نتایج مثبت نشست سه عضو کابینه دولت درباره تعیین نرخ بلیت قطار
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای حفظ منافع مردم بهجای دستوری عمل کردن باید ظرفیت و خدمات مختلف ارایه کرد٬ افزود: فقط در این صورت است که رقابت بین شرکتها ایجاد میشود و این اتفاق خوبی است که در حال تحقق است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محسن پورسیدآقایی درباره برگزاری نشست وزیر راه و شهرسازی٬ وزیر صنعت٬ معدن و تجارت و معاون حقوقی رییس جمهوری برای حل اختلافات سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافر گفت: این نشست در دولت برگزار شد و با تفاهماتی که میان دو طرف صورت گرفت امیدواریم نتایج مثبتی برای بخش خصوصی ریلی کشور به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: در واقع اصل موضوع افزایش قیمت یا کاهش قیمت بلیت نیست؛ بلکه موضوع اصلی ایجاد رقابت بین شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافر است. در حال حاضر شرکتها در بسیاری از ایام سال تخفیف ارایه میدهند و همین مساله به رقابتی شدن فضا٬ ارتقای خدمات و حتی کاهش قیمت میانجامد.
پورسیدآقایی یادآور شد: در حال حاضر بهجای اینکه راهآهن به شرکتها دیکته کند که قیمت بلیت را ما تعیین میکنیم، خودشان با کاهش قیمت و ارتقای خدمات سعی دارند تا مشتریان یکدیگر را جذب کنند؛ بنابراین موضوع اصلی افزایش قیمت بلیت قطار نیست بلکه ایجاد رقابت است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکتها بیش از 30 درصد در ارایه بلیتهای خود تخفیف میدهند، به پایگاه خبری وزارت راه گفت: در مجموع اینکه بهجای فشار به شرکتها٬ اگر رقابت ایجاد کنیم٬ به نفع مردم خواهد بود و قطعا متوسط قیمتها نسبت به قبل کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: ممکن است در چند روز معدود پیک سال٬ قیمتها افزایش مقطعی داشته باشد، ولی قطعا در مجموع متوسط قیمتها کاهش خواهد یافت.
سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده از سازمانهای تابعه وزارت صنعت٬ معدن و تجارت است و اختلاف آنها با شرکتهای بخش خصوصی ریلی مسافری این بود که شرکتها معتقدند اختیار نرخگذاریها در حوزه بلیت قطار در اختیار راهآهن است ولی سازمان حمایت اعتقاد دارد طی مصوبهای این اختیار به سازمان حمایت واگذار شده است.
وی ادامه داد: در واقع اصل موضوع افزایش قیمت یا کاهش قیمت بلیت نیست؛ بلکه موضوع اصلی ایجاد رقابت بین شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافر است. در حال حاضر شرکتها در بسیاری از ایام سال تخفیف ارایه میدهند و همین مساله به رقابتی شدن فضا٬ ارتقای خدمات و حتی کاهش قیمت میانجامد.
پورسیدآقایی یادآور شد: در حال حاضر بهجای اینکه راهآهن به شرکتها دیکته کند که قیمت بلیت را ما تعیین میکنیم، خودشان با کاهش قیمت و ارتقای خدمات سعی دارند تا مشتریان یکدیگر را جذب کنند؛ بنابراین موضوع اصلی افزایش قیمت بلیت قطار نیست بلکه ایجاد رقابت است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکتها بیش از 30 درصد در ارایه بلیتهای خود تخفیف میدهند، به پایگاه خبری وزارت راه گفت: در مجموع اینکه بهجای فشار به شرکتها٬ اگر رقابت ایجاد کنیم٬ به نفع مردم خواهد بود و قطعا متوسط قیمتها نسبت به قبل کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: ممکن است در چند روز معدود پیک سال٬ قیمتها افزایش مقطعی داشته باشد، ولی قطعا در مجموع متوسط قیمتها کاهش خواهد یافت.
سازمان حمایت از مصرفکننده و تولیدکننده از سازمانهای تابعه وزارت صنعت٬ معدن و تجارت است و اختلاف آنها با شرکتهای بخش خصوصی ریلی مسافری این بود که شرکتها معتقدند اختیار نرخگذاریها در حوزه بلیت قطار در اختیار راهآهن است ولی سازمان حمایت اعتقاد دارد طی مصوبهای این اختیار به سازمان حمایت واگذار شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *