محور اصلی نظارت و ارزشیابی کمک به توانمندسازی کارکنان است
میرحسینی گفت: محور اصلی نظارت و ارزشیابی کمک به توانمندسازی کارکنان است تا از این طریق عوامل رشد را شناسایی و تقویت کرده و موانع رشد را بر طرف کنیم. بنابراین نگاه ما در نظارت و ارزشیابی یک نظارت ایجابی، صیانتی و حمایتی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، وحید میرحسینی مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه در نشست دو روزه مدیران نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری دادگستری های سراسر کشور که در راستای تحقق اهداف معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در مشهد مقدس درحال برگزاری است، گفت: در این نشست چهار کارگروه به مباحثی از جمله ارزیابی، ارزشیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایت پرداختند.
وی افزود: موضوعات مورد بحث در کارگروه ها موضوع شناسی، قوانین و مقررات، ظرفیت های قانونی، و سازمانی در بحث نظارت و ارزشیابی می باشد و مطالبات کارکنان و مدیران به صورت کلی در این کارگروه ها بررسی می شود که امیدواریم جمع بندی و خروجی تلاش دوستان در این کارگروه ها به تبیین ماموریت های این اداره کل منجر شود و با شناختی بهتر فعالیت های خود را دنبال نمایند.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه تصریح کرد: در واقع محور اصلی بحث نظارت و ارزشیابی کمک به توانمندسازی کارکنان است تا از این طریق عوامل رشد را شناسایی و تقویت کرده و موانع رشد را بر طرف کنیم. بنابراین نگاه ما در نظارت و ارزشیابی یک نظارت ایجابی، صیانتی و حمایتی است.
وی افزود: البته در موارد بسیار نادری ممکن است در بررسی رفتار و عملکرد کارکنان نیاز به اصلاح، بهبود و یا برخورد مقتضی داشته باشیم که این امر به صورت طبیعی انجام خواهذ شذ.
میرحسینی گفت: ما فکر می کنیم که تمام مدیران در دستگاه قضایی به حضور مشاوری امین در کنار خود نیاز دارند تا توانمندی کارکنان را به درستی به آنها معرفی کنیم و مدیران از کارکنان با حداکثر بهره وری برای انجام ماموریت ها استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه این چرخه ارتباطی بین مدیران و کارکنان مفقود است؛ افزود: رویکرد خوبی در تعامل با مدیریت ها ایجاد شده است و در شرایط فعلی حداکثر حمایت ها و همکاری از طرف مدیران دستگاه قضایی وجود دارد.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه با تقدیر از تمام مدیران در ستاد به ویژه معاونین، روسای کل، معاونین منابع انسانی تصریح کرد: با هدایت های معاون منابع انسانی قوه قضاییه به سمت بروز و ظهور روابطی نو میان مدیران و کارکنان دستگاه قضایی حرکت می کنیم و هر روز این چرخه ارتباطی تکمیل تر و قوی تر می شود.
میرحسینی گفت: در بحث کارکنان براین عقیده هستیم که کارکنان حجم زیادی از کار دستگاه قضایی را به عهده دارند و فشارهای کاری زیادی را تحمل می کنند بنابراین باید با معرفی درست اقدامات آنها از کارمندان حمایت کنیم و کارکنان شایسته شناسایی شوند.
وی افزود: براین اساس باید پذیرفت که تمام کارکنانی که صادقانه در دستگاه قضایی خدمت می کنند؛ تمایل دارند که توانمندی ها و زحمات آنها در یک سامانه ای تعریف، ثبت و معرفی شود این حق آنهاست که باید این موضوع ایجاد و احیاء شود.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه اظهار کرد: ضلع سوم بحث ما در نظارت و ارزشیابی، انتظارات دستگاه قضایی از کارکنان است که باید کارکنانی با رفتار و عملکرد شایسته برای ارائه خدمت به مردم خوب ما داشته باشیم.
وی افزود: همه کسانیکه در دستگاه قضایی مشغول کار هستند باید به نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری برای تحقق اهداف کمک کنند. چون نظارت و ارزشیابی می تواند مشاوری خوب برای تمام مدیران و کارکنان در جهت صیانت از دستگاه قضایی باشد.
میرحسینی در پایان تصریح کرد: نظارت و ارزشیابی آمادگی دارد تا از همه نظرات و پیشنهادات همکاران برای ارتقاء و تحقق اهداف یاد شده بهره مند شود.
وی افزود: موضوعات مورد بحث در کارگروه ها موضوع شناسی، قوانین و مقررات، ظرفیت های قانونی، و سازمانی در بحث نظارت و ارزشیابی می باشد و مطالبات کارکنان و مدیران به صورت کلی در این کارگروه ها بررسی می شود که امیدواریم جمع بندی و خروجی تلاش دوستان در این کارگروه ها به تبیین ماموریت های این اداره کل منجر شود و با شناختی بهتر فعالیت های خود را دنبال نمایند.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه تصریح کرد: در واقع محور اصلی بحث نظارت و ارزشیابی کمک به توانمندسازی کارکنان است تا از این طریق عوامل رشد را شناسایی و تقویت کرده و موانع رشد را بر طرف کنیم. بنابراین نگاه ما در نظارت و ارزشیابی یک نظارت ایجابی، صیانتی و حمایتی است.
وی افزود: البته در موارد بسیار نادری ممکن است در بررسی رفتار و عملکرد کارکنان نیاز به اصلاح، بهبود و یا برخورد مقتضی داشته باشیم که این امر به صورت طبیعی انجام خواهذ شذ.
میرحسینی گفت: ما فکر می کنیم که تمام مدیران در دستگاه قضایی به حضور مشاوری امین در کنار خود نیاز دارند تا توانمندی کارکنان را به درستی به آنها معرفی کنیم و مدیران از کارکنان با حداکثر بهره وری برای انجام ماموریت ها استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه این چرخه ارتباطی بین مدیران و کارکنان مفقود است؛ افزود: رویکرد خوبی در تعامل با مدیریت ها ایجاد شده است و در شرایط فعلی حداکثر حمایت ها و همکاری از طرف مدیران دستگاه قضایی وجود دارد.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه با تقدیر از تمام مدیران در ستاد به ویژه معاونین، روسای کل، معاونین منابع انسانی تصریح کرد: با هدایت های معاون منابع انسانی قوه قضاییه به سمت بروز و ظهور روابطی نو میان مدیران و کارکنان دستگاه قضایی حرکت می کنیم و هر روز این چرخه ارتباطی تکمیل تر و قوی تر می شود.
میرحسینی گفت: در بحث کارکنان براین عقیده هستیم که کارکنان حجم زیادی از کار دستگاه قضایی را به عهده دارند و فشارهای کاری زیادی را تحمل می کنند بنابراین باید با معرفی درست اقدامات آنها از کارمندان حمایت کنیم و کارکنان شایسته شناسایی شوند.
وی افزود: براین اساس باید پذیرفت که تمام کارکنانی که صادقانه در دستگاه قضایی خدمت می کنند؛ تمایل دارند که توانمندی ها و زحمات آنها در یک سامانه ای تعریف، ثبت و معرفی شود این حق آنهاست که باید این موضوع ایجاد و احیاء شود.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه اظهار کرد: ضلع سوم بحث ما در نظارت و ارزشیابی، انتظارات دستگاه قضایی از کارکنان است که باید کارکنانی با رفتار و عملکرد شایسته برای ارائه خدمت به مردم خوب ما داشته باشیم.
وی افزود: همه کسانیکه در دستگاه قضایی مشغول کار هستند باید به نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری برای تحقق اهداف کمک کنند. چون نظارت و ارزشیابی می تواند مشاوری خوب برای تمام مدیران و کارکنان در جهت صیانت از دستگاه قضایی باشد.
میرحسینی در پایان تصریح کرد: نظارت و ارزشیابی آمادگی دارد تا از همه نظرات و پیشنهادات همکاران برای ارتقاء و تحقق اهداف یاد شده بهره مند شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *