ثبت بیش از 3700 شکایت در سامانه 190
سامانه کشوری شکایات مردمی(1490 یا 190) از ابتدای اسفند تا پایان روز27 اسفند سال گذشته 3723 تماس مردمی را دریافت کرده که بیش از91 درصد آن رسیدگی شده و حدود9 درصد نیز در دست اقدام است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،بیشترین شکایات مردمی به ترتیب مربوط به دریافت بهای کالا توسط افراد مرتبط با طبخ، تهیه و توزیع مواد غذایی، عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی بسته بندی فاسد، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و همچنین عدم رعایت نظافت عمومی محل کار بوده است.
همچنین اماکن مسکونی، بقالی و سوپرمارکت، اغذیه و ساندویچی، سلف سرویس رستوران، نانوایی و کترینگ جزو بیشترین صنوف مورد شکایت مردم بودهاند.
نتایج بازرسیهای کارشناسان بهداشتی نیز منجر به اخطار کتبی، معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان، رفع نقص، اعلام به دستگاههای برون بخشی و معدوم سازی کالا شده است.
مردم میتوانند در صورت شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با سامانه190 یا 1490 تماس بگیرند.
همچنین اماکن مسکونی، بقالی و سوپرمارکت، اغذیه و ساندویچی، سلف سرویس رستوران، نانوایی و کترینگ جزو بیشترین صنوف مورد شکایت مردم بودهاند.
نتایج بازرسیهای کارشناسان بهداشتی نیز منجر به اخطار کتبی، معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان، رفع نقص، اعلام به دستگاههای برون بخشی و معدوم سازی کالا شده است.
مردم میتوانند در صورت شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با سامانه190 یا 1490 تماس بگیرند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *