دولت برنامه تقسیم بندی سوخت در کشور را تغییر میدهد
یک عضو انجمن قطعه سازان گفت: دولت برنامه سوخترسانی به کشور و جایگاههای عرضه سوخت را در سال ۹۵ تغییر خواهد داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش،حمیدرضا صمدی در یک نشست خبری با اعلام اینکه دولت در سال آینده برنامه تقسیمبندی و ارائه سوخت در کشور را تغییر خواهد داد، اظهارداشت: برنامه سوخترسانی به کشور و جایگاههای عرضه سوخت در سال 95 تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هنوز نمی توان در مورد سوخت عرضه شده در کشور که دارای استاندارد یورو 4 است یا خیر نظر قطعی را داد، افزود: البته نمیتوانیم بگوییم که بنزین یورو 4 در کشور توزیع نمیشود، زیرا اعداد مربوط به ظرفیت پالایشگاهها نشان میدهد که حدود 70 تا 75 درصد بنزین 8 کلانشهر دارای استاندارد یورو 4 است.
صمدی با اشاره به برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد سال آینده، گفت: برای اجرای مرحله اول این طرح 14 میلیون یورو سرمایهگذاری شده و برای تکمیل این طرح نیز میزان سرمایهگذاریها به 20 میلیون یورو خواهد رسید. همچنین برای عرضه کاتالیستهای جدید با شرکت ایران خودرو قرار داد منعقد شده و در حال مذاکره با سایپا هم هستیم.
وی با تأکید براینکه سوخت مصرفی در خودروها باید با سیستم خودرو همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: برای بومیسازی تولید سیستم کاتالیست در خودروهای بنزینی و دیزلی، قراردادهایی جهت انتقال دانش فنی با شرکتهای آلمانی، هلندی و روسی منعقد شده است.
این عضو انجمن قطعه سازان سیستم کاتالیست دیزلی در نیمه دوم سال آینده و سیستم کاتالیست بنزین تا نیمه اول سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید، گفت: نصب این سیستم بر روی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به کاهش آلایندگی خودروها کمک خواهد کرد و این در حالی است که هماکنون خودروهای دیزلی و حمل و نقل عمومی نه دارای فیلتر دوده هستند و نه سیستم کاهنده آلایندگی اگزوز دارند که این مسئله آلودگی هوا را افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه از 18 میلیون دستگاه خودروی در حال تردد در کشور، حدود 14 میلیون دستگاه خودرو دارای استاندارد زیر یورو 4 هستند، گفت: 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد است که 50 درصد آنها فرسوده و از 1100 دستگاه مینیبوس 95 درصد آنها فرسوده هستند که در صورت تعویض کنسترهای خودروها در هر سال به اندازه قیمت دو کنستر از محل صرفهجویی در مصرف سوخت، سودآوری حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
وی با بیان اینکه هنوز نمی توان در مورد سوخت عرضه شده در کشور که دارای استاندارد یورو 4 است یا خیر نظر قطعی را داد، افزود: البته نمیتوانیم بگوییم که بنزین یورو 4 در کشور توزیع نمیشود، زیرا اعداد مربوط به ظرفیت پالایشگاهها نشان میدهد که حدود 70 تا 75 درصد بنزین 8 کلانشهر دارای استاندارد یورو 4 است.
صمدی با اشاره به برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد سال آینده، گفت: برای اجرای مرحله اول این طرح 14 میلیون یورو سرمایهگذاری شده و برای تکمیل این طرح نیز میزان سرمایهگذاریها به 20 میلیون یورو خواهد رسید. همچنین برای عرضه کاتالیستهای جدید با شرکت ایران خودرو قرار داد منعقد شده و در حال مذاکره با سایپا هم هستیم.
وی با تأکید براینکه سوخت مصرفی در خودروها باید با سیستم خودرو همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: برای بومیسازی تولید سیستم کاتالیست در خودروهای بنزینی و دیزلی، قراردادهایی جهت انتقال دانش فنی با شرکتهای آلمانی، هلندی و روسی منعقد شده است.
این عضو انجمن قطعه سازان سیستم کاتالیست دیزلی در نیمه دوم سال آینده و سیستم کاتالیست بنزین تا نیمه اول سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید، گفت: نصب این سیستم بر روی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به کاهش آلایندگی خودروها کمک خواهد کرد و این در حالی است که هماکنون خودروهای دیزلی و حمل و نقل عمومی نه دارای فیلتر دوده هستند و نه سیستم کاهنده آلایندگی اگزوز دارند که این مسئله آلودگی هوا را افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه از 18 میلیون دستگاه خودروی در حال تردد در کشور، حدود 14 میلیون دستگاه خودرو دارای استاندارد زیر یورو 4 هستند، گفت: 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد است که 50 درصد آنها فرسوده و از 1100 دستگاه مینیبوس 95 درصد آنها فرسوده هستند که در صورت تعویض کنسترهای خودروها در هر سال به اندازه قیمت دو کنستر از محل صرفهجویی در مصرف سوخت، سودآوری حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *