صبح بخیر مدیرعامل سابق / زمان مدیریت شما هم پراید 16 میلیون می ارزید؟!
روز گذشته خبری از مشاور وزیرصنعت و مدیرعامل سابق سایپا مبنی بر گران بودن خودرو پراید منتشر شد که جای تامل زیاد دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سعید مدنی مدیرعامل سابق سایپا در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو یک جمله قابل تامل گفت که چند نکته را به همراه دارد.
روزگذشته مدیرعامل سابق سایپا سکوتش را با یک جمله سنگین شکست و گفت:(قیمت خودرو آزاد می شد پراید 16 میلیون بود نه 20 میلیون)
جمله البته درست و قابل تاملی که در زمان تصدی مدیریت سایپا از زبان مدنی شنیده نشده بود. جمله ای که باز هم بازار خودرو را بهم می زند و هم این سوال را مطرح می کند چرا آقای مدنی در زمان مدیرعاملی خود از این حرفهای مردم پسند نمی زد؟
چرا وقتی بارها در جمع خبرنگارها حضور پیدا می کرد و قبل از فرار از ریکوردر و دوربین ها، از میزان بدهی و قیمت تمام شده خودرو سوال می کردیم آقای مدنی فقط از فروشِ با ضرر پراید سخن می گفت و مدعی بود الان فروش با ضرر انجام می شود!
چرا مدنی هیچگاه این جمله ها را در زمان مدیریتش بیان نکرد و چرا در آن زمان و با وجود آگاهی کامل از شرایط فروش و بازار، تن به ورود خودروهای چینی داد که الان برای فروشش باید طرح های مالی سنگین و سودهای بالا برای مشارکت به مشتریان داد.
گفته مدنی در مورد وضعیت نامناسب زمانی که مدیریت ارشد سایپا را به دست گرفت کاملا درست است؛ اما آن زمان هم مدنی مدیرعامل پارس خودرو بود و کم و بیش از این ماجرا با خبر بود و قطعا برای مدیرعامل شدن گروه مجبورش نکردند.
آن زمان هم بدهی انباشته وجود داشت و هم اوضاع بازار مشخص بود و شرکای خارجی که در زمان تحریم بلیط برگشت دستشان بود اما سعید مدنی آمد و قبول زحمت کرد و حالا که نیست شاید برای مدیر با تجربه اینچنینی در صنعت خودرو خوب نباشد که از بیرون گود جملات مشتری پسند بگوید.
گزارش از رضا حسینی
روزگذشته مدیرعامل سابق سایپا سکوتش را با یک جمله سنگین شکست و گفت:(قیمت خودرو آزاد می شد پراید 16 میلیون بود نه 20 میلیون)
جمله البته درست و قابل تاملی که در زمان تصدی مدیریت سایپا از زبان مدنی شنیده نشده بود. جمله ای که باز هم بازار خودرو را بهم می زند و هم این سوال را مطرح می کند چرا آقای مدنی در زمان مدیرعاملی خود از این حرفهای مردم پسند نمی زد؟
چرا وقتی بارها در جمع خبرنگارها حضور پیدا می کرد و قبل از فرار از ریکوردر و دوربین ها، از میزان بدهی و قیمت تمام شده خودرو سوال می کردیم آقای مدنی فقط از فروشِ با ضرر پراید سخن می گفت و مدعی بود الان فروش با ضرر انجام می شود!
چرا مدنی هیچگاه این جمله ها را در زمان مدیریتش بیان نکرد و چرا در آن زمان و با وجود آگاهی کامل از شرایط فروش و بازار، تن به ورود خودروهای چینی داد که الان برای فروشش باید طرح های مالی سنگین و سودهای بالا برای مشارکت به مشتریان داد.
گفته مدنی در مورد وضعیت نامناسب زمانی که مدیریت ارشد سایپا را به دست گرفت کاملا درست است؛ اما آن زمان هم مدنی مدیرعامل پارس خودرو بود و کم و بیش از این ماجرا با خبر بود و قطعا برای مدیرعامل شدن گروه مجبورش نکردند.
آن زمان هم بدهی انباشته وجود داشت و هم اوضاع بازار مشخص بود و شرکای خارجی که در زمان تحریم بلیط برگشت دستشان بود اما سعید مدنی آمد و قبول زحمت کرد و حالا که نیست شاید برای مدیر با تجربه اینچنینی در صنعت خودرو خوب نباشد که از بیرون گود جملات مشتری پسند بگوید.
گزارش از رضا حسینی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *