800 "معلم افغان" برای ادامه تحصیل به هند و تاجیکستان می‌روند

7:06 - 10 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۶۳۲
وزارت آموزش و پرورش افغانستان گفت: برای بهبود وضعیت آموزشی، ۴۰۰ معلم به هند و ۴۰۰ معلم دیگر به تاجیکستان فرستاده می‌شوند.
800 به گزارش سرویس بین الملل اسدالله حنیف بلخی" وزیر آموزش و پرورش افغانستان برای بازدید از مدارس و بررسی وضعیت آموزشی به مزار شریف مرکز ولایت بلخ رفت.
 
800 آموزگار برای ادامه تحصیل به هند و تاجیکستان می‌روند
 
حنیف گفت: تلاش‌های جدید در این اداره آغاز شده تا وضعیت آموزش در سطح افغانستان بر اساس معیارهای جهانی بهبود یابد.
 
وزیر آموزش و پرورش افغانستان افزود: مقامات در وزارت آموزش و پرورش تلاش دارند تا سطح آموزش و پرورش را در تمامی مدارس افغانستان بالا برده و به منظور بهبود شرایط آموزشی، مدارس نمونه را معرفی کنند.
 
بلخی خاطر نشان کرد: در آینده برنامه‌های رقابتی نیز بین مدارس نقاط مختلف افغانستان راه‌اندازی می‌شود تا از یک طرف سطح آموزشی دانش آموزان بررسی شده و از طرف دیگر معلمان و دانش آموزان تشویق شوند که سطح آموزش را افزایش دهند.
 
وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت آموزشی افغانستان، 400 معلم به هند و 400 معلم دیگر به تاجیکستان فرستاده می‌شوند، تصریح کرد: این افراد فارغ‌التحصیلان فنی و تکنیکی وزارت آموزش و پرورش افغانستان هستند.
 
وی تاکید کرد: پس از بازگشت این افراد، یک کادر عملی تشکیل می‌شود که می‌تواند در بالا بردن و افزایش سطح آموزشی و فنی دانش‌آموزان در مدارس افغانستان اثر گذار باشند.
 
ساختن سرپناه برای معلمان
 
بلخی گفت: عمده‌ترین چالشی که سر راه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، کمبود حقوق و نبود سرپناه برای معلمان بوده که در این خصوص باید توجه جدی از سوی حکومت به این موضوع شود.
 
وی افزود: مقامات وزارت آموزش و پرورش افغانستان با موسسات دولتی، غیردولتی ملی و بین‌المللی در حال گفتگو بوده تا دارالمعلمین را در بخش‌هایی از فرمانداری‌های افغانستان برای برگزاری دوره‌های آموزش و تربیت معلم ایجاد کنند.
 
پیام آفتاب با انتشار این خبر نوشت: وزیر آموزش و پرورش افغانستان در حالی از تغییرات در بهبود وضعیت آموزش خبر می‌دهد که کارشناسان و دانش آموزان همواره از پائین بودن کیفیت آموزشی در مدارس افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *