چرا اتوبوسهایBRT جدید پلاک ندارند؟
چندماهی از ورود اتوبوسهای دوکابین به چرخه حمل و نقل دورن شهری میگذرد؛ اتوبوسهایی که عمدتا در مرکز شهر و در خط BRT راه آهن- تجریش فعالیت میکنند؛ اما در حالی اقدام به ارائه سرویس به مردم میکنند که برخی از این اتوبوسها پلاک موقت دارند و از نصب پلاک ملی بروی آنها خبری نیست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، سالهاست که نصب پلاک ملی بروی تمامی وسایل نقلیه الزامی است و نصب
کوتاه مدت پلاک های موقت نیز برهمگان روشن است اما با این حال مدتی است که
اتوبوسها با پلاک موقت در سطح شهر تهران تردد دارند و با اینکه سردار تقی
مهری رئیس پلیس راهور ناجا در واکنش به تردد اتوبوسهای بدون پلاک در خطوط
BRT عنوان کرده که تمام وسائل نقلیه متحرک در کشور باید دارای پلاک ملی
باشند و تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر تخلف بوده و پلیس ملزم است تا
نسبت به این تخلف، برخورد کند؛ اما بازهم شاهد تردد اینگونه اتوبوسها آن
هم در نقطه مرکزی شهرهستیم.
ابوالفضل قناعتی هیات
رئیسه شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل شورا در گفت وگو با خبرنگارایسنا
نیز با ابراز تعجب از این اقدام شهرداری تهران، با بیان اینکه تمام
خودورهایی که در سطح شهر تردد میکنند باید دارای پلاک که به نوعی شناسنامه
آنها محسوب میشود باشند، گفت: اگر برای مردم مشکلی ایجاد شود؛ باید پلاک
خودرو مشخص باشد و باید این مشکل هرچه زودتر رفع شود.
سیدجعفر
تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأیید تردد
اتوبوسهای بدون پلاک ملی در سطح شهر با بیان اینکه این اتوبوسها دارای
استاندارد یورو 4هستند گفت: این اتوبوسها مجوز سازمان محیط زیست، وزارت
صنعت و معدن، مؤسسه استاندارد و پلیس را داراست اما به دلیل اینکه تشریفات
اداری مربوط به شمارهگذاری طولانی میشد هماهنگی لازم را انجام دادیم تا
با شمارهای که برای مردم و پلیس قابل شناسایی باشد بتوانند خدمات رسانی
کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *