اقدامات سازمان بنادر برای توسعه سفرهای دریایی/ توصیههای نوروزی به مسافران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی برای خدماترسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مسافران فقط از اسکلهها و ترمینالهای مسافری شناخته شده و رسمی استفاده کنند تا تمام مسائل و موارد مربوط به ایمنی سفر مدنظر قرار گیرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سالها برنامهریزی کرد تا سفرهای دریایی را توسعه دهد به همین جهت در طول سالیان گذشته اصل اول بر نوسازی ناوگان مسافری دریایی قرار گرفت و امروز تقریبا همه ناوگان مسافری دریایی جدید هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی آمادگی خدماترسانی به مسافران نوروزی را دارند افزود: در سالهای گذشته به حدود ۱۸ میلیون نفر مسافر در سال خدمات ارائه شد و پیش بینی آن است که این آمار در سال آینده نیز تکرار شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه این سازمان برای بهبود و توسعه ترمینالهای مسافری دریایی اظهار کرد: با توجه به امکانات و نیازها ترمینالها در بنادر کشور احداث شد٬ این ترمینالها امکانات قابل توجه و خوبی نیز دارند که میتواند رفاه و آسایش مسافران را فراهم آورد.
وی با اشاره به استقرار علائم مناسب و تیمهای ایمنی و نجات در بنادر کشور ادامه داد: افزایش سطح ایمنی آبراهها نکته دیگری بود که به آن توجه شد٬ در بنادر استان هرمزگان ۲۸ فروند شناور امداد و نجات همراه با نیروهای تجربه دیده٬ متخصص و کارشناس داریم که میتوانند با سرعت بالا به هر حادثه دیدهای کمک کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به همین جهت خوشبختانه در سال ۹۳ و ۹۴ هیچ حادثه مهم دریایی برای مسافران رخ نداد به عبارت بهتر هیچ مسافری به علت سفر دریایی دچار آسیبدیدگی نشد. اقدامات یادشده امسال ادامه یافت و سعی شد تسهیلات بیشتری را برای مسافران دریایی فراهم کنیم.
وی افزود: امسال فروش بلیت شناورها در ایام نوروز اینترنتی شد و مسافران قبل از مراجعه به اسکله میتوانند بلیت مسیر مدنظر خود را تهیه کنند بنابراین دیگر نیاز نیست در صفهای طولانی قرار بگیرند و اذیت شوند. در واقع فروش اینترنتی بلیت کمک میکند تا مسافران سفر راحت و با آرامشی را تجربه کنند.
سعیدنژاد گفت: همواره توصیهام به مسافران این بود که فقط از اسکلهها و ترمینالهای مسافری شناخته شده و رسمی استفاده کنند که تمام مسائل و موارد مربوط به مخاطرات و ایمنی سفر مدنظر قرار گیرد تا سفر ایمنی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی آمادگی خدماترسانی به مسافران نوروزی را دارند افزود: در سالهای گذشته به حدود ۱۸ میلیون نفر مسافر در سال خدمات ارائه شد و پیش بینی آن است که این آمار در سال آینده نیز تکرار شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه این سازمان برای بهبود و توسعه ترمینالهای مسافری دریایی اظهار کرد: با توجه به امکانات و نیازها ترمینالها در بنادر کشور احداث شد٬ این ترمینالها امکانات قابل توجه و خوبی نیز دارند که میتواند رفاه و آسایش مسافران را فراهم آورد.
وی با اشاره به استقرار علائم مناسب و تیمهای ایمنی و نجات در بنادر کشور ادامه داد: افزایش سطح ایمنی آبراهها نکته دیگری بود که به آن توجه شد٬ در بنادر استان هرمزگان ۲۸ فروند شناور امداد و نجات همراه با نیروهای تجربه دیده٬ متخصص و کارشناس داریم که میتوانند با سرعت بالا به هر حادثه دیدهای کمک کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به همین جهت خوشبختانه در سال ۹۳ و ۹۴ هیچ حادثه مهم دریایی برای مسافران رخ نداد به عبارت بهتر هیچ مسافری به علت سفر دریایی دچار آسیبدیدگی نشد. اقدامات یادشده امسال ادامه یافت و سعی شد تسهیلات بیشتری را برای مسافران دریایی فراهم کنیم.
وی افزود: امسال فروش بلیت شناورها در ایام نوروز اینترنتی شد و مسافران قبل از مراجعه به اسکله میتوانند بلیت مسیر مدنظر خود را تهیه کنند بنابراین دیگر نیاز نیست در صفهای طولانی قرار بگیرند و اذیت شوند. در واقع فروش اینترنتی بلیت کمک میکند تا مسافران سفر راحت و با آرامشی را تجربه کنند.
سعیدنژاد گفت: همواره توصیهام به مسافران این بود که فقط از اسکلهها و ترمینالهای مسافری شناخته شده و رسمی استفاده کنند که تمام مسائل و موارد مربوط به مخاطرات و ایمنی سفر مدنظر قرار گیرد تا سفر ایمنی را داشته باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *