کاهش سه میلیون مراجعه ماهانه در تامین اجتماعی

17:28 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۴۳۰
معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی گفت:با افزایش خدمات غیرحضوری مراجعه ماهانه به سازمان تامین اجتماعی و شعبات آن سه میلیون کمتر شده است.
به گزارش گروه جامعه ،محمدحسن زدا با ضروری دانستن خدمات الکترونیکی سازمان ها تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت ها، توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، رویت سوابق بیمه شدگان، دریافت فیش حقوقی و احکام بازنشستگان و مستمری بگیران، ارسال و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان به صورت غیرحضوری ارائه می شود که موجب کاهش سه میلیون بار مراجعه در ماه به شعب تامین اجتماعی شده است.

زدا با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: حذف روش های سنتی و ارائه مکانیزه خدمات و فعالیت ها برای پیشبرد اهداف و تقویت پویایی سازمان الزامی است.

وی با اشاره به یک میلیون و 217 هزار کارگاه فعال مشمول تامین اجتماعی در کشور اظهار کرد: بیش از 90 درصد کارفرمایان در سراسر کشور به صورت اینترنتی فهرست حق بیمه را ارسال و پرداخت می کنند.

معاون فنی و در آمد سازمان تامین اجتماعی افزود: پرداخت حق بیمه از طریق اینترنت، دستگاه های ATM و POS و تلفن همراه امکان پذیر است.

وی، تکریم ارباب رجوع، بهبود در پاسخگویی، تسهیل در فرایندها و کاهش هزینه ها را از مزایای توسعه خدمات الکترونیکی این سازمان دانست.

تامین اجتماعی اکنون بیش از 40 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *