81 مورد تخلف رسانههای مکتوب بررسی شد
کمیته بررسی مصادیق تخلفات تبلیغاتی در چهارمین و پنجمین جلسه خود 81 مصداق تخلف انتخاباتی رسانههای مکتوب را بررسی کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در چهارمین و پنجمین جلسه بررسی مصادیق تخلفات تبلیغاتی که نمایندگان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور، دبیر خانه ستاد انتخابات کشور و کمیته اطلاع رسانی این ستاد حضور داشتند گزارش رصد رسانههای مکتوب شامل خبرگزاریها و روزنامهها بررسی و 33 مورد در چهارمین و 48 مورد در پنجمین جلسه بررسی مصادیق تخلفات تبلیغاتی موضوع ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشخیص داده شد.
براساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانهها و ادارات، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده میکنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته میشود.
براساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانهها و ادارات، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده میکنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب مجرم شناخته میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *