری است که می تواند فواید زیادی داشته باشد و مردم و مسئولان ما هنوز آن را جدی نگرفته اند.
وی ادامه داد: ناوگان برون شهری ما چندان مناسب حال گردشگری ما نیست. هنوز هم مردم عادت کرده اند با وسایل نقلیه شخصی سفر کنند و علتش هم این است که اطمینان خاطر و اطلاعات لازم و بهنگام را در کنار خودشان نمی بینند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناوگان فعلی کشور ما در حوزه برون شهری گرچه نوسازی شده اما بخشی از نیازها را تامین کرده است، تاکید کرد: آنچنان که باید و شاید، نیازهای گردشگری مردم را تامین نکرده و منجر به رشد گردشگری نشده است.
فیاضی افزود: توریسم می توانست به واسطه ناوگان برون شهری توسعه بیشتری پیدا کند اما شرایط فعلی بیشتر حول محور وسایل نقلیه شخصی حکمفرماست.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر برای مردم، گفت: به نظر می رسد مردم هم به فرهنگ سازی بیشتری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری نیاز دارند. وقتی امکانات فراهم باشد و ناوگان ما مناسب باشد به طور طبیعی مردم هم استقبال می کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سلامت رانندگان و ساعت کارشان در اتوبوس های بین جاده ای، تاکید کرد: جان عده زیادی از مسافران جاده ای ما، در دست همین رانندگان جاده ای است. همانطور که خلبان یک هواپیما قبل از آغاز پرواز نیازمند چک شدن و آموزش و حتی مطالعه است، رانندگان جاده ای ما هم کم از خلبانان نیستند و سلامتی جسمی و روحی آنان باید همیشه مورد بررسی قرار گیرد.
فیاضی بیان کرد: وقتی مردم با اطمینان خاطر در اتوبوس های جاده ای می نشینند، باید مطمئن باشند که رانندگان از سلامت کامل برخوردارند و حتی ظاهرشان هم کاملا موجه باشند.
به گفته این نماینده مجلس، شاید بهتر باشد مسافران موقع سوار شدن به اتوبوس های جاده ای و شروع سفرشان کارت سلامت رانندگان را مشاهده کنند تا با اطمینان با این اتوبوس ها سفر کنند.
وی همچنین درباره ساعت کار رانندگان جاده ای گفت: البته قوانین خاصی بر میزان رانندگی در اتوبوس های جاده ای حکمفرماست که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باید گاهی ناظری را با این اتوبوس ها در سفرها همراه کند تا نظارت جدی بر ساعات خواب رانندگان و ساعات کاری آنان داشته باشند. چرا که هیچ راننده ای نباید بیشتر از ۹ ساعت در جاده ها رانندگی کند.
وی ادامه داد: ناوگان برون شهری ما چندان مناسب حال گردشگری ما نیست. هنوز هم مردم عادت کرده اند با وسایل نقلیه شخصی سفر کنند و علتش هم این است که اطمینان خاطر و اطلاعات لازم و بهنگام را در کنار خودشان نمی بینند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناوگان فعلی کشور ما در حوزه برون شهری گرچه نوسازی شده اما بخشی از نیازها را تامین کرده است، تاکید کرد: آنچنان که باید و شاید، نیازهای گردشگری مردم را تامین نکرده و منجر به رشد گردشگری نشده است.
فیاضی افزود: توریسم می توانست به واسطه ناوگان برون شهری توسعه بیشتری پیدا کند اما شرایط فعلی بیشتر حول محور وسایل نقلیه شخصی حکمفرماست.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی بیشتر برای مردم، گفت: به نظر می رسد مردم هم به فرهنگ سازی بیشتری برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری نیاز دارند. وقتی امکانات فراهم باشد و ناوگان ما مناسب باشد به طور طبیعی مردم هم استقبال می کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سلامت رانندگان و ساعت کارشان در اتوبوس های بین جاده ای، تاکید کرد: جان عده زیادی از مسافران جاده ای ما، در دست همین رانندگان جاده ای است. همانطور که خلبان یک هواپیما قبل از آغاز پرواز نیازمند چک شدن و آموزش و حتی مطالعه است، رانندگان جاده ای ما هم کم از خلبانان نیستند و سلامتی جسمی و روحی آنان باید همیشه مورد بررسی قرار گیرد.
فیاضی بیان کرد: وقتی مردم با اطمینان خاطر در اتوبوس های جاده ای می نشینند، باید مطمئن باشند که رانندگان از سلامت کامل برخوردارند و حتی ظاهرشان هم کاملا موجه باشند.
به گفته این نماینده مجلس، شاید بهتر باشد مسافران موقع سوار شدن به اتوبوس های جاده ای و شروع سفرشان کارت سلامت رانندگان را مشاهده کنند تا با اطمینان با این اتوبوس ها سفر کنند.
وی همچنین درباره ساعت کار رانندگان جاده ای گفت: البته قوانین خاصی بر میزان رانندگی در اتوبوس های جاده ای حکمفرماست که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باید گاهی ناظری را با این اتوبوس ها در سفرها همراه کند تا نظارت جدی بر ساعات خواب رانندگان و ساعات کاری آنان داشته باشند. چرا که هیچ راننده ای نباید بیشتر از ۹ ساعت در جاده ها رانندگی کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *