بهره برداری از 63 کیلومترمترو تاپایان دوره فعلی مدیریت شهری
شهردار تهران گفت: برنامه جدی ما این است که با وجود همه سختی ها و مشکلات بتوانیم دو خط 7 و 6را با مجموع بیش از 63 کیلومتر مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ،محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم اتصال مقاطع حفاری تونل خط ۶ مترو طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: هم اکنون خطوط شش و هفت از خطوط باقی مانده شهر تهران است که عمدتا از شرق و جنوب شرق تهران و مناطق افسریه و دولت آباد به سمت شمال غرب و غرب تهران امتداد پیدا میکنند و به دلیل عبور از مراکز جمعیتی، از جمله خطوط بسیار پرمسافر خواهد بود.
وی تصریح کرد: برنامه جدی ما این است که با وجود همه سختیها و مشکلات بتوانیم دو خط ۷ و ۶را با مجموع بیش از ۶۳ کیلومتر مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم و در این مسیر توقع میرود که دولت نیز همکاری داشته باشد.
شهردار تهران عنوان داشت: اگر عدد ۶۳ کیلومتر خط مترو جدید را در کنار ۱۸۰ کیلومتر خط مترو که در این سالها در شهر تهران ساخته شده است قرار دهیم، نشان میدهد که در دو سال پیش رو کار سختی در تامین منابع، احداث ایستگاهها، حفاری خطوط و... خواهیم داشت.
قالیباف در ادامه یادآور شد: خط شش مترو تا چند ماه قبل به خاطر مشکلات مالی از سرعت خوبی برخوردار نبود اما هم اکنون بخش جنوبی خط شش سیستم حفار تمام اتوماتیک TBM در حال انجام است و تاکنون ۶ کیلومتر حفاری و لاینینگ به صورت همزمان انجام میشود. همچنین امتداد خط شش مترو از میدان سپاه به سمت میدان هفت تیر، بلوار کشاورز، پارک لاله، کوی نصر، محله شهر زیبا تا حد فاصل کن و سولقان به روش دستی و NATM در حال انجام است که هم اکنون ۶۲ جبهه کاری در این ۲۱ کیلومتر فعالیت میکنند.
شهردار تهران افزود: این اولین جایی است که دو نقطه تونل خط شش مترو تهران به هم رسیدهاند و برنامه ما نیز این است که کار حفاری تونل این خط تا مهرماه سال آینده به صورت لاینینگ شده به اتمام برسد تا بتوانیم سایر اقدامات مورد نیاز همچون احداث و تجهیز ایستگاهها را انجام دهیم.
به گفته قالیباف تعداد ۲۷ ایستگاه در خط شش مترو تهران وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۸ ایستگاه این خط به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
به گزارش شهرنوشت وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت جا به جایی خط شش مترو تهران تاکید کرد: طراحیهای صورت گرفته در مترو تهران بر اساس سرفاصله دو و نیم دقیقهای برای حرکت قطارهاست و ظرفیت این خط نیز به تعداد واگنهای آن بستگی دارد اما با این وجود میتوانیم بیش از یک و نیم میلیون مسافر را در این خط جا به جا کنیم.
شهردار تهران درباره وضعیت پیشرفت کار در خط شش مترو تهران گفت: از ۳۱ کیلومتر طول خط شش مترو تهران تا کنون حدود ۹ کیلومتر حفاری انجام شده و ۲۲ کیلومتر از حفاریها باقی مانده است که این میزان تا مهر ماه سال آینده به صورت کامل به پایان میرسد.
قالیباف ابراز داشت: هم اکنون در هر هفته ۵۰۰ متر حفاری بدون لاینینگ انجام میشود و در کنار آن در خط سه مترو نیز در هفته ۴۷۰ متر لاینینگ را انجام دادهایم؛ از این رو مشخص است که میتوانیم کار را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
به گفته وی مجموع ۳۲ قالب طراحی شده برای ساخت خط شش مترو تهران در روزهای آینده آماده سازی شده و عملیات حفاری و لاینینگ در این خط دنبال خواهد شد.
شهردار تهران افزود: افتتاح خط هفت مترو در پایان سال ۹۵ و افتتاح خط شش مترو در سال ۹۶ خواهد بود تا بدین ترتیب سال ۹۶ بتوانیم ۶۳ کیلومتر مترو و قریب به ۵۰ ایستگاه را مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره شیرینترین و سختترین خاطره سال ۹۴ عنوان داشت: شیرینترین کار ما در خط هفت مترو بوده است به نحوی که کارهای زیر ساختی انجام شده در این خط بینظیر بود. خصوصا آنکه ما در بخش جنوبی خط و در حوزههای فنی مشکلات بسیار جدی داشتیم.
قالیباف همچنین درباره وضعیت سال آینده نیز عنوان داشت: توقع همه مردم و جامعه در سال ۱۳۹۵ ایجاد تحول جدی در عرصه اقتصادی کشور است به نحوی که بتوانیم تاثیر آن را در معیشت و زندگی مردم ببینیم.
وی تاکید کرد: امروز حل مشکل اقتصادی در کشور ما یک خواست ملی است نه یک موضوع جناحی و سیاسی؛ از این رو همه مردم، گروهها و سلایق باید دست به دهم دهیم و دولت هم گام اول را بردارد و پیشتازی کند تا معضل اقتصادی را حل و فصل کنیم.
شهردار تهران یادآور شد: زمانی که همه همکاران در شهرداری تهران تصمیم گرفتیم تا خط شش و هفت را به صورت توام بایکدیگر در دو سال آینده تمام کنیم، همه میگفتند این کار سختی است اما مطمئن هستیم با لطف و عنایت خداوند و غیرت کارگران، مجموعه مهندسان و مدیریت این کار به خوبی انجام شده و یک گشایش بزرگ اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
قالیباف در پایان گفت: با کمترین قیمت محاسبه شده جا به جایی هر مسافر با مترو ۱۳ سنت در اقتصاد ملی صرفه جویی به دنبال خواهد داشت و در کنار آن معضل آلودگی هوا را هم کم میکند.
وی تصریح کرد: برنامه جدی ما این است که با وجود همه سختیها و مشکلات بتوانیم دو خط ۷ و ۶را با مجموع بیش از ۶۳ کیلومتر مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به اتمام برسانیم و در این مسیر توقع میرود که دولت نیز همکاری داشته باشد.
شهردار تهران عنوان داشت: اگر عدد ۶۳ کیلومتر خط مترو جدید را در کنار ۱۸۰ کیلومتر خط مترو که در این سالها در شهر تهران ساخته شده است قرار دهیم، نشان میدهد که در دو سال پیش رو کار سختی در تامین منابع، احداث ایستگاهها، حفاری خطوط و... خواهیم داشت.
قالیباف در ادامه یادآور شد: خط شش مترو تا چند ماه قبل به خاطر مشکلات مالی از سرعت خوبی برخوردار نبود اما هم اکنون بخش جنوبی خط شش سیستم حفار تمام اتوماتیک TBM در حال انجام است و تاکنون ۶ کیلومتر حفاری و لاینینگ به صورت همزمان انجام میشود. همچنین امتداد خط شش مترو از میدان سپاه به سمت میدان هفت تیر، بلوار کشاورز، پارک لاله، کوی نصر، محله شهر زیبا تا حد فاصل کن و سولقان به روش دستی و NATM در حال انجام است که هم اکنون ۶۲ جبهه کاری در این ۲۱ کیلومتر فعالیت میکنند.
شهردار تهران افزود: این اولین جایی است که دو نقطه تونل خط شش مترو تهران به هم رسیدهاند و برنامه ما نیز این است که کار حفاری تونل این خط تا مهرماه سال آینده به صورت لاینینگ شده به اتمام برسد تا بتوانیم سایر اقدامات مورد نیاز همچون احداث و تجهیز ایستگاهها را انجام دهیم.
به گفته قالیباف تعداد ۲۷ ایستگاه در خط شش مترو تهران وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۸ ایستگاه این خط به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
به گزارش شهرنوشت وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت جا به جایی خط شش مترو تهران تاکید کرد: طراحیهای صورت گرفته در مترو تهران بر اساس سرفاصله دو و نیم دقیقهای برای حرکت قطارهاست و ظرفیت این خط نیز به تعداد واگنهای آن بستگی دارد اما با این وجود میتوانیم بیش از یک و نیم میلیون مسافر را در این خط جا به جا کنیم.
شهردار تهران درباره وضعیت پیشرفت کار در خط شش مترو تهران گفت: از ۳۱ کیلومتر طول خط شش مترو تهران تا کنون حدود ۹ کیلومتر حفاری انجام شده و ۲۲ کیلومتر از حفاریها باقی مانده است که این میزان تا مهر ماه سال آینده به صورت کامل به پایان میرسد.
قالیباف ابراز داشت: هم اکنون در هر هفته ۵۰۰ متر حفاری بدون لاینینگ انجام میشود و در کنار آن در خط سه مترو نیز در هفته ۴۷۰ متر لاینینگ را انجام دادهایم؛ از این رو مشخص است که میتوانیم کار را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
به گفته وی مجموع ۳۲ قالب طراحی شده برای ساخت خط شش مترو تهران در روزهای آینده آماده سازی شده و عملیات حفاری و لاینینگ در این خط دنبال خواهد شد.
شهردار تهران افزود: افتتاح خط هفت مترو در پایان سال ۹۵ و افتتاح خط شش مترو در سال ۹۶ خواهد بود تا بدین ترتیب سال ۹۶ بتوانیم ۶۳ کیلومتر مترو و قریب به ۵۰ ایستگاه را مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره شیرینترین و سختترین خاطره سال ۹۴ عنوان داشت: شیرینترین کار ما در خط هفت مترو بوده است به نحوی که کارهای زیر ساختی انجام شده در این خط بینظیر بود. خصوصا آنکه ما در بخش جنوبی خط و در حوزههای فنی مشکلات بسیار جدی داشتیم.
قالیباف همچنین درباره وضعیت سال آینده نیز عنوان داشت: توقع همه مردم و جامعه در سال ۱۳۹۵ ایجاد تحول جدی در عرصه اقتصادی کشور است به نحوی که بتوانیم تاثیر آن را در معیشت و زندگی مردم ببینیم.
وی تاکید کرد: امروز حل مشکل اقتصادی در کشور ما یک خواست ملی است نه یک موضوع جناحی و سیاسی؛ از این رو همه مردم، گروهها و سلایق باید دست به دهم دهیم و دولت هم گام اول را بردارد و پیشتازی کند تا معضل اقتصادی را حل و فصل کنیم.
شهردار تهران یادآور شد: زمانی که همه همکاران در شهرداری تهران تصمیم گرفتیم تا خط شش و هفت را به صورت توام بایکدیگر در دو سال آینده تمام کنیم، همه میگفتند این کار سختی است اما مطمئن هستیم با لطف و عنایت خداوند و غیرت کارگران، مجموعه مهندسان و مدیریت این کار به خوبی انجام شده و یک گشایش بزرگ اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
قالیباف در پایان گفت: با کمترین قیمت محاسبه شده جا به جایی هر مسافر با مترو ۱۳ سنت در اقتصاد ملی صرفه جویی به دنبال خواهد داشت و در کنار آن معضل آلودگی هوا را هم کم میکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *