ایجاد خط مشترک دریایی با امریکا
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تاسیس دو شرکت کشتیرانی ایرانی- اروپایی خبرداد و گفت: خط آسیای شرقی را به آمریکای جنوبی و خلیج فارس به آمریکای جنوبی و شمالی ایجاد خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد سعیدی گفت: طی شش ماه گذشته، برنامهریزیها به گونهای رقم خورده که کشتیهای ایرانی بتوانند بدون محدودیت در آبراههای بینالمللی تردد کنند، ضمن اینکه توانستیم دو شرکت در اروپا ایجاد کنیم و با شرکت های خارجی همکاری مشترکی انجام دهیم؛ در شرایط جدید بدون هیچ محدودیتی به بنادر دنیا رفت و آمد داریم و محصولات صادراتی و وارداتی حمل می کنیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه در چند سال گذشته ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان به علت تحریم ها امکان نوسازی آن فراهم نشد و قراردادهایی که بسته شده به تعویق درآمد و امکان بستن قرارداد جدید نیز به دلیل تحریم ها وجود نداشت؛ اما اکنون دسترسی به ناوگان سرحال برای رقابت با رقبای بین المللی به زودی انجام میشود و این امکان با توسعه ناوگان و قراردادهایی که بسته شده امکانپذیر است.
وی تصریح کرد: خطوط مختلفی را در اروپا ایجاد کردهایم، خط آسیای شرقی را به آمریکای جنوبی و خلیج فارس به آمریکای جنوبی و شمالی ایجاد خواهد شد؛ در حالیکه هفت سال بود که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان تردد به بنادر اروپایی و آمریکای جنوبی و شمالی نداشت و فقط در خطوط مشخص تردد داشت و علت اصلی آنها تحریم ها بود.
سعیدی افزود: پس از برجام توانستیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم و با شرکت های کشتی سازی بزرگ قرارداد منعقد کنیم که حداقل دو سال طول می کشد تا نخستین کشتی وارد ناوگان حمل و نقل دریایی کشور شود؛ البته بسیاری از خطوطی که در گذشته داشتیم از بین رفته است که باید مجددا ایجاد کنیم تا به جایگاه اصلی خودمان برگردیم.
وی اظهار داشت: کشتیرانی در دو بعد فعالیت میکند یکی محصولات صادراتی و وارداتی به کشور که حدود ۴۰ درصد است و دیگر حمل و نقل دریایی برای کشورهای دیگر است؛ بخش توسعه ناوگان زمان بر است اما خطوط جدید در ۶ ماه آینده ایجاد خواهد شد. در این میان، نخستین کشتی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی در هامبورگ است که از آنجا به بلژیک و سپس به خلیج فارس بار حمل خواهد کرد؛ این در حالی است که ۸۰ درصد تجارت دنیا روی دریا جابجا می شود و اگر بتوانیم شرکت پویای دریایی داشته باشیم تجار با اطمینان بیشتر کالای خود را به دست مشتری خواهند رساند.
سعیدی به رکود موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: باید هوشمندانه برخورد کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم؛ چراکه ایجاد بازارهای جدید با توجه به نیروی انسانی کارآمد و هوشمند ایرانی و ایجاد شرکت های بین المللی با شرکای خارجی که تعدادی از آنها انجام شده است نوید رشد حمل و نقل دریایی پویا را می دهد.
سعیدی ادامه داد: با برخی از شرکت های اروپایی قراردادهای مشترک بسته ایم و ایجاد قرارداد با این شرکت های بین المللی کار سختی است و آنها را شریک خود کرده ایم. در این چارچوب جدید ما و شرکت های اروپایی سهم قابل توجهی از بازار اروپایی را به خودمان اختصاص خواهیم داد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: متاسفانه در چند سال گذشته ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان به علت تحریم ها امکان نوسازی آن فراهم نشد و قراردادهایی که بسته شده به تعویق درآمد و امکان بستن قرارداد جدید نیز به دلیل تحریم ها وجود نداشت؛ اما اکنون دسترسی به ناوگان سرحال برای رقابت با رقبای بین المللی به زودی انجام میشود و این امکان با توسعه ناوگان و قراردادهایی که بسته شده امکانپذیر است.
وی تصریح کرد: خطوط مختلفی را در اروپا ایجاد کردهایم، خط آسیای شرقی را به آمریکای جنوبی و خلیج فارس به آمریکای جنوبی و شمالی ایجاد خواهد شد؛ در حالیکه هفت سال بود که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان تردد به بنادر اروپایی و آمریکای جنوبی و شمالی نداشت و فقط در خطوط مشخص تردد داشت و علت اصلی آنها تحریم ها بود.
سعیدی افزود: پس از برجام توانستیم کارهای بزرگی را انجام بدهیم و با شرکت های کشتی سازی بزرگ قرارداد منعقد کنیم که حداقل دو سال طول می کشد تا نخستین کشتی وارد ناوگان حمل و نقل دریایی کشور شود؛ البته بسیاری از خطوطی که در گذشته داشتیم از بین رفته است که باید مجددا ایجاد کنیم تا به جایگاه اصلی خودمان برگردیم.
وی اظهار داشت: کشتیرانی در دو بعد فعالیت میکند یکی محصولات صادراتی و وارداتی به کشور که حدود ۴۰ درصد است و دیگر حمل و نقل دریایی برای کشورهای دیگر است؛ بخش توسعه ناوگان زمان بر است اما خطوط جدید در ۶ ماه آینده ایجاد خواهد شد. در این میان، نخستین کشتی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی در هامبورگ است که از آنجا به بلژیک و سپس به خلیج فارس بار حمل خواهد کرد؛ این در حالی است که ۸۰ درصد تجارت دنیا روی دریا جابجا می شود و اگر بتوانیم شرکت پویای دریایی داشته باشیم تجار با اطمینان بیشتر کالای خود را به دست مشتری خواهند رساند.
سعیدی به رکود موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: باید هوشمندانه برخورد کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را به دست آوریم؛ چراکه ایجاد بازارهای جدید با توجه به نیروی انسانی کارآمد و هوشمند ایرانی و ایجاد شرکت های بین المللی با شرکای خارجی که تعدادی از آنها انجام شده است نوید رشد حمل و نقل دریایی پویا را می دهد.
سعیدی ادامه داد: با برخی از شرکت های اروپایی قراردادهای مشترک بسته ایم و ایجاد قرارداد با این شرکت های بین المللی کار سختی است و آنها را شریک خود کرده ایم. در این چارچوب جدید ما و شرکت های اروپایی سهم قابل توجهی از بازار اروپایی را به خودمان اختصاص خواهیم داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *